اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پلک / دوران نقاهت و مراقبتهای پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

دوران نقاهت و مراقبتهای پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

چشم ها یکی از عوامل زیبایی صورت می باشند و نحوه قرارگیری محور چشمی، فاصله بین چشم و ابرو از عوامل مؤثر بر زیبایی چشم ها می باشد. تغییراتی مانند افتادگی، چین خوردگی پوست پلک ها که با افزایش سن ایجاد می شود، در چهره حالتی خسته و غمگین ایجاد می کند. همچنین تحلیل رفتن و کاهش حجم چربی در اطراف چشم سبب می گردد تا صورت را نازیبا کند. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک به منظور جوانسازی، حذف چربی اضافه در پلک های بالا و پایین می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

قبل از انجام هر عمل زیبایی باید توجه ویژه‌ای به دوران نقاهت و مراقبت های پس از آن داشته باشید. جراحی پلک نیز از این قاعده مستثنی نیست و تمام متقاضیان باید این دوره را سپری کنند. طول این دوره در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و به شرایط فیزیولوژیکی بدن آنها وابسته است. پزشک، مراقبت‌هایی برای شما تعیین می‌کند که رعایت آنها به افزایش تأثیر عمل و دستیابی به نتیجه مطلوب کمک می‌کند. مدت‌زمان لازم برای بهبودی علائم اولیه در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و حداقل 7 تا 10 روز طول می‌کشد.

کاربردهای بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی یک عمل سرپایی می باشد که بدون نیاز به بیهوشی در کلینیک دکتر رامین مدرسی اصفهان انجام می‌شود. شما برای انجام بلفاروپلاستی در این مرکز می‌توانید با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه انجام بلفاروپلاستی

  1. طی عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند.
  2. در عمل جراحی پلک پایین، عمدتاً کیسه های چربی و پف آلودگی زیر چشم ها مورد عمل جراحی قرار می گیرد. برش ها بسته به شرایط از زیر مژه ها و قسمت بیرونی و یا از داخل پلک ایجاد می شوند.
جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی

  1. حتماً می بایست از مصرف الکل و سیگار به مدت سه هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  2. از مصرف داروهایی نظیر ایپروفن، وافارین، آسپرین که خطر خونریزی را افزایش می دهند خودداری کنید.
  3. در روز جراحی هیچ آرایشی روی صورت خود نداشته باشید.

مراقبت‌های پس از جراحی بلفاروپلاستی

پزشک به طور قطع مراقبت‌هایی را برای پس از جراحی پلک به شما تجویز خواهد کرد که باید برای جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر و همچنین نتیجه‌دهی رضایت بخش از این دستورالعمل‌ها با دقت پیروی کنید. این مراقبت‌ها عبارتند از:

دوره نقاهت بلفاروپلاستی

پس از جراحی باید دستورات پزشک خود را کاملاً رعایت کنید. پزشک به شما اطلاعاتی در مورد نحوه تعویض پانسمان، زمان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و انجام فعالیت‌های کاری و ورزشی ارائه می‌دهد. تنها در صورت رعایت تمام این موارد می‌توان به نتیجه ایده‌آل بعد از عمل امیدوار بود.

اغلب متخصصین توصیه می‌کنند که 24 ساعت اول بعد را از عمل به استراحت اختصاص دهید. در این دوره مجاز به انجام هیچ فعالیت خسته‌کننده‌ای نیستید. مصرف مایعات را افزایش داده و استفاده از غذا‌های رقیق و آبکی را در برنامه قرار دهید. برای کاهش درد در ناحیه چشم از کمپرس یخ استفاده کنید.

ممکن است در این دوره با سستی یا تهوع مواجه شوید. این حالت کاملاً طبیعی بوده و ناشی از مصرف دارو‌های بیهوشی است. برای افرادی که سابقه تهوع بعد از عمل دارند، پزشک استفاده از دارو‌های ضد تهوع را تجویز می‌کند. اگر با احساس تنگی، درد و داغ شدن چشم‌ها درگیر شدید نگران نباشید. چنین حالت‌هایی از رایج ترین عوارض بلفاروپلاستی هستند و به‌مرور رفع می‌شوند. برای تسکین درد‌ها می‌توانید از مسکن استفاده کنید.
تاری دید یا اختلال جزئی در بینایی در این دوره کاملاً طبیعی است. پزشک با توجه به نیاز متقاضی برای بستن چشم‌ها از گاز استریل یا پانسمان استفاده می‌کند و دلیل اصلی تاری دید همین موارد است. در این دوره با خارش خفیف تا شدید زخم‌ها روبه‌رو می‌شوید. این حالت طبیعی و نشان‌دهنده بهبودی زخم‌ها است. ممکن است این عارضه تا دو هفته طول بکشد. سعی کنید از خارش و دستکاری زخم‌ها در این دوره خودداری کنید.

بعد از یک هفته ممکن است عوارضی مانند کبودی و تورم همچنان ادامه داشته باشد، اما پس از یک هفته، درد ناشی از جراحی در همه افراد برطرف خواهد شد. کیفیت بینایی و میدان دید شما بهبودی نسبی پیدا می‌کند. سعی کنید در این دوره از انجام فعالیت‌های سنگینی که به چشم‌ها فشار زیاد وارد می‌کند، خودداری کنید. برخی فعالیت‌ها مانند تماشای بیش‌ازحد تلویزیون، استفاده طولانی‌مدت از لپ‌تاپ، گوشی یا کامپیوتر خشکی چشم‌ها را تشدید می‌کند. از آنجا که بعد از بلفاروپلاستی با پدیده خشکی چشم روبه‌رو هستیم، بهتر است ساعات تماشای تلویزیون و استفاده از گوشی و سایر موارد را به حداقل برسانید. در صورتی که پزشک از بخیه‌های جذبی استفاده نکرده باشد، پس از گذشت یک هفته برای کشیدن بخیه‌ها به مطب مراجعه کنید.

پس از اتمام دوره ده روزه می‌توانید فعالیت‌های عادی زندگی را انجام داده و به محیط کار برگردید. در این دوره مطالعه یا تماشای تلویزیون به مدت طولانی هیچ آسیبی به چشم‌ها وارد نخواهد کرد؛ اما از انجام فعالیت‌های سنگین مانند وزنه‌برداری و فشار بیش‌ازحد به سر خودداری کنید. در این دوره تاری دید و کبودی اطراف چشم‌ها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

در این دوره عوارض عمومی بعد از عمل کاملاً برطرف شده و برای انجام فعالیت‌های عادی زندگی با هیچ مشکلی روبه‌رو نمی‌شوید. امکان استفاده از لنز‌های طبی و آرایش سبک در این دوره وجود دارد. استفاده طولانی‌مدت از محصولات دیجیتالی در این دوره ممنوع است. از انجام فعالیت‌هایی مانند دویدن، شنا، وزنه‌برداری و بدنسازی در این دوره بپرهیزید.

استفاده از عینک آفتابی در این دوره الزامی است؛ اما هیچ محدودیتی برای استفاده از لنز یا آرایش چشم‌ها وجود ندارد. در اغلب زیباجویان عوارض رایج ناشی از عمل در هفته سوم کاملاً برطرف خواهد شد. اگر در این هفته برخی عوارض به‌صورت خفیف قابل‌مشاهده هستند نگران نباشید. دلیل اصلی آن سیستم ایمنی و شرایط فیزیولوژیکی بدن شما است.

 اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

عوامل مؤثر در افزایش دوره نقاهت بلفاروپلاستی

نمی‌توان مدت این دوره را دقیق مشخص کرد؛ زیرا شرایط فیزیولوژیکی متقاضیان با یکدیگر متفاوت است و می‌تواند بر طول دوره نقاهت تأثیر بگذارد. عوامل زیر مهم‌ترین مواردی هستند که در افزایش یا کاهش زمان بهبودی بعد از جراحی پلک دخالت دارند:

  1. سن متقاضی
  2. تجربه و مهارت جراح
  3. تجهیزات اتاق عمل
  4. شرایط بدنی و فیزیولوژیکی متقاضی
  5. شدت افتادگی یا پف پلک
  6. میزان توجه به رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی پلک.

باید بدانید محدوده سنی مناسب، تجربه کافی جراح، استفاده از تجهیزات مدرن و رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی در کنار شرایط خوب جسمانی به بهبود سریع زخم‌ها و کاهش دوره نقاهت کمک می‌کند.

مدت زمان بهبودی بعد از بلفاروپلاستی

با توجه به میانگین مدت زمان گزارش شده نقاهت بیماران می توان زمان هایی را برای بهبودی بعد از بلفاروپلاستی مطرح کرد؛ اما باید دانست که ممکن است این مدت زمان در بیماران مختلف، تا حدی کمتر یا بیشتر باشد و جای نگرانی ندارد. به طور کلی مدت زمان بهبودی بعد از عمل بلفاروپلاستی حداقل 3 الی 4 هفته طول می کشد به این معنی که شما می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید؛ اما داشتن ظاهری که هیچ آثاری از عمل بلفاروپلاستی مانند جای برش را نشان دهد مدت زمان بیشتر و در حدود 3 ماه زمان لازم دارد. با این حال بیشتر بیماران گزارش کرده اند که درمدت یک الی دو هفته بعد از عمل، شاهد تغییر حالت چشمان خود بوده اند اگرچه آثار عمل هنوز کاملاً از بین نرفته است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :روح اللهی [ 1402-09-07 ]
سلام آقای دکتر مادرم 67 ساله هستند بیماری خاصی ندارن فقط مقداری قند دارن،آیا مشکل سازه برای انجام بلفاروپلاستی پلک

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کلینیک کاشت موکلینیک کاشت مو

در این بحث بر آن شدیم تا برای یاری رساندن شما در انتخاب مناسب ترین روش کاشت مو، انواع روشهای کاشت مو را معرفی کنیم ... ادامه مطلب

ماینوکسیدیل چیست و چه کاربردی دارد؟ماینوکسیدیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ریزش مو به حالتی می گویند كه به صورت غیرطبیعی و بیشتر از حد نرمال موها بریزد و موی جایگزین آن رشد نكند. در حقیقت تعادل بین ریختن موی سر و رویش مجدد به هم خورده و از تعداد مو های موجود روی سر به تدریج كاسته می شود. ... ادامه مطلب

درمان تعریق بیش از حد با تزریق بوتاکسدرمان تعریق بیش از حد با تزریق بوتاکس

تعرق بیش از حد یکی از معضلات افرادی است که با این قضیه دست و پنجه نرم می‌کنند. ایجاد بوی بد، لک عرق روی لباس و احساس ناخوش آیند مرطوب بودن لباس و بدن از جمله عواملی است که شخص را به رفع این معضل ترغیب می‌نماید ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.