اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / انواع لیزر برای درمان کک و مک

انواع لیزر برای درمان کک و مک

کک و مک یا لکه قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای است که بیشتر در افراد دارای پوست و موی روشن به وجود می‌آید. این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي‌شوند و معمولاً تعداد آنها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند. یکی از روش های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می باشد که معمولاً درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد. انواع متعددی از لیزرها وجود دارند که می‌توان از آنها برای کاهش یا رفع کامل کک و مک، خال و لکه‌های پوستی استفاده کرد.

کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان، با توجه به نوع پوست و میزان فراگیری کک و مک و لک برروی پوست، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روش درمان کک و مک که لیزر است؛ برای شما باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل پیدایش کک و مک

عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری‌ها (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام که یک بیماری نادر است که موجب افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماوراء بنفش مانند نور آفتاب می‌شود) و مواجهه با نور خورشید می‌باشد. علت کک و مک صورت، وجود سلول‌های خاصی در پوست است که رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان ماده‌ای است که باعث رنگی شدن پوست می‌شود. وقتی که نور خورشید به پوست بدن می‌تابد، باعث می‌شود که پوست برای محافظت از لایه‌های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن، نور خورشید باعث می‌شود که کک و مک‌هایی که از قبل در پوست وجود داشته‌اند، رنگ تیره‌تری پیدا کند.

لکه‌های تیره‌ای که در زمان بارداری و یا در اثر مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری بر روی پوست به وجود می‌آید، تحت عنوان ملاسما یا ماسک بارداری نامیده می‌شود. قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید باعث می‌شود که این لکه‌ها هم تیره‌تر شوند. نوع دیگری از لکه‌های پوستی نیز وجود دارد که به شکل خال‌های صاف و بزرگ و در اثر مواجه با نور آفتاب در سنین میانسالی بر روی پوست ظاهر می‌شود و با عنوان لکه‌های پیری، لکه‌های جگری یا لنتیجین‌ها شناخته می‌شوند.

انواع لیزر کک و مک

لیزر IPL

انرژی حرارتی نور که توسط دستگاه (لیزر یا IPL) به سطح پوست تابانده می‌شود باعث گرم شدن لایه‌ی بالایی پوست می‌شود و ملانین موجود در پوست را هدف قرار می‌دهد. ملانین ماده‌ای است که عامل تیره بودن پوست در نواحی بروز کک و مک می‌باشد. گرمایی که از نور تابانده شده به پوست جذب شده است، باعث تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن می‌شود و به همین دلیل پوست شما به ظاهر طبیعی خود باز می‌گردد، لک صورت محو می‌شوند، رنگدانه‌های پوستی با هم ترکیب می‌شوند و پوست ظاهر صاف و یک‌دستی پیدا می‌کند و در مجموع پوست شما شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود.

انواع لیزر برای درمان کک و مک

لیزر CO2

در این روش برای روشن کردن پوست، لایه‌ی خارجی پوست برداشته می‌شود و بافت سالم زیر این لایه، لایه‌ی جدید و سالمی را روی پوست تشکیل می‌دهد که هیچ لکه‌ای روی آن وجود ندارد. در این روش، اشعه لیزر از عناصر کربن دی‌اکسیدکربن، هلیوم، نیتروژن و هیدروژن تشکیل شده است. این روش دارای نتایج بسیار چشم‌گیری است؛ اما نیازمند دوره‌ی ریکاوری بلند‌مدت می‌باشد.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یک لیزر کاملاً پیشرفته و تخصصی است که دارای طول موج های 532 و 1064 نانومتر می‌باشد. این طول موج جهت بهبود مؤثر انواع لک‌های صورت و بدن، ماه گرفتگی، خال‌های مادرزادی و همچنین پاک کردن تاتو در صورت و بدن به کار می‌رود. لیزر QS یک تکنیک مؤثر برای از بین بردن و یا کم رنگ کردن لک‌ های پیری می‌باشد.

نحوه انجام لیزر کک و مک

بعد از تمیز کردن پوست، بسته به میزان تحمل شما در برابر درد، احتمالاً از یک کرم بی‌حسی یا بسته‌های یخ و یا بی‌حسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که پوست شما بی‌حس شد، لکه‌های کک و مک با استفاده از نور لیزر سوزانده می‌شود. وقتی که همه کک و مک‌ها سوزانده شدند، یک کرم آنتی بیوتیک و یک کرم ضد آفتاب با دامنه حفاظتی کامل بر روی پوست شما مالیده می‌شود تا وقتی که از کلینیک خارج می‌شوید، نور آفتاب به پوست شما آسیبی نرساند.

اقدامات قبل از لیزر کک و مک

مراقبت های بعد از لیزر کک و مک

موارد منع انجام لیزر کک و مک

افرادی که رنگ پوست آنها تیره است و درجه تیرگی آن از 4 بالاتر است و یا پوست آنها در حالت آفتاب‌سوخته‌یا برنزه شده دارد. این افراد لازم است قبل از اقدام به درمان، برای مدتی از نور آفتاب دور بمانند. این روش درمانی همچنین برای افرادی که از کرم‌های لایه‌بردار برای پوست خود استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

ماندگاری نتایج لیزر کک و مک

در صورت استفاده منظم از ضد آفتاب در بعد از درمان کک مک بین 4 تا 7 سال، صورت فرد بدون کک مک باقی می‌ماند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

قیمت لیزر کک و مک صورت

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل رفع کک و مک با لیزر دخالت دارند. تعداد لک، نوع لیزر مورد استفاده، دستمزد پزشک و تعداد جلسات نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان کک و مک دارد.

عوارض لیزر کک و مک

در کلینیک دکتر رامین مدرسی ساکشن غبغب در اصفهان با مجهزترین دستگاه‌ها و به روزترین امکانات، به عالی ترین شکل ممکن انجام می‌پذیرد. از متقاضیان این روش دعوت می‌شود، برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای تزریق چربی SVFمزایای تزریق چربی SVF

در تزریق svf ژل سلول های بنیادی چربی به روش جدید تغلیظ می‌ شود و سلول به دست آمده در کمترین زمان و با کمترین التهاب به بدن تزریق می شود. ... ادامه مطلب

زگیل تناسلی چیست و خطرات زگیل تناسلی کدام است؟زگیل تناسلی چیست و خطرات زگیل تناسلی کدام است؟

زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی و عفونی است که در گروه بیماری‌ های آمیزشی قرار می‌ گیرد. این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست فرد آلوده و از طریق برقراری روابط جنسی بین افراد منتقل می‌ شود. ... ادامه مطلب

روش های جوانسازی پوستروش های جوانسازی پوست

برای جوانسازی پوست می‌توان از روش‌های کم تهاجمی، تهاجمی و غیر تهاجمی استفاده کرد. هر کدام از این روش‌ها با توجه به ویژگی‌هایشان، تاثیراتی روی جوانسازی پوست دارند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.