اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / آیا جوش یا آکنه درمان قطعی دارد؟

آیا جوش یا آکنه درمان قطعی دارد؟

جوش یا آکنه همان برجستگی‌های ناخوش آیندی است که به رنگ سفید، سیاه یا قرمز در سطح پوست ایجاد می‌شوند و زیبایی و لطافت پوست را تهدید می‌نمایند. اولین جوشها معمولاً در اوایل سن بلوغ دیده می‌شوند و با گذشت مدتی (چند سال) حتی ممکن است خود به خود درمان شوند. البته در مواردی هم مشاهده گردیده که تا سنین میانسالی پوست همچنان مستعد جوش زدن است. نکته مهم در ارتباط با آکنه، اسکار ناشی از آن یا جای جوش است که درمان آن دیگر به سادگی خود آکنه نیست. به همین دلیل برای جلوگیری از لطمات شدید و در برخی موارد غیر قابل بهبودی آکنه، اقدامات درمانی توصیه می‌شود.

کلینیک مجهز پوست، مو و لیزر دکتر رامین مدرسی، آماده ارائه خدمات درمانی آکنه و اسکار آکنه در اصفهان می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

انواع جوش

جوشهای صورت و بدن به دو دسته اصلی التهابی و غیر التهابی تقسیم می‌شوند که این دو دسته خود زیر شاخه‌هایی دارند. ما در این بحث قصد داریم به جوش‌های غیر التهابی که با رواج بیشتری وجود دارند بپردازیم.

انواع جوش غیر التهابی

جوش‌های سرسفید و سرسیاه از انواع غیرالتهابی آکنه هستند. آنها خفیف‌ترین نوع جوش به حساب می‌آیند. جوش‌های غیرالتهابی معمولا ورم نمی‌کنند و چندان دردناک نیستند و به ندرت ممکن است آثار و بقایای آتروفیک روی پوست باقی بگذارند.

جوش یا آکنه سر سفید

جوش های سر سفید همان کمدون‌های بسته‌ای هستند که معمولاً به شکل نقاط یا برآمدگی‌های کوچک سفید رنگ روی پوست دیده می‌شوند. این جوش‌ها معمولاً از یک مرکز گرد سفید و هاله‌ای قرمز رنگ در اطراف تشکیل شده‌اند. گاهی‌اوقات ممکن است تار مویی از مرکز جوش سرسفید بیرون بزند، یا چنین به‌ نظر برسد که یک تار مو درون جوش گیر کرده است. پوست اطراف جوش سرسفید ممکن است سفت یا چروک به‌ نظر برسد، به‌خصوص وقتی که جوش بزرگ یا خیلی برآمده باشد. از محاسن این جوش‌ها آن است که اغلب پس از بهبود ردی از خودش به‌جای نمی‌گذارد.

جوش یا آکنه سر سیاه

یکی از انواع رایج جوش‌های صورت و بدن، آکنه سرسیاه است که در اصطلاح پزشکی به آنها کمدون‌های باز نیز می‌گویند. آنها نقاط کوچک سیاه‌ یا تیره‌ رنگی هستند که کمی برآمده به نظر می‌رسند. پوست اطراف جوش سرسیاه بر خلاف آکنه سر سفید، معمولاً ظاهری عادی دارد، ولی مرکز جوش سرسیاه از اطراف آن تیره‌تر دیده می‌شود. این تغییر رنگ ناشی از آلودگی موجود در جوش نیست. جوش سرسیاه در واقع جوش سرسفیدی است که باز شده‌. هنگامی که محتویات یک جوش سرسفید در معرض هوا قرار می‌گیرد، تیره می‌شود و به جوش سر سیاه بدل می‌گردد.

درمان جوش یا آکنه در اصفهان ، دکتر رامین مدرسی

نکته مهم

جوش‌های غیر التهابی اگر دستکاری نشوند احتمال کمتری برای ایجاد اسکار دارند. همچنین ترکاندن جوش می‌تواند با تشکیل ندول، کیست، لکه های تیره رنگ و چاله و حفره‌های پوستی همراه باشد. به همین جهت اکیداً توصیه می‌کنیم؛ از دستکاری و ترکاندن جوشها، از هر نوعی که باشند خودداری کنید.

رعایت نکات موثر در بهبود و درمان جوش

درمان جوش برخلاف پیچیدگی‌هایی که در آن به نظر می‌رسد بسیار ساده است. تنها مشکلی که در درمان آکنه وجود دارد آن است که گاهی با استفاده از روشهای درمان دارویی ممکن است پس از قطع دارو جوش‌ها بازگردند. رعایت مواردی هم توسط خود شما به بهبود و کاهش آکنه کمک می‌نماید که عبارتند از:

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

درمان های کلینیکال جوش

روشهای درمان موضعی جوش

با تجویز برخی آنتی بیوتیک‌ها و رتینوئیدها می‌توان آکنه را درمان نمود.

لایه بردارها

لایه ‌برداری شیمیایی در مقایسه با داروهایی چون رتینوئید ممکن است در درمان آکنه تاثیر بیشتری داشته باشد اما نتایج درمانی آنها موقتی است. نتایج حاصل از درمان آکنه با لایه‌برداری شیمیایی اغلب خوب بوده و برخی از مطالعات نشان داده که با چند جلسه لایه ‌بردای تقریبا 50% آکنه‌ها برطرف می‌شوند.

لیزر

لیزر و درمان‌های نوری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های درمانی آکنه هستند. یکی از جدیدترین درمان‌ها در این زمینه شامل درمان در قالب نور شدید پالس و یا آی ‌پی ‌ال (APL) است. در این روش نور به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود، پوست تحت حرارت و گرما قرار گرفته و موجب می‌شود غدد سباسه یا غدد چربی پوست بیش‌ از حد فعال شود. همزمان با این مرحله، چربی باقی مانده در عمق منافذ پوستی تخلیه می‌شوند.

با وجود اینکه در طی چند جلسه درمانی تعداد بسیاری از آکنه‌ها کاهش می‌یابند اما برای کسب نتایج مطلوب و رفع آکنه، معمولا پیشنهاد می‌شود که بیمار 4 تا 6 جلسه درمانی را در فواصل 2 تا 4 هفته سپری کند تا آکنه‌ها برای مدت طولانی‌ از روی پوست پاکسازی شوند. درمان جوش با لیزر بسیار لذت‌بخش، آرامش‌بخش و درعین حال کاملا بی‌خطر است. همانطور که در بالا اشاره شد مکانیسم کار با گرماست و ابزار دستی و مخصوص با سرعت روی قسمت‌های مختلف پوست حرکت می‌کند.

میکرودرم ابریژن پوست

میکرودرم ابریژن روش مناسبی برای درمان جوش‌های غیر التهابی می‌باشد. معمولا پیشنهاد می‌شود برای رسیدن به نتیجه مطلوب، درمان‌های میکرودرمی با درمان‌های پاکسازی پوست توام شوند. میکرودرم ابریژن نه ‌تنها برخی از آکنه‌ها خصوصا آکنه‌های ملتهب، آکنه‌های کیستی و پوستول‌ها را برطرف نمی‌کند بلکه موجب بدترشدن آن‌ها نیز می‌شود.

کریستال‌هایی که در میکرودرم ابریژن استفاده می‌شوند موجب تحریک پوست شده و از طرفی به‌ طورهمزمان سلول‌های مرده و عفونت‌هایی که موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌گردند نیز تخلیه می‌کنند. در میکرودرم ابریژن، برای درمان آکنه به مکش بسیار قوی نیاز است تا تمام منافذ بسته باز شوند.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش‌بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حدیث [ 1402-12-19 ]
سلام من خیلی صورتم جوش میززنه جای جوش دارم لک رو گونه هام صبح وشب صورتم با شوینده میشورم شب ها سرم نیاسین امین اوردینری استفاده میکنم ابرسان میزنم خیلی ناراحتم چکار کنم نتیجه بگیرم

فرید دیوجان [ 1402-10-23 ]
سلام من از سال ۹۴ تا حالا ی بیماری گرفتم جوش های بزرگ پشت گردن و بعده مدت زخم میشن چرکی میشن و هم تو سرم در میان باد میکنن بعدش موهام میرزه خیلی دکتر پوست رفتم هیچ نتیجه نگرفتم پوستم کلن بین رفت و مو های سرم تا چند سال این بیماری میکشه خب بشه

امیر سالاری [ 1402-09-16 ]
سلام من صورتم جوش زده ۱۵ سالمه باید چیکار کنم

فرشید [ 1402-08-24 ]
سلام آیا جای جوش های فرو رفته ممکن است خودش بدون هیچ درمانی از بین بروند؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل پروفایلو چه تاثیری دارد؟تزریق ژل پروفایلو چه تاثیری دارد؟

پروفایلو روشی بسیار مؤثر برای جوانسازی و رفع چین و چروک های پوست صورت است. از فواید بسیار مهم این روش زیبایی می‌توان به کم عارضه بودن و کار برد آن در سنین مختلف حتی دوران سالمندی باشد ... ادامه مطلب

درمان ضایعات عروقی واریس با اسکلروتراپیدرمان ضایعات عروقی واریس با اسکلروتراپی

ضایعات عروقی از جمله مشکلات شایع پوستی هستند که طیف وسیعی از انواع ضایعات را شامل می‌شوند.اسکلروتراپی یک روش پزشکی برای درمان ضایعات عروقی است. ... ادامه مطلب

لیفت با نخ، روشی غیر جراحی برای جوانسازی پوستلیفت با نخ، روشی غیر جراحی برای جوانسازی پوست

جوانسازی صورت با استفاده از لیفت با نخ نوعی روش درمانی و زیبایی است که در آن از بخیه‌های موقت برای کشیدن و سفت کردن پوست صورت استفاده می‌کنند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.