اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم

تخلیه ژل صورت

تزریق ژل یا فیلر، یکی از اقدامات رایج در کلینیک‌های پوست و زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی را هم به خود جذب نموده. تزریق ژل معمولاً برای افزایش حجم مورد دلخواه فرد، جبران حجم از دست رفته به دلایل گوناگون، حفظ تعادل و قرینه سازی، رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی، انجام می‌شود و روشی بی خطر و با حداقل عوارض برای این اهداف محسوب می‌گردد.

البته این موارد در صورتی صادق است که تزریق فیلر توسط پزشک مجرب و با استفاده از مواد معتبر و مرغوب انجام شود. در این روش نیز مانند هر شیوه دیگری که در زیبایی استفاده می‌شود، قوانین و استانداردهایی وجود دارد که عدم رعایت آنها نه تنها نتایج ظاهری رضایت بخشی به ارمغان نخواهد داشت، بلکه ممکن است به سلامتی شما نیز آسیب برساند. در این مقاله ابتدا به بررسی انواع ژل می‌پردازیم، سپس نحوه تخلیه ژل یا فیلر و تکنیک آن را معرفی می‌نماییم.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی ارائه دهنده خدمات تخلیه ژلهای دائمی و ترمیم ژل‌های هیالورونیک اسید در اصفهان می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت اینترنتی با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل لب و زیر چشم توسط دکتر رامین مدرسی در اصفهان

انواع ژل تزریقی صورت

ژل یا فیلر که در واقع یک مفهوم را در بر می‌گیرند به پرکننده‌ای (فیلر) گفته می‌شود که بافتی ژل مانند دارد. این ماده برای افزایش حجم در نقاط مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلرها به لحاط ماندگاری به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند که این دو گروه عبارتند از:

  1. ژل‌های دائمی یا پاژ
  2. ژل‌های قابل جذب و غیر دائمی مانند هیالورونیک اسیدها

در ادامه به معرفی ژل پاژ و عوارض ناشی از تزریق آن خواهیم پرداخت.

ژل‌های دائمی یا پاژ

ژل پاژ یا همان پلی اکریل آمید نوعی ژل غیر قابل جذب است که تزریق آن حدود 10 سال قبل به شدت رواج پیدا کرد. البته سالهاست که تزریق این نوع ژل منسوخ گردیده و حداقل در مراکز معتبر و رسمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ژل پاژ به دلیل اینکه غیر قابل جذب است، در صورت یا بدن باقی خواهد ماند و به مرور زمان جابه جا می‌شود، و عملی که قرار بود در جهت پیش برد اهداف زیبایی حرکت کند، موجب عدم تقارن و برهم ریختن تعادل در اندام و صورت می‌گردید. ولی نگران نباشید، روشهایی برای تخلیه ژل پاژ و برگشت به حالت قبل از تزریق وجود دارد.

عوارض تزریق ژل پاژ

کسانی که ژل‌های دائمی مانند ژل پاژ را تزریق نموده‌اند، ممکن است به مرور زمان دچار مشکلات متعددی شوند. عفونت محل تزریق این قبیل ‌ژل‌ها و جا به جایی ژل، از عوارض شایع تزریق ژل‌های دائمی است. به عنوان مثال افرادی ژل را به ناحیه گونه تزریق می‌کنند اما کم کم طی چندین سال ژل حرکت می‌کند و حتی در ناحیه گردن ممکن است سر در بیاورد و پزشک مجبور می‌شود، ژل را به دلیل تغییرات بدشکلی که برای بیمار ایجاد کرده است تخلیه کند. از طرف دیگر گاهی سیستم ایمنی بدن به عنوان یک جسم خارجی نسبت به ژل پاژ واکنش نشان میدهد که اگر زودتر عملیات تخلیه صورت نگیرد این ژل باعث سفتی در ناحیه و به تدریج بد شکل شدن صورت و عدم امکان تخلیه خواهد شد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

نحوه تزریق ژل‌های دائمی یا پاژ

تا حد امکان از دستکاری این قبیل ژل‌ها و تخلیه آنها باید اجتناب نمود. ولی در موارد خاص می‌توان با احتیاط، تخلیه ژل را انجام داد. برای تخلیه این ژل‌ها، بهتر است به جای برش‌های بزرگ، از چند برش بسیار کوچک کمک گرفت. هیچگاه نباید سعی شود، همه ژل را در یک مرحله تخلیه کنیم زیرا در این صورت، به بافتهای مجاوری آسیب وارد می‌شود؛ و حتی ممکن است آثاری برجا گذارد که به سختی بتوان مرتفع نمود. برای تخلیه ژل‌های دائمی یا پاژ، پزشک پس از استریل کردن محل درمان، بی‌حسی موضعی را اعمال می‌نماید. سپس با ایجاد سوراخ‌های بسیار ریز و فشردن بافت اطراف آن سورخ‌ها اقدام به خارج نمودن ژل می‌نماید.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خواش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صفوراکاظمی [ 1402-09-02 ]
سلام من حدود۹ماه پیش رفتم پیش ارایشگربراتزریق ژل وموقعی که ژل تزریق کرد همون موقع درد شدیدی کشیدم وکبودشد وبمرورزمان سفت سیاه شد وروزبروز سیاهی وسفتی بزرگ شده بطوریکه بافت صورتمو خورده وصورتم گود شده میخواستم ببینم میشه تخلیه کرد واگرمیشه باید چطورنوبت بگیرم

مهناز تسلیمی [ 1401-06-04 ]
سلام وقتتون بخیرمن 5سال پی ژل لب زدم گوله گوله شده ولرم بدی گرفته میخام تخلیه کنم لطفا اگه میشه تخلیه کرد جوابمو بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی مو چیستپی آر پی مو چیست

یکی از روشهای مؤثر در درمان ریزش مو و پیشگیری از طاسی سر، تزریق پی آر پی است. در این روش پلاسمای غنی شده از پلاکت خون و سلول‌های بنیادی بدن فرد، از نمونه خون او تهیه شده، جهت درمان ریزش مو، توسط پزشک به پوست سر تزریق می‌شود ... ادامه مطلب

روشهای جوانسازی دستهاروشهای جوانسازی دستها

اگر از هیچ تلاش و صرف هزینه‌ای در ارتباط با جوانسازی پوست صورت کوتاهی نکنیم و هر آنچه باید، انجام دهیم و پوست صورت خود را به بهترین کیفیت ممکن ارتقا دهیم ولی دستان پیر و مسنی داشته باشیم شرایطی ایده‌آل در زمینه جوانسازی خواهیم داشت؟ ... ادامه مطلب

کاشت ابروی طبیعی و عوارض آنکاشت ابروی طبیعی و عوارض آن

کاشت ابرو روشی بی‌خطر و راه حلی موثر، مناسب و دائمی برای رفع کم پشتی ابروها در افرادی است که دچار ریزش ابرو می‌باشند؛ یا به طور غریزی، ابروهای کم پشتی دارند. در این روش از موهای طبیعی و مقاوم به ریزش خود فرد، برای پر پشت کردن و ترمیم ابروها استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.