اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / مراقبتهای قبل و بعد از لیزر تاتو

مراقبتهای قبل و بعد از لیزر تاتو

در گذشته‌های نه چندان دور، تاتو و خالکوبی دائمی تلقی می‌شدند ولی امروزه به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی لیزر می‌توان به شکلی موثر و ایمن آن‌ها را پاک کرد.
لیزرهای امروزی به تعداد جلسات کمتری نیاز داشته، عوارض جانبی کمتری دارند و می‌توانند رنگ‌هایی که در گذشته پاک کردنشان ممکن نبود را هم پاک کنند. امروز می‌خواهیم در مورد پاک کردن تاتو با لیزر صحبت کنیم.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی، با کادری زبده و مجرب اقداماتی از قبیل پاک کردن تاتو، لک صورت و دیگر تیرگی ها و تغییرات رنگدانه ای پوست را با بکارگیری لیزر کیوسوئیچ، با بهترین نتایج انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36703885 - 031 اقدام فرمایید.

چرا پاک کردن تاتو با لیزر؟

روی بدن خود خالکوبی دارید و دیگر برایتان جذاب نیست؟ ابروهای خود را تاتو کرده‌اید و ازتصمیم خود پشیمانید؟
اگر می‌خواهید تاتوی خود را پاک کنید، باید به یک نکته‌ی کلیدی توجه کنید که توسط انجمن درماتولوژی آمریکا مطرح شده است:

در این جا باید یادآور شویم که با وجود پیشرفت‌های فنی و تکنولوژی، این که لیزردرمانی چقدر برای شما موثر باشد، تا حد فراوانی به اپراتور لیزر بستگی دارد. اگر پزشک منتخب شما تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، نه تنها پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر موثر نخواهد بود، بلکه خطرات زیادی هم خواهد داشت. در طرف مقابل اگر پزشک ، تخصص و تبحر کافی داشته باشد، پاک کردن تاتو با لیزر به موثرترین و ایمن‌ترین روش تبدیل می‌شود.

لیزر تتو

پاک کردن تاتو با لیزر Q-Switched

بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تاتو، لیزرهایی معروف به Q-switched هستند. عبارت Q-switched اسم یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست؛ بلکه نشان‌دهنده‌ی یک قابلیت در دستگاه لیزر است. دستگاه‌هایی که به قابلیت Q-switched مجهز هستند، می‌توانند یک پالس لیزری قدرتمند را به یکباره به پوست بفرستند. انرژی این پالس لیزری یک میلیاردم ثانیه دوام دارد، به سرعت جذب رنگدانه‌های جوهر تاتو می‌شود و آن‌ها را منفجر می‌کند.

در روزهای بعد از جلسه درمانی، سیستم ایمنی بدن به سراغ ذرات بسیار ریز باقی مانده از جوهر می‌رود، آن‌ها را جمع آوری و دفع می‌کند. به این ترتیب تاتوی شما پاک می‌شود.

طریقه پاک کردن تاتو با لیزر

لیزرها با استفاده از پرتوهای نور، رنگدانه های خال کوبی را از بین می برند و به پاک کردن تاتو کمک می کنند. انرژی نوری که به پوست هدایت می شود، توسط ذرات جوهر خال کوبی که در درم پوست است جذب می شود و جوهر به قطعات کوچک تر خرد می شود. سپس سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن جوهر در طی هفته های بعدی فعالیت می کند و آن را از ناحیه خال کوبی دور می کند.به این ترتیب که سلول های بیگانه خوار ماکروفاژها( Macrophage) که نقش پاک کردن بدن از عنصرهای خارجی را ایفا می کنند، جوهر های خرد شده را می بلعند و دفع می کنند.

آیا بعد از پاک کردن تاتو جای آن می ماند؟

در پاک کردن تاتو با لیزر، چنانچه از پروتکل های مناسب لیزر استفاده شود و مراقبت های بعد از درمان توسط بیمار رعایت شود، جای زخم باقی نخواهد ماند. مگر این که خال کوبی از قبل با زخم همراه بوده باشد. لیزر ، رنگدانه خال کوبی را در پوست هدف قرار داده و تجزیه می کند و خال کوبی بدون ایجاد زخم در پوست پاک می شود؛ بنابراین در پایان درمان به نظر می رسد که فرد هرگز خال کوبی نکرده است اما اگر جای زخم از قبل وجود داشته باشد، لیزر ، رنگدانه را در بافت زخم تجزیه می کند و پس از اتمام روند حذف خال کوبی، جوهر از محل مورد نظر حذف می شود اما احتمالاً جای زخم از خال کوبی اصلی باقی می ماند. در سایر روش های پاک کردن تاتو جای زخم باقی می ماند و این احتمال وجود دارد که جای زخم دائمی باشد.

کدامیک از تتو ها را می شود پاک کرد؟

برخی افراد بعد از انجام خدمات زیبایی مانند تتو یا تزریق بوتاکس، به دلایلی مانند تغییر مد یا تحول در سبک زندگی، مایلند به حالت طبیعی خود برگردند. نوع پوست، همانطور که در میزان موفقیت خدمات زیبایی پوست مانند کاشت ابرو تاثیرگذار است، در پاک شدن تاتو نیز تاثیر دارد. به همین خاطر محو کردن تاتو از پوست های تیره یا پوست های داری شرایط خاص مانند اگزما مشکل تر است.

همچنین پاک کردن خال کوبی جدید نسبت به خال کوبی قدیمی دشوارتر است. عمق خال کوبی، محل خال کوبی روی بدن، مقدار و رنگ جوهر استفاده شده در خال کوبی نیز دراین روند اهمیت دارد. پاک کردن خال کوبی با رنگ های تیره، آسانتر از پاک کردن خال کوبی با رنگ های روشن مانند سبز ، قرمز و آبی است.

درچه شرایطی برای پاک کردن تاتو با لیزر لازم است جنبه های خاص در نظر گرفته شود؟

1- اگر فرد تحت درمان با قرص راکوتان باشد
2- افرادی که خود را برنزه کرده باشند .
3- افراد دارای تیپ پوستی پنج و شش (خیلی تیره و سیاه پوست )
4- افراد دارای رنگدانه های مشکوک مانند وجود خال های مشکوک سرطان در بدن
5- افراد دچار بیماری لوپوس اریتماتو
6- افراد دچار بیماری روحی ، روانی ( سایکوز )
7- افرادیکه نسبت به فلزات همچون آهن حساسیت داشته قبل از درمان توسط لیزر باید تست حساسیت از آنان به عمل آید .
8- افرادی که بیماریهای قلبی یا ریوی پیشرفته دارند.
9- افرادی که حساسیت به فلزات خاص دارند .

مراقبت های پیش از پاک کردن تاتو با لیزر:

مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

موارد ضروری جهت مراجعه به پزشک

درصورت بروز عفونت در محل درمان، مشاهده تاول عسلی رنگ، جوش‌های پوستی و یا بیشتر شدن ناحیه قرمزرنگ و یا اینکه بیمار دچار ناراحتی یا خونریزی غیرطبیعی شودو یا درصورت مشاهده هر گونه واکنش‌های حاد مانند تب، جوش، مشکل تنفسی یا سایر عوارض باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد .

کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ساکشن غبغب چیست؟ساکشن غبغب چیست؟

به برداشتن بافت چربی اضافی در ناحیه زیر چانه و گردن اصطلاحاً جراحی غبغب یا ساکشن غبغب گفته می شود که زیبایی را به چهره و گردن برمیگرداند و افراد را جوانتر نشان میدهد. ... ادامه مطلب

عمل بوکال فت یا تخلیه چربی صورتعمل بوکال فت یا تخلیه چربی صورت

بوکال فت به بافت چربی که در زیر گونه قرار دارد گفته می شود که موجب می شود ، صورت شخص گرد تر دیده شود . هدف از عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال ، برداشت بافت چربی موجود در گونه و صورت است که موجب می شود گونه برجسته تر و زاویه فک کاملا مشخص شود ... ادامه مطلب

درباره تزریق ژل و بوتاکس بیشتر بدانیددرباره تزریق ژل و بوتاکس بیشتر بدانید

امروزه تزریق ژل و بوتاکس از اقدامات رایج کلینیک های پوست محسوب می‌شود. این دو روش پر طرفدار شاید در مواردی مشابهت هایی با هم داشته باشند؛ ولی تفاوت های بسیاری هم دارند که در این مطلب پس از توضیح مختصری در ارتباط با این دو روش، کمی به مقایسه تزریق بوتاکس و تزریق ژل می‌پردازیم ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.