اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / آیا کرم پودر و پنکیک باعث جوش میشود؟

آیا کرم پودر و پنکیک باعث جوش میشود؟

لوازم آرایشی موادی هستند که به‌ منظور حفظ ظاهر انسان به‌ کار می‌روند. استفاده‌ی روزانه از لوازم آرایشی در بین اکثریت افراد رواج پیدا کرده و به امری عادی تبدیل شده است به طوری که امروزه آرایش کردن به بخشی از نیازهای جامعه تبدیل شده و مردم برای استفاده از این لوازم هزینه‌‌ ی زیادی را صرف می‌کنند. آرایش کردن روزانه برای بسیاری از زنان جوان جزء ملزومات و روتین روزمره به شمار می‌آید و به یکی از کارهای سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل شده که حتی خرید این لوازم نیز برای آ‌نها بسیار جذاب می‌باشد؛ ولی آنچه که اهمیت دارد این است که این افراد با عوارض آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی برای پوست آشنا نیستند و با استفاده‌ی طولانی مدت از این مواد، باعث آسیب زدن به پوست خود می‌شوند. زیاده روی در مصرف مواد آرایشی، دشمن پوست است که تشدید جوش و آکنه تنها یکی از عوارض آن است. مصرف بیش از حد مواد آرایشی، فرصت نفس کشیدن به پوست نمی‌دهد و با مسدود کردن منافذ پوست، باعث تشدید جوش و آکنه می‌شود. علاوه بر ایجاد جوش و آکنه، باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک نیز می‌شود.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، درمان جوش و جای جوش، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت تشدید آکنه با مواد آرایشی

موادی که از منافذ پوست خارج می شوند، شامل این موارد هستند: موادی (عرق) که باعث مرطوب ماندن پوست می شوند و موادی (چربی) که پوست را نرم نگه می دارند. همچنین موادی (فضولات و مواد فاسد و سمی) که برای بدن مضر هستند و طبیعتاً بدن آنها را به قدری لطیف و رقیق کرده است که از طریق منافذ پوست به بیرون بدن تخلیه شوند. وقتی این مواد در اثر بسته بودن منافذ پوست نتوانند از آن خارج شوند، در زیر پوست حبس می شوند، در اثر گذشت زمان حجمشان افزایش می یابد و باعث بروز جوش می شوند.

کرم پودر وجوش

مواد قابضی که در محصولات آرایشی وجود دارد نیز باعث حبس مواد در زیر پوست می شود و اسباب بروز جوش را به وجود می آورد. همچنین برخی از محصولات آرایشی دارای مواد جاذب خون هستند. این مواد باعث می شوند، مواد 6 گانه (اخلاط چهارگانه، ماده آبی و ریحی) بیش از ظرفیت خروجی به طرف پوست کشیده شوند و در نهایت با انباشته شدن در زیر پوست اسباب بروز جوش فراهم می شود.

برخی مواد به کار رفته در تولید محصولات آرایشی، سبب تحریک ناگهانی پوست می شوند. تحریک پوست، بسته به نوع گزشی که ایجاد می کند، سبب واکنش بدن می شود. در نتیجه قوه مدبره بدن (طبیعت بدن) با گسیل مواد 6 گانه به پوست، درصدد مقابله با این تحریک برمی آید و این واکنش سبب بروز جوش در پوست می شود.

ترکیبات کرم پودر

فرمولاسیون کرم پودر بر پایه امولسیون می باشد و شکلی نیمه مایع دارد . کرم پودر ها در حالت کلی به دو صورت مایع و یا نیمه مایع که بر پایه روغن و آب هستند قابل تولید می باشند . کرم پودر های بر پایه آب مختص پوست های چرب هستند و کرم پودرهای بر پایه روغن هم مختص پوست های خشک می باشد و از این رو می باشد که انتخاب نوع کرم پودر بسته به پوست بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین ماده های موجود در فرمولاسیون کرم پودر امولسیفایر می باشد که نقش این ماده یکنواخت کردن کرم پودر بر روی پوست است و ماده مهم بعدی موجود در کرم پودر سیلیکون می باشد که با استفاده از کرم پودر را راحت تر می کند و به طور یکنواخت و یکدست بر روی پوست می‌نشیند و ماده دیگری که در این محصول کاربرد دارد لانولین است. این ماده از پشم به دست می‌آید و دارای خاصیت آبرسانی در کرم پودر را به وجود می آورد.

آیا کرم پودر باعث جوش میشود؟

به ترکیبات موجود در کرم پودر و نحوه واکنش پوست به آنها توجه کنید. از لحاظ فنی، اکثر لوازم آرایشی باعث ایجاد آکنه نمی‌شوند؛ اما برخی مواد می‌توانند منافذ را مسدود کنند که به رشد باکتری‌های عامل آکنه کمک می‌کند. بنابراین بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که دارای برچسب ضد حساسیت یا غیرکومدون زا باشد تا از بسته شدن منافذ جلوگیری شود.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

ترکیبات پنکک

در فرمولاسیون و ترکیب پنکیک از یک پایه پودری استفاده خواهد شد که برای این پایه می توان از پودر تالک استفاده کرد و در ادامه نرم کننده ها و رنگدانه ها را به همراه ماده ای که اتصال به وجود بیاورد و به پوست بچسبد و از دوام مطلوبی برخوردار باشد را با یکدیگر مخلوط نمایید که این روش اولیه ترکیب مواد پنکک می باشد . در فرمولاسیون پنکیک از مواد معدنی مانند : دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، بیسموت اکسی کلراید، لانولین، استئارات تری اتانول آمین و … استفاده می شود .

آیا پنکیک باعث جوش میشود؟

پنکک یا پنکیک آرایشی نوعی محصول پودری است که بافتی بسیار فشرده دارد. از پنکک برای پوشاندن سطح پوست و معمولاً بعد از کرم پودر یا کرم ضد آفتاب استفاده می‌شود تا آرایش حالت مات و طبیعی به خود بگیرد. همچنین بسیاری از افراد از پنکیک برای صاف کردن سطح پوست خود کمک می‌گیرند. پنکیک های پودری دارای ترکیبات بسیار ظریفی هستند و این ترکیبات به‌راحتی وارد منافذ پوست می‌شوند. در نتیجه بسته‌شدن منافذ پوست، موقعیت را برای ایجاد جوش مهیا می‌کند.

در کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از دانش و تجربه کافی در زمینه لایه‌برداری یا پیلینگ پوست ، هر دو تکنیک لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی، با حصول بهترین نتایج، انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :پایون [ 1402-09-07 ]
خانمهای عزیز حتما براش ها و وسایل آرایشی پستتون رو همیشه تمیز نگه دارید حتی رو بالشتی خیلی تاثیر داره روی جوشهای صورت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آلوپسی چیست و انواع آن کدام است؟آلوپسی چیست و انواع آن کدام است؟

به نداشتن مو یا از دست دادن مو بخصوص در سر، طاسی یا آلوپسی گفته می‌شود. انواع آلوپسی از طاسی با الگوی مردانه (که آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آندروژنتیک، و آلوپسی آندروژنتیکا نیز نامیده می‌شود). در ادامه این مقاله به معرفی انواع آلوپسی خواهیم پرداخت و توضیحات مختصری پیرامون هر کدام ارائه خواهیم کرد ... ادامه مطلب

کاشت ابرو در خانم ها و آقایانکاشت ابرو در خانم ها و آقایان

یکی از مهم ترین مسائل در زیبایی چهره هر فردی داشتن ابروهای زیبا و پر پشت می باشد.امروزه افراد زیادی از جمله مدل ها و بازیگران و افراد مشهور اقدام به انجام کاشت ابرو طبیعی می نمایند.ابروهای نازک همانند گذشته دیگر جذابیتی نداشته و امروزه ابروهای پر پشت مورد توجه قرار گرفته است ... ادامه مطلب

تخلیه ژل صورتتخلیه ژل صورت

ژل های دائمی ممکن است به مرور زمان شما را با عوارضی مانند عفونت و جا به جا شدن ژل روبه رو سازند که در اغلب موارد بهترین راه درمان، تخلیه به موقع ژل است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.