اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پلک / زمان کشیدن بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

زمان کشیدن بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

چشم‌ها یکی از تأثیرگذارترین اجزا در چهره به شمار می‌آیند که نشانگر حالت چهره و شادابی و نشاط هستند؛ اما با افزایش سن مشکلاتی مانند افتادگی پلک و موارد دیگر ایجاد می‌شود که چهره را ناراحت نشان داده و در بیشتر موارد نیز بینایی را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این حالات افراد اقدام به انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی کرده و چربی‌های اضافی را حذف می‌کنند. بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد. از آنجایی ‌که این عمل زیبایی توسط تیغ جراحی انجام می‌شود، نیاز به بخیه دارد. انتخاب بخیه بنا به صلاحدید پزشک انجام می‌شود و در صورتی ‌که بخیه‌های جذبی به کار رود نیازی به کشیدن به بخیه نخواهد بود؛ اما در بعضی شرایط، پزشک با توجه به بدن بیمار ترجیح می‌دهد که از بخیه‌های معمولی استفاده کند که حالت جذب ندارد. زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی معمولاً بین 5 الی 7 روز است تا پس از بررسی‌های لازم اقدام به کشیدن آن کنید.

علت قرمزی جای بخیه بلفاروپلاستی

قرمزی پلک و چشم به خاطر تهاجمی بودن بلفاروپلاستی رخ می‌دهد و بعد از چند روز به مرور از بین می‌رود.

زمان جوش خوردن بخیه پلک بعد از بلفاروپلاستی

برای جوش خوردن جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی پوست به حداقل 5 روز زمان نیاز است.

همچنین بخوانید: بلفاروپلاستی غیر جراحی

عوارض دیر کشیدن بخیه پلک ها

یکی از عوارض متداول تأخیر در کشیدن بخیه‌های بلفاروپلاستی، سفت‌شدن بافت پوست در نواحی جراحی شده و چسبیدن نخ بخیه به پوست می‌باشد. این مسئله ممکن است منجر به عوارض جدی‌تری شود و در تأخیر فرآیند بهبودی بعد از عمل بلفاروپلاستی تأثیر بگذارد. به علاوه دیر کشیدن بخیه‌ها می‌تواند باعث افزایش درد و احتمال خونریزی بیشتر شود. توصیه می‌شود که هر چه سریعتر پس از انجام عمل بلفاروپلاستی، بخیه‌ها توسط پزشک کشیده شوند تا بهبودی بعد از عمل به سرعت و با کمترین مشکلات ممکن حاصل شود.

زمان کشیدن بخیه پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

نحوه کشیدن بخیه پلک ها

مراقبتهای پس از کشیدن بخیه پلک ها

  1. در هنگام تعویض لباس تا چند ماه بعد از جراحی باید مراقب فشارهای وارد شده به ناحیه پشت چشمتان باشید.
  2. اگر از خشکی چشم بعد از جراحی رنج می برید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
  3. ممکن است داروهای موضعی برای از بین بردن کامل جای بخیه توصیه شود.

 اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

آیا ماساژ جای بخیه پلک صحیح است؟

در انواع روش‌های جراحی پلک، برخی مراقبت‌ها و دستورالعمل‌ها پس از عمل وجود داشته که نقش بسزایی در کاهش جای بخیه و اسکار به وجود آمده دارند. یکی از این راهکارهای بی‌ضرر ماساژ منظم جای بخیه است. البته شایان‌ذکر است که این اقدام در روزهای اولیه عمل‌های جراحی توصیه نمی‌گردد. بر این اساس، طبق تشخیص پزشک انجام ماساژ مدتی پس از عمل جراحی و پس از آن که جای زخم بهبود یافت مجاز اعلام می‌گردد. ماساژ این ناحیه تابع برخی اصول بوده و نظم در انجام آن می‌تواند فواید بی‌نظیری را برای فرد به همراه داشته باشد.

بهترین کرم ترمیم کننده بخیه پلک

کرم‌هایی که پزشک برای بهبود جای زخم و بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی برای مراجعه‌کنندگان تجویز می‌کند، موجب افزایش سرعت روند درمان اسکار ناشی از جراحی او می‌شود. کرم‌ ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی دارای ترکیباتی مغذی است که به پوست کمک می‌کنند و موجب رفع التهاب و سوزش و قرمزی پوست پلک می‌شود و همچنین موجب تنظیم رطوبت پوست می‌شود. معمولاً جراح بلفاروپلاستی بهترین کرم ترمیم کننده را تجویز می‌کند.

برای آگاهی از خواص هیالورونیک اسید برای پوست ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژلدرمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

برای اصلاح عدم تقارن‌ های جزئی ولی قابل توجه، می‌ توان از تزریق ژل استفاده کرد. این روش به دلیل آنکه یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است، برای تغییر ظاهر فک میتواند مفید واقع شود. ... ادامه مطلب

مزوژل پروسترولین ضد لک چیست؟مزوژل پروسترولین ضد لک چیست؟

مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و مؤثرترین راههای درمان مشکلات پوستی از جمله لک است. مزوژل حاوی مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها هستند که به روشن‌تر شدن و افزایش طراوت پوست کمک می‌ کند و جهت درمان لک در نواحی صورت، گردن و دستها مؤثر هستند. ... ادامه مطلب

علت و درمان افتادگی پلکعلت و درمان افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی روی هردو پلک بالایی و پایینی یا یکی از پلکها انجام میشود. بلفاروپلاستی هم جنبه زیباسازی چشم و صورت را دارد و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک در افراد قابل انجام است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.