اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / بهترین روشهای درمان اسکار

بهترین روشهای درمان اسکار

اسکار چیست؟

اسکار یا جوشگاه از مشکلات پوستی است که در نتیجه بازسازی ناقص صدمات پوستی ناشی از جراحی، تصادفات و بیماری‌هایی مانند آکنه (جوش صورت) ایجاد می‌شود که اغلب ظاهر ناخوش آیندی از خود برجا می‌گذارد.

تقسیم بندی اسکارها

به طور کلی اسکارها به 3 گروه اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. نرموتروفیک: اسکارهایی که با تغییر رنگ پوست همراه است.
  2. هایپرتروفیک: اسکارهایی که با برجستگی و گوشت اضافه تؤام است.
  3. آتروفیک: اسکارهایی که با ایجاد فرورفتگی در پوست دیده می‌شوند.

در این مطلب به درمان آسکار آتروفیک یا فرو رفته خواهیم پرداخت و بهترین روشهای درمان این نوع اسکار را معرفی خواهیم نمود.

بهترین نتایج درمان اسکارهای آتروفیک یا فرو رفته را از ما بخواهید. کلینیک دکتر رامین مدرسی، ارائه دهنده مدرن ترین روشها و به روزترین ابزار درمان اسکار آکنه در اصفهان، با بهره گیری از مجرب ترین کادر درمانی پذیرای متقاضیان می‌باشد. برای مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

درمان جوش صورت در کلینیک دکتر رامین مدرسی

بهترین روشهای ترمیم اسکار آتروفیک

امروزه روشهای متعددی برای درمان اسکارهای آتروفیک وجود دارد که پزشک پوست، بسته به نوع اسکار و شرایط بیمار، گاهی یکی از این روشها و در برخی موارد هم تلفیق چند روش درمانی را باهم برمی‌گزیند. بهترین روشهای درمان اسکارهای آتروفیک عبارتند از:

سابسیژن

سابسیژن با قطع اتصالات زیر اسکار که موجب می‌شود پوست به سطح زیرین کشیده شده و فرورفتگی یا به اصطلاح چاله روی آن ایجاد شود، انجام خواهد شد. در این روش فرورفتگی پوست در ناحیه اسکار ترمیم شده و هم سطح قسمت‌های دیگر می‌گردد. سابسیژن یکی از روشهای بسیار خوب و مؤثر برای درمان اسکارهای فرو رفته است که در گذشته از وسایلی مانند نوکور که دردناک، با ریسک عوارض جدی و شبیه تیغ جراحی بود، استفاده می‌شد؛ اما امروزه از وسیله مخصوص این کار به نام سابسیژکتور استفاده می‌شود. سابسیژن روشی بدون درد است و با عوارض بسیار خفیف همراه می‌باشد.

کراس

کراس نیز یکی دیگر از روشهای درمانی برای اسکارهای آتروفیک یا فرو رفته است. در این روش با استفاده از مقادیر کمی از اسید که به تشخیص پزشک پوست تعیین می‌گردد، داخل فرو رفتگی‌های پوست پر می‌شود. اثرگذاری کراس به این شکل است که پس از انجام، ابتدا محل درمان به رنگ سفید در می‌آید و سپس به شکل زخمی که روی آن بسته شده باشد دیده ‌خواهد شد.

با گذشت چند روز دلمه‌های تشکیل شده روی زخم‌ها، کنده می‌شوند؛ و با گذشت حدود یک ماه، با تحریک پوست محل درمان به کلاژن سازی، فرورفتگی‌ها هم سطح دیگر نواحی پوست خواهند شد. البته میزان بهبودی پوست، بستگی به موارد بسیاری مانند مهارت پزشک و نوع اسکارها دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال تلفیقی از دو روش میکرونیدلینگ و آر اف یا رادیوفرکوئنسی است. در این درمان جدید، انرژی آر اف توسط سوزن‌های دستگاه آر اف فرکشنال، به عمق پوست انتقال می‌یابد. در میکرونیدلینگ، با استفاده از ابزاری خاص، جراحات کنترل شده‌ای به سطح پوست وارد می‌شود، که این جراحات موجب تحریک مکانیسم ترمیم و بهبود طبیعی پوست خواهند شد.

در آر اف فرکشنال، انرژی آر اف نیز به میکرونیدلینگ اضافه می‌گردد. در این روش تکامل یافته، انرژی آر اف از طریق همان سوزن‌های کوچک انتقال پیدا می‌کند و مضاف بر جراحات میکرونیدلینگ، با به کارگیری انرژی آر اف، تولید کلاژن و الاستین آغاز شده و به طور مؤثری علاوه بر سفت شدن پوست، کاهش خطوط ریز، چین و چروک‌ها و ...، اسکار نیز در سطح قابل قبولی بهبود می‌یابد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه بازگیر [ 1402-10-23 ]
سلام عرض ادب من در دوران نوجوانی دچار سوختگی شدم که آثار اسکار بروی صورتم مانده الان چهل سال دارم لطف کنید مرا راهنمای کنید

خانم فاطمی [ 1402-06-28 ]
سلام خسته نباشید و مرسی از سایت خوبتون .. من خانم هستم پوست صورتم مختلط هست جوش های فعال زیادی داشتم که الان چون در حال مصرف راکوتان هستم رفع شده نهایتا یک دوتا جوش فعال دارم اما اسکار آکنه های قبلی به میزان زیاد روی پوستم هست خودم نمیدونم کدوم راهکار برام بهتره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برجسته سازی گونه با تزریق چربیبرجسته سازی گونه با تزریق چربی

گونه ها یکی از موثرترین اجزای صورت در زیبایی می‌باشند که به دلیل افزایش سن ممکن است دچار کاهش حجم یا افتادگی شوند. روشهای مختلف و متنوعی برای بازسازی گونه ها و حجم دهی به آنها وجود دارد که یکی از بهترین آنها تزریق چربی است ... ادامه مطلب

نیدلینگ صورت چیست؟نیدلینگ صورت چیست؟

نیدلینگ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی برای درمان آسیب‌ های پوستی است که با تحریک سلول‌ های تولیدکننده کلاژن به ترمیم و رفع آسیب‌ های پوستی کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است؛ اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.