اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / پیلینگ پوست با اسید میوه و کرم های لایه بردار

پیلینگ پوست با اسید میوه و کرم های لایه بردار

پیلینگ صورت یا لایه‌ برداری به معنی جوانسازی پوست است که لایه‌ ی رویی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌های مجاور را تحریک می‌کند تا یک لایه با سلول‌های جدید و کیفیت بهتر ایجاد و در نتیجه پوست را جوان کنند. روشهای لایه برداری پوست مختلفی وجود دارد که تفاوت آنها بر اساس لایه پوست، ترکیب ماده لایه‌ برداری و مکانیسم انجام کار است. لایه برداری پوست به منظور از بین بردن تغییر رنگ پوست، زبری سطح پوست و چین و چروک‌های ظریف، طراحی شده است. این کار باعث نرمی، صاف و یکدست شدن پوست می‌شود. در صورتی که لایه‌ برداری چند بار انجام شود، بدون نیاز به جراحی‌های تهاجمی می‌تواند نتایج چشمگیری در ظاهر پوست فرد ایجاد کند.

امروزه بسیاری از پزشکان برای پیلینگ و لایه برداری پوست از خواص اسید میوه کمک می‌گیرند. میوه برای داشتن پوست زیبا و شاداب، بسیارعالی و مفید است. میوه ها به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار و آبدار بودن، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در آبرسانی و لایه برداری پوست ایفا کنند. لایه برداری پوست با اسید میوه یا همان AHA، یکی از پرکاربردترین اقدامات در سلامت و زیبایی پوست به شمار می آید. در هر کاربرد، درصد مورد استفاده، بافت اسید میوه و روش مصرف آن متفاوت است. از دیگر روشهای پیلینگ پوست،کرم های لایه بردار است. خوشبختانه امروزه کرمهای لایه بردار توسط شرکت های بهداشتی تولید و به بازار عرضه می شود. این محصولات با ایجاد پوسته‌ ریزی سطح پوست و نفوذ به لایه شاخی پوست اتصال بین سلول‌های مرده را می‌شکند و باعث ریزش سریع‌ تر آنها می‌شود. مصرف صحیح کرمهای لایه بردار منجر به جوانسازی پوست ، روشن شدن آن و کاهش لکه های تیره پوست می شود.

در کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از دانش و تجربه کافی در زمینه لایه‌برداری یا پیلینگ پوست ، هر دو تکنیک لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی، با حصول بهترین نتایج، انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پیلینگ صورت و لایه‌ برداری پوست

پیلینگ پوست با اسید میوه

کاندید مناسب پیلینگ پوست

لایه برداری پوست خواص بسیار زیادی دارد و پزشکان به اهداف گوناگون از این کار برای بیماران خود استفاده می کنند. بطور کلی افراد زیر میتوانند از لایه برداری پوست با اسید میوه استفاده کنند:

  1. افرادی که پوست کدر و غیرشفافی و خسته ای دارند.
  2. افرادی که سن بیشتر از 40 سال دارد. به منظور تسریع روند ساخت و ساز سلولهای جدید پوست که با افزایش سن کم می شوند.
  3. افرادی که جوشهای سرسیاه دارند
  4. افرادی که منافذ باز پوستی دارند. این افراد باید لایه برداری با درصد های بیشتر از 15 درصد انجام دهند.
  5. افرادی که چروکهای سطحی بر روی پوستشان نمایان شده است و روزهای اولیه پیری پوست را طی می کنند.
  6. افرادی که پوست تیره ای دارند.
  7. افرادی که لک های ناشی از جای جوش بر روی پوستشان وجود دارد.
  8. افرادی که پوست کم آبی دارند. استفاده از اسیدهای میوه با درصد بین 8 تا 10 درصد در محصولات آرایشی و بهداشتی، نقش آبرسانی به پوست را ایفا میکند. چراکه اسید میوه با لایه اپیدرم نفوذ می کند و هر مولکول اسید میوه می تواند 8 مولکول آب را جذب کند و رطوبت رسانی عمیق ایجاد کند.

پیلینگ پوست با اسید میوه

تحقیقات نشان داده است که اسید میوه که با نام آلفاهیدورکسی اسید یا همان (AHA) شناخته می شود، از پوست لایه برداری می کند. لایه برداری از پوست سبب می شود که سلولهای مرده سطح پوست بریزند و نتیجه آن این است که پوست شفاف تر می شود و در برطرف کردن لکه های پوستی و جای جوشهای کم عمق، کمک می کند. اسیدهای آلفاهیدروکسی (AHA) در واقع اسیدهای ارگانیکی هستند که در سیب سبز (اسیدمالیک)، آناناس و مرکبات (اسیدسیتریک)، نیشکر (اسیدگلیکولیک) میوه‌ های قرمز (اسید‌لاکتیک)، بادام تلخ (اسید‌ماندلیک) و انگور (اسید‌تارتاریک) وجود دارند.

لایه برداری پوست با اسید میوه به دو صورت انجام می شود:

انواع محصولات حاوی اسید میوه

  1. ژل: این نوع از محصولات بصورت ژل حاوی اسید میوه در بازار وجود دارد که فاقد چربی است. این نوع بافت محصول، مناسب برای افرادی است که پوست چرب ، کومدون های سرسیاه و جوش های زیر پوستی دارند. معمولاً در این گروه از محصولات بین 10 تا 15 درصد اسید میوه وجود دارد. این نوع بافت محصول به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می شود.
  2. کرم: این نوع محصولات حاوی AHA، مناسب افرادی است که پوست خشک دارند. این نوع کرمهای معمولاً بین 13 تا 25 درصد روغن از روغن تشکیل شده اند که برای پوست چرب مناسب نیست. در این نوع محصولات، اسید میوه مانع تبخیر آب می شوند و نقش مرطوب کننده قوی را ایفا می کند.
  3. ژل کرم:این نوع بافت، نسبت به کرمها روغن کمتر و نسبت به ژل ها چربی بیشتری دارد. معمولاً در این نوع بافت از 10 الی 15 درصد روغن استفاده شده است. ژل کرم حاوی اسید میوه در محصولات آنتی ایجینگ (ضد پیری) مناسب برای افراد بالای 40 سال استفاده می شود.

پیلینگ صورت با کرم لایه بردار

نحوه استفاده از پیلینگ صورت با کرم لایه بردار بسیار ساده است، فقط کافی است با توجه به نوع پوست خود، لایه بردار، انواع ماسک صورت، اسکراب لایه بردار، جوان کننده و … را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و به در کنار روتین پوستی روزانه‌ای که دارید، به طور منظم از آن استفاده نمایید.

روش صحیح مصرف کرمهای لایه بردار:

برای استفاده صحیح کرم‌های لایه‌بردار و نتیجه‌گیری بهتر از مصرف آن باید به این صورت عمل شود:

انواع کرمهای لایه بردار

کرمهای لایه برداری که با غلظت 10 می باشند، بدون تجویز پزشک، در داروخانه ها به فروش می رسد و همه افراد می توانند از آنها استفاده کنند؛ ولی کرمهای لایه بردار با غلظت 15 حتماً می بایست با نسخه پزشک از داروخانه درخواست شود. کرمهای لایه برداری که علاوه بر اسید میوه حاوی دو ویتامین A و E باشند، اثر بخشی مناسب تری دارند و باعث مرطوب شدن پوست می شود و کاهش چروک های سطحی پوست را به دنبال خواهد داشت. برخی از کرمهای لایه بردار همچنین حاوی ماده گیاهی بیزابولول است از عصاره گیاه بابونه تهیه شده است. این گیاه مانع تحریکات شدید پوستی می شود و در واقع نوعی ضدالتهاب است.

مراقبت بعد از پیلینگ

موارد منع انجام پیلینگ

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض پیلینگ صورت

  1. قرمزی، خارش و تورم پوست
  2. ایجاد جای زخم
  3. تغییر رنگ پوست
  4. عفونت

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، درمان جوش و جای جوش، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :کیواندار [ 1402-09-09 ]
سلام خسته نباشید من سه شب از لایه بردار مدیلن استفاده کردم تا صبح رو صورتم موند متاسفانه قرمز شده پوستم ،ميخواستم بدونم استفاده نکنم قرمزیش میره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چین و چروک های پوست چگونه درمان میشوند؟چین و چروک های پوست چگونه درمان میشوند؟

جوانسازی پوست جزو خواسته های دیرینه بشر بوده و هست. امروزه روشهای متنوع و موثری برای رفع چین و چروک های پوست و جوانسازی ابداع شده است که بدون نیاز به جراحی می‌توانند با نتایج شگفت انگیزی همراه باشند ... ادامه مطلب

آبرسانی و کمک به تولید کلاژن پوست با پی آر پیآبرسانی و کمک به تولید کلاژن پوست با پی آر پی

پی‌ آر پی‌ تراپی روشی است که در آن از پلاکت‌ های موجود در خون خود بیمار به منظور تحریک پوست برای تولید سلول‌ های جدید استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

روشهای درمان افتادگی پوستروشهای درمان افتادگی پوست

افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن بخصوص صورت یکی از علائم پیری پوست است. لیفت غیر جراحی پوست با روشهای کم عارضه و مقرون به صرفه برای جوانسازی پوست توسط دکتر رامین مدرسی، در اصفهان قابل انجام می‌باشد ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.