اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / لیزر، بهترین درمان لک و کک و مک

لیزر، بهترین درمان لک و کک و مک

کک و مک یا لک قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک یک عارضه پوستی است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می‌شود و بدون هیچگونه درد و عارضه جانبی است که بیشتر در افراد دارای پوست روشن به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي‌شوند و معمولاً تعداد آنها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند.

لیزر درمانی بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک ومک ها است؛ چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ومک کاملاً بی عارضه است (البته در صورت استفاده از دستگاه های خوب و معتبر و مهمتر مهارت و تجربه کافی پزشک) و هیچ درمان دارویی برای از بین بردن کک ومک آن هم برای مدت طولانی وجود ندارد و تمام لک برهایی که در بازار دارویی وجود دارند، فقط میتوانند باعث کم رنگ شدن کک و مک ها و گاهی از بین رفتن موقت آن برای مدت کوتاه چند ماهه این لک ها شوند. درمان با لیزر از پالس‌های نور متمرکز و شدید برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده پوست استفاده می‌شود.

در درمان با لیزر، نور آن به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و آنها را گرم می‌کند. این گرما روی ملانین پوست که فاکتوری مهم برای ایجاد کک و مک است تأثیر می‌گذارد و میزان تولید آن را کنترل می‌کند تا روی پوست کک و مک ایجاد نشود و به بهبود کک و مک‌های ایجاد شده نیز کمک می‌کند. افرادی که تحت درمان لیزر برای کک مک قرار می‌گیرند، باید بعد از درمان از ضد آفتاب استفاده نمایند. دلیل تأکید بر استفاده از ضد آفتاب این است که اشعه خورشید می‌تواند سلول‌های رنگدانه‌ای پوست را تحریک کند و مجدداً کک مک ایجاد شود. در صورت استفاده منظم از ضد آفتاب در بعد از درمان کک مک بین 7-4 سال صورت فرد، بدون کک مک باقی می‌ماند.

کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان، با توجه به نوع پوست و میزان فراگیری کک و مک و لک برروی پوست، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روش درمان کک و مک که لیزر است؛ برای شما باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل پیدایش کک و مک

عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری‌ها (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام که یک بیماری نادر است که موجب افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماوراء بنفش مانند نور آفتاب می‌شود) و مواجهه با نور خورشید می‌باشد. علت کک و مک صورت، وجود سلول‌های خاصی در پوست است که رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان ماده‌ای است که باعث رنگی شدن پوست می‌شود. وقتی که نور خورشید به پوست بدن می‌تابد، باعث می‌شود که پوست برای محافظت از لایه‌های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن نور خورشید باعث می‌شود که کک و مک‌هایی که از قبل در پوست وجود داشته‌اند، رنگ تیره‌تری پیدا کند.

درمان لک و کک و مک

مزایای لیزر کک و مک

برخلاف سایر درمان هایی که به وسیله لیزر انجام می گیرد، درمان کک و مک به وسیله لیزر نسبتاً کم هزینه و ارزان است. علاوه بر این درصد موفقیت این روش خیلی بیشتر از سایر روش های ذکر شده می باشد. مزیت دیگر این روش آن است که این روش یک روش سرپایی بوده و بیمار در حین انجام آن دردی حس نمی کند، به همین دلیلی پزشک در حین انجام آن از ماده بیحسی خاصی استفاده نمی نماید. مراقبت های بعد از لیزر این روش هم ساده و راحت است فقط در محل عمل کمی حالت پوسته پوسته ایجاد می شود که بعد از مدت کوتاهی برطرف می شود.

روش انجام لیزر کک و مک

ابتدا چشم‌ها با استفاده از چشم‌بندهای مخصوصی بسته می‌شوند و یک لایه نازک ژل بر روی سطح پوست محل عمل مالیده می‌شود. سپس دستگیره دستگاه لیزر بر روی پوست شما قرار داده شده و بر روی سطح ناحیه مورد نظر حرکت داده می‌شود. در این حالت، شما تابش یک سری از پرتوهای روشن بر روی پوست خود را احساس می‌کنید. پرتو لیزر از قبیل لیزر کیوسوئیچ اندی یاگ ، کا تی پی با طول موج 532 نانومتر و یا لیزر کیوسوئیچ روبی، از سطح پوست ناحیه مورد عمل عبور می‌کند و رنگدانه‌های ملانین که باعث ایجاد کک و مک شده است را حذف می‌کند. لیزر نور سبز برای رفع لکه‌های قهوه‌ای و کک و مک‌ها کارایی بسیار خوبی دارد.

اقدامات لازم قبل از استفاده از لیزر

مراقبت های بعد از لیزر کک و مک

قیمت لیزر کک و مک صورت

هزینه نهایی این روش، نیازمند بررسی و انجام معاینات مورد نیاز توسط پزشک می باشد.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض برداشتن کک مک با لیزر

درمان با لیزر به طور کلی بی خطر است. خطر اینکه اثر زخم باقی بماند خیلی کم است؛ اما ممکن است عوارض جانبی دیگری رخ دهد مانند:

  1. خارش
  2. ورم
  3. قرمزی
  4. خشکی و خشن شدن پوست
  5. پوسته پوسته شدن
  6. عفونت
  7. تغییر رنگ پوست

تزریق چربی صورت یکی از فراوان ترین اقدامات کلینیک پوست و موی دکتر رامین مدرسی می‌باشد که با رضایت کامل مراجعین همراه است. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر موهای زائد و شایعات مربوط به آنلیزر موهای زائد و شایعات مربوط به آن

در لیزر موهای زائد، نوع پوست و موی فرد و محل لیزر بسیار اهمیت دارد. افرادی که پوستی روشن و موهای ضخیم و تیره دارند بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد می‌باشند و در این افراد نتایج از بین رفتن موهای زائد بسیار مطلوب است ... ادامه مطلب

علت و درمان افتادگی پلکعلت و درمان افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی روی هردو پلک بالایی و پایینی یا یکی از پلکها انجام میشود. بلفاروپلاستی هم جنبه زیباسازی چشم و صورت را دارد و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک در افراد قابل انجام است ... ادامه مطلب

پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر کیوسوئیچپاک کردن تاتو خط چشم با لیزر کیوسوئیچ

در حال حاضر ليزردرماني، بهترين گزينه براي پاک کردن تاتو محسوب مي‌ شود؛ زيرا قابليت آن را دارد که رنگ تاتو را بدون ايجاد هيچگونه جراحت و جاي زخم، برطرف کند. سيستم ليزر کيوسوئيچ يک دستگاه پيشرفته پزشکي است که براي توليد طول موج‌ هاي خاصي از نور طراحي شده است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.