اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟

کلوئید یا گوشت اضافه چیست؟

کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به ‌شمار می‌رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌شود. کلوئیدها هنگامی ایجاد می‌شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می‌شود. این نوع ضایعات پوستی می‌توانند بسیار وسیع‌تر از زخم اصلی باشند. در اغلب مواقع گوشت ‌های اضافه در بخش‌های قفسه سینه، شانه‌ها، لاله گوش و گونه ‌ها ایجاد می‌شوند. ظاهراً ژنتیک تأثیر زیادی بر روی بروز کلوئید های پوستی دارد و این بدین معنی است که اگر یکی یا هر دو والدین دارای ژنتیک با گرایش بروز کلوئید پوستی باشند، احتمال ابتلا به کلوئید در فرزندشان تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. طبق یک مطالعه صورت گرفته در مورد علت بروز کلوئیدها، ژن شناخته شده به عنوان ژن AHNAK ممکن است نقش تعیین کننده ای در بروز کلوئیدها دارد. محققان دریافتند افرادی که دارای ژن AHNAK هستند، احتمال ابتلا به اسکارهای کلوئیدی در آنها تا حد قابل توجهی نسبت به دیگران بیشتر است. در برخی از مواقع، گوشت‌های اضافی می‌توانند بزرگ و آزاردهنده باشند. در این صورت افراد می‌توانند برای ممانعت از ایجاد ضایعات پوستی برخی از اقدامات را صورت داده و علاوه‌براین متدهای درمانی برای آنها در دسترس هستند.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی انواع روشهای درمان کلوئید در اصفهان برای شما مراجعین محترم تجویز و انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل کلوئید

بیشتر انواع آسیب‌های پوستی می توانند منجر به بروز کلوئیدها شوند. این آسیب‌های پوستی شامل موارد زیر می‌شوند:

کلوئید یا گوشت اضافه

عوامل خطرکلوئید

دیگر عواملی که می تواند احتمال بروز کلوئیدها را افزایش دهد، عبارتند از:

علائم کلوئید

علائم و نشانه‌های کلوئید عبارتند از:

  1. گسترش بیش از حد بافت کلوئید در منطقه‌ی آسیب دیده
  2. بافت کلوئید سفت و برجسته است. سطح بافت صاف است. در برخی افراد، گوشت اضافه ممکن است تیره رنگ همراه با رنگدانه باشد.
  3. بافت‌های کلوئید ممکن است دردناک بوده و همراه با خارش پوست باشند.
  4. سابقه تروما (ضربه) معمولاً موجود است. هرچند، تروما ممکن است بسیار جزئی باشد. در بعضی از افراد، تروما به اندازه‌ای گسترده نیست که بتواند چنین بافتی را به وجود آورد.
  5. نواحی رایج که کلوئید در آنها تشکیل می‌شود عبارتند از صورت، لاله‌ی گوش، بازوها و پشت
  6. مشاهده‌ی گوشت اضافه در نواحی تناسلی، کف دست و کف پا غیر معمول است. همچنین گوشت اضافه یا کلوئید به ندرت در اطراف چشم به وجود می‌آید

درمان کلوئید پوستی

  1. از بین بردن کلوئید با عمل جراحی معمولی: این روش غیر قابل اعتماد نیاز به مراقبت زیاد داشته و کلوئیدهایی که پس از عمل جراحی عود می‌کنند ممکن است بزرگتر از کلوئید اصلی باشند. احتمال بازگشت کلوئید یا گوشت اضافه پس از عمل جراحی در بیش از 45٪ از افراد وجود دارد. چنانچه عمل جراحی با روش‌های درمانی دیگر ترکیب شود احتمال بازگشت مجدد کلوئید کمتر است.
  2. پوشش‌ها (پانسمان‌ها): مطالعات نشان داده‌اند که برخی اوقات استفاده از پوشش‌های مرطوب برای زخم، ساخته شده از ورق‌های ژل سیلیکون اندازه‌ی کلوئید را در طول زمان کاهش می‌دهد. این درمان بی خطر و بدون درد است.
  3. تزریق کورتیکواستروئید: در این روش درمانی تزریق تریامسینولون استینوئید یا سایر داروهای کورتیکواستروئید معمولاً در فواصل چهار تا شش هفته تکرار می‌شود. این درمان اغلب می‌تواند اندازه‌ی کلوئید و خارش ناشی از آن را کاهش دهد؛ اما انجام تزریق چندان خوشایند نیست.
  4. اعمال فشار: این عمل با استفاده از یک باند یا نوار جهت اعمال فشار مداوم 24 ساعته در روز و برای یک دوره‌ی شش تا 12 ماهه انجام می‌گیرد. چنین فشاری می‌تواند باعث کوچکتر شدن کلوئید گردد.
  5. کرایو سرجری: این نوع درمان انجماد با استفاده از نیتروژن مایع در هر 20 تا 30 روز یک بار تکرار می‌شود. یکی از عوارض جانبی کریوسرجری روشن شدن رنگ پوست است که قابلیت استفاده از این روش درمانی را محدود می‌کند.
  6. پرتو درمانی: این روش درمانی قابل بحث است؛ زیرا اشعه احتمال خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. چنانچه پرتو درمانی با فاصله‌ی کمی پس از عمل جراحی و زمانی که زخم ناشی از عمل جراحی در حال ترمیم است انجام شود، می‌تواند میزان گوشت اضافه‌ی در حال تشکیل را کاهش دهد.
  7. لیزر درمانی: لیزر درمانی یک روش درمانی جایگزین عمل جراحی معمولی جهت از بین بردن کلوئید است. هیچگونه شواهد معتبری دال بر این که امکان عود مجدد کلوئیدها پس از درمان با لیزر کمتر از عمل جراحی معمولی است وجود ندارد.
  8. درمان‌های تجربی: یک درمان تجربی موفق تزریق داروهایی است که از آنها برای درمان بیماری‌های خود ایمنی یا سرطان استفاده می‌شود. ارزیابی‌های بیشتر خارج از مطالعات پژوهشی جهت درمان کلوئید با این داروها (انواع مختلف از اینترفرون و عوامل شیمی درمانی 5-فلوئورواوراسیل و بلئومایسین) باید انجام گیرد.

روشهای جلوگیری از ایجاد کلوئید

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

آیا کلویید خطرناک است؟

بهترین کاشت مو در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی، تجربه نمایید. در این مرکز، کاشت مو به روش fit با تراکم fut ، توسط کادری ماهر و مجرب انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهراب کامرانی [ 1403-01-27 ]
سلام آرنج دخترم گوشت اضافه آورده دکترم خیلی بردمش جواب نداده روز به روز بیشتر میشه چکار کنم

امیر جانبخشی [ 1402-12-05 ]
از 14یا15سالگی که روی بازوهام بود کم کم کل بالا تنمو گرفته هرچه دکترم رفتم خوب نشدم باید چه کار کنم

باقری [ 1402-12-04 ]
سلام پسرم بغل زانو گوشت اضافه آورد باعث شد کج پا میزارم چکارکنم رفع بشه دوستاش براثر لاستیک رفت روپاش ساویدگی

محمد صفری [ 1402-08-10 ]
سلام بنده چند سالی قفسه سینه ام گوشت اضافه آورده چند ماه یکبار چرک میکنه و خیلی درد میگیره تا زمانیکه چرک تخلیه میشه دیگه درد نداره ۰آیا خطری داره و راه حل چرک نکردنش چیه۰ممنون

زهرا جمالی [ 1402-05-31 ]
ایا نزریق باعث بخش شدن کلوییدها میشه؟؟؟؟

نرگس سیستانی [ 1401-11-10 ]
سلام آقای دکتر منم کلویید دارم از شونه هام در اومده و بازو برداشتم اما متاسفانه دوباره گنده تر در اومده رفتم پی درمان گفتن هرچی دست بزنم بزرگتر میشه لطفاً راهنماییم کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سن مناسب برای تزریق چربیسن مناسب برای تزریق چربی

تزریق چربی یکی از پرطرفدارترین روشهای جوانسازی و رفع خطوطی مانند خط اخم، پیشانی و زیر چشم، همچنین برجسته و حجیم کردن چانه، خط فک، لب، گونه، باسن، سینه‌ها می‌باشد ... ادامه مطلب

خال برداری بدون جراحی چگونه است؟خال برداری بدون جراحی چگونه است؟

خال رایج ترین ضایعه پوستی است که از سلول های ملانوسیت و به دلیل تجمع رنگدانه تشکیل شده است. خالها معمولاً به رنگ های قهوه ای روشن، قهوه ای تیره یا سیاه دیده می شوند و اغلب بی خطر هستند. ... ادامه مطلب

بهترین دستگاه لیزر موهای زائدبهترین دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد اگر به درستی انجام شود و دستگاه لیزر مناسبی به این منظور مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به ریشه کن شدن دائمی درصد زیادی از موهای زائد بی‌انجامد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.