اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / جوانسازی پوست چه فرآیندی است؟

جوانسازی پوست چه فرآیندی است؟

بالا رفتن سن، باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ی این اجزا هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تأثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند.

یکی دیگر از شرایطی که ممکن است صورت را پیر نشان دهد کاهش حجم صورت است که به خاطر تحلیل بافت چربی ایجاد می شود. اغلب کاهش حجم صورت در نواحی زیر چشم، گونه، نیمه تحتانی صورت و اطراف لب و بینی رخ می دهد.در بیشتر تکنیک‌های جوانسازی، پوست تحریک به کلاژن‌سازی شده و فرآیند خود ترمیمی را آغاز می‌کند. رفع چین و چروک، افزایش خاصیت کشسانی پوست، جبران حجم از دست رفته، بهبود رنگ و درمان لک و لیفت پوست نیز از جمله سازوکارهای تکینک‌های مختلف جوانسازی پوست است.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی کلیه خدمات پوست، مو، زیبایی و لیزر در مطلوب ترین سطح ممکن ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای جوانسازی پوست در اصفهان نیز با بکارگیری به روز ترین و موثرترین روشها به این مرکز مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش‌های جوانسازی پوست

جراحی لیفت صورت

امروزه تکنیک های مختلف با نتایج بسیار خوب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد. این تکنیک ها در میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت های صورت متفاوت می باشد. برای جراحی لیفت صورت معمولاً برش های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می باشد که وسعت این برش بستگی به نظر جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می گردد.

لیزر فرکشنال CO2

جوانسازی با لیزر CO2 نوعی درمان پوستی است که برای کاهش جای جوش، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. لیزر تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

هایفوتراپی

ساز و کار مورد استفاده در روش هایفوتراپی بر اساس اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی است. با این تکنولوژی، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه‌ های زیرین پوست متمرکز می‌ کند، بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند. این روش در یک جلسه و بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از بهترین شیوه‌ های حال حاضر در دنیا برای لیفت صورت است.

اندولیفت

اندولیفت روشی نوین به منظور تحریک بافت های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت ‌سازی آن می‌ باشد. در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به ایجاد سوراخ در بافت) وارد پوست می ‌شود، سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می شود. لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌ گردد.

با جا به جا کردن فیبر اندولیفت در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می‌ شود که منجر به سفت سازی سریع پوست، فعال‌ سازی ساخت مجدد کلاژن ‌ها، اصلاح زوایای صورت و گردن افزایش حرارت و تحریک ساخت عروق و فعال‌ سازی عملکرد متابولیک ماتریکس خارج سلولی می ‌شود. نور لیزر تولید شده پس از عبور از فیبر نوری وارد بافت می ‌شود که منجر به سفت ‌سازی پوست، ذوب شدن چربی‌ های انباشته شده موضعی، تحریک سنتز کلاژن ‌ها که در اثر آن چند ماه بعد نمایان می ‌شود.

فرآیند جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت، گودی زیر چشم، از بین بردن چین و چروک ها و ترک های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد. کربوکسی تراپی را می توان در بخش های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

لیفت با نخ

‎روش جدید برای لیفت صورت که در آن نخ های مخصوص که روی آنها مخروط های بسیار ظریف نصب شده و یا نخ های خاردار از طریق یک سوزن ظریف به داخل بافت زیر پوست هدایت می گردند و به پوست صورت شکل داده می شود یا به عبارتی لیفت می گردد.

لایه‌برداری شیمیایی

روش لایه‌برداری شیمیایی از طریق رفع جای زخم، لکه‌های پیری و کک‌ومک ظاهر چهره را بهتر کرده و آثار پیری پوست را کاهش می‌دهد. لایه‌برداری شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی، بیرونی‌ترین لایه پوست را برداشته تا لایه جوانتری از پوست نمایان شود و بدین شکل بافت پوست صورت بیمار را بهبود بخشد.

میکرودرم ابریژن

این روش برای انجام فرایندهای دیگری مثل لایه‌برداری شیمیایی آمادگی ایجاد می‌کند؛ چون میکرودرم ابریژن لایه‌های خارجی پوست را از شر سلول‌های مرده خلاص می‌کند و گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد، بنابراین این روش پوست را شاداب و درخشان کرده و همچنین درعین‌ حال کمک می‌کند تا لایه‌بردارهای شیمیایی به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کنند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان است که طی آن از سوزن‌های کوچکی برای ایجاد سوراخ‌های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می‌شود. این نقاط بسیار کوچک باعث می‌شود که فرایند ترمیم زخم در بدن تحریک شده و سلول‌های پوستی تجدید شوند. با بازسازی پوست فرایند تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود تا تقریباً خیلی سریع تأثیر پر شدن صورت نمایان شود. همچنین این روش می‌تواند به رفع دیگر مشکلات پوستی مثل جای زخم، لکه‌های تیره و آفتاب‌سوختگی و علائم پیری پوست کمک کند.

بوتاکس

بوتاکس معمولاً چین‌ و چروک‌های صورت را کاهش داده و یا آنها را برطرف می‌کند. این ماده در زیر پوست ناحیه اطراف چشم، پیشانی و دهان تزریق شده تا چین‌ و چروک‌های دور چشم ، خط اخم و خطوط نگرانی و چین‌وچروک گردن برطرف شود. بوتاکس که از پروتئین تصفیه‌شده ساخته می‌شود تکانه‌های عصبی را مسدود و عضلات را ضعیف می‌کند تا چین‌ و چروک‌ها کاهش پیدا کنند و بدین شکل به چهره ظاهری جوان‌تر می‌بخشد. پزشک به درون عضلاتی که موجب بروز چین‌ و چروک و خطوط روی پیشانی می‌شوند چندین تزریق بسیار کوچک انجام می‌دهد.

تزریق ژل

تزریق ژل جهت بازیابی حجمی از چربی که به‌ویژه در اثر افزایش سن، قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن کاهش پیدا کرده استفاده می‌شوند. ژل‌های قابل تزریق در زیر چشم، در چین‌های اطراف بینی، دهان و جهت حجم دهی و فرم‌دهی مجدد به لب‌ها و صورت استفاده می‌شوند.

تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنیم. کاربردهای این روش، پر کردن چین و چروک، درمان افتادگی پوست، حجم دهی به لب ها و جوانسازی پشت دست است.

مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع روش درمانی تزریقی است که طی آن مواد مغذی به لایه‌هایی از پوست که در آن بازسازی و رشد سلول انجام می‌گیرد، ارسال می‌شود. به‌وسیله مزوتراپی می‌توان ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و تمامی عناصر ضروری برای سلامتی سلول‌های پوستی را به منطقه مورد نظر فرستاد. این روش درمانی پوست خسته و تیره، خشک، بی‌حال و فرسوده و چین‌وچروک‌های سطحی را بهبود داده و برای نرم کردن پوست در قبل و بعد از عمل روش مطلوب و مناسبی است.

پی آر پی

پی آر پی (PRP) جهت جوانسازی پوست صورت، پس از روش‌های بدون نیاز به جراحی به روشی پر درخواست تبدیل شده است. پی آر پی یک نوع روش درمانی است که طی آن از پلاکت‌های خون فرد جهت تحریک فرایند رشد کلاژن ، کمک به بهبود رنگ و بافت پوست و بازیابی حجم ازدست ‌رفته صورت، استفاده می‌شود. حجم خون گرفته‌شده از بدنتان به تعداد مناطقی که می‌خواهید تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد. معمولاً خون گرفته شده حدود 10 تا 30 میلی‌لیتر است. سپس خون به مدت 8 تا 10 دقیقه درون سانتریفیوژ قرار داده می‌شود. پس از جداسازی سلول‌ها، پلاکت‌های غنی استخراج‌شده و در ناحیه‌ای از پوست که به جوانسازی نیاز دارد تزریق می‌گردد.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

لیزر

چین و چروک ، آکنه ، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست به وجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید.

میزان تأثیرگذاری روش های جوانسازی پوست

هر یک از روش های جوانسازی پوست در صورت، اثر و مدت زمان مشخصی دارد. مدت زمان اثربخشی روش های جوانسازی پوست صورت به سن، میزان شلی پوست و البته مراقبت های فردی قبل و بعد از استفاده از این روش ها بستگی دارد. به طور کلی، روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی می توانند 15 تا 30 درصد وضعیت پوست را بهبود بخشند و دامنه روش های جراحی 70 تا 80 درصد است. مدت زمان اثرات روش های جوانسازی پوست به روش استفاده شده بستگی دارد.

هزینه جوانسازی پوست

هزینه انجام فرایندهای جوانسازی و لایه‌برداری پوست ، متغیر است. هزینه دستمزد پزشک بر اساس میزان تجربه وی متفاوت بوده، نوع فرایند به کار برده شده و محل جغرافیایی مطب پزشک نیز از فاکتورهای تعیین‌کننده در میزان هزینه هر فرایند است.

اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای درمان شوره سربهترین روشهای درمان شوره سر

شوره سر، پوسته‌های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌های مرده پوست در موها ایجاد می‌شود. در واقع سلول‌های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌شود. در ادامه این بخش به بهترین روشهای درمان شوره سر اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد و عملکرد آنلیزر موهای زائد و عملکرد آن

امروزه تقریبا هر شخص اطلاعات هر چند کمی از لیزر موهای زائد دارد ولی در این مقاله قصد داریم درباره لیزر موهای زائد و عملکرد آن هر آنچه باید دانست را بیان کنیم تا متقاضیان عزیز با اطلاعات کافی بتوانند از این روش بسیار محبوب استفاده کنند. ... ادامه مطلب

با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟

حفظ و احیای جوانی، همواره از اصلی ترین خواسته های بشر بوده و تلاش های بسیاری نیز برای یافتن چنین روشهایی انجام پذیرفته که برخی موثر و برخی دیگر بی ثمر بوده اند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوانی، پوست صورت است که متاسفانه بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌گذارد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.