اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / بهترین روش های درمان ترک های پوستی

بهترین روش های درمان ترک های پوستی

ترکهای پوستی یا استرچ مارک همان خطوطی هستند که اولین نشانه‌های آن اصولا در سن بلوغ و با رشد اندام‌ها ایجاد می‌شود. همانطور که می‌دانید افزایش وزن نیز باعث رشد اندم‌ها خواهد شد و این تغییر وزن، مهمترین عامل ایجاد ترک‌های پوستی محسوب می‌شود.

پوست بدن از لایه‌های مختلفی ساخته شده است و متناسب با نقاط مختلف بدن و تحرک پوست در آن قسمت، دارای ضخامت‌های متفاوتی است. مثلا پوست ناحیه پلک یکی از نازکترین و پوست ناحیه پاشنه پا یکی از ضخیم‌ترین نواحی پوست محسوب می‌شوند. برخی از مناطق پوست، تحت کشش قرار دارند مثل پوست نزدیک مفاصل و در بعضی نقاط دیگر پوست اغلب ثابت است و حرکتی ندارد.

درمان ترک های پوستی یا استریا از جمله اقدامات تخصصی است که در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان با بکارگیری ابزار مدرن و بروزترین روشها قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

به همین دلیل در نقاطی که پوست تحت کشش و فشار است جنس پوست طوری است که خاصیت کشسانی و ارتجاعی بیشتری داشته باشد. اما در نقاطی مثل سطح شکم که جزو نقاط پر کشش یا فشار نیست سطح پوست برای حالت نرمال طراحی شده است، اما به دلایل مختلف از جمله حاملگی، چاق شدن سریع و شدید و عواملی دیگر، کشیدگی پوست زیاد می‌شود و این در حالی است که پوست فرصت جبران و ساخت لایه‌های آسیب دیده خود را ندارد.

به همین جهت در این نواحی ترک‌های پوستی یا استریا ایجاد می‌شود. در ابتدا، چون هنوز میزان جریان خون در لایه‌های عمقی پوست زیاد است، این خطوط به رنگ صورتی متمایل به قرمز یا بنفش دیده می‌شوند ولی به مرور زمان، و با افزایش میزان فشار و کاهش خون‌رسانی، رنگ این ترک‌ها به سفید گرایش پیدا می‌کند و ماندگار می‌شود.

در دوران بارداری ایجاد این ترک‌ها بسیار رایج است و بیشتر در ناحیه شکم و به دلیل رشد نوزاد در شکم و کشیدگی پوست این قسمت ایجاد می‌شود. ترکهای پوستی، در زنان باردار، مخصوصاً در سه ماه آخر بارداری به وجود می‌آید. البته شیوع این عارضه هم در مردان و هم در زنان دیده می‌شود ولی ابتلای زنان به مراتب بیش از مردان است.

بیشترین اندام‌هایی که به ترک‌های پوستی دچار خواهند شد، شکم، ران‌ها، باسن، سینه‌ها، پشت زانو و بازوها هستند. باید دانست که استریا به هیچ عنوان عارضه خطرناکی به حساب نمی‌آید و همچنین دردی هم به ‌دنبال ندارد. تنها مشکلی که اشخاص مبتلا به استریا درگیر آن هستند، شکل ظاهری پوست است که بسیاری از افراد از نمای پوستشان در این وضعیت رنج می‌برند و به همین خاطر، به دنبال درمان این عارضه هستند.

روشهای درمانی تنها می‌توانند ترک‌های پوست را محو کنند، اما آنها را به‌طور کامل از بین نخواهند برد. در ادامه، با بهترین روش درمان ترکهای پوستی یا استریا آشنا خواهید شد.

درمان ترک‌های پوستی

درمان استرچ مارک در اصفهان
درمان‌‌های موضعی ترک‌های پوستی

رتینوئیدها، مانند ترتینوئین که از ویتامین A مشتق می‌شوند، می‌توانند در ترمیم ترک‌های پوستی که از ایجادشان زمان زیادی نگذشته و هنوز به مرحله سفید شدن و ثبات نرسیده‌اند، مفید باشند. ترتینوئین به تولید مجدد کلاژن کمک می‌کند و باعث می‌شود استرچ مارک‌ها بیشتر حالتی شبیه به پوست عادی پیدا کنند. با این حال ترتینوئین ممکن است پوست شما را دچار ناراحتی و حساسیت کند و نباید بدون تجویز پزشک استفاده شود. اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید، هرگز از این درمان بدون مشورت پزشک استفاده نکنید زیرا ممکن است عوارضی برای جنین در پی داشته باشد.

درمان‌های لیزری ترک‌های پوستی

درمان‌های مختلفی بر پایه پرتوهای لیزر برای تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست وجود دارند. پزشکتان می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام تکنیک برای شما مناسب است. درمان لیزری به اصلاح ترک‌های پوستی کمک می‌کند. این درمان سوراخ‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کند بطوری‌ که پوست قادر به بازسازی می‌شود و به پوست سالم جدید اجازه می‌دهد جایگزین پوست قدیمی شود.

پوست جدید ترک‌های پوستی کمتری دارد و در همان لحظه، سطح کلاژن و الاستین را در پوست نیز افزایش می‌دهد. تعداد جلسات درمانی کمی برای انجام این کار کافی است. درمان پس از تأثیر بی‌حس‌کننده‌های موضعی برای حس کمتر درد انجام می‌شود. در این روش درمان ترک‌های پوستی، عوارض جانبی حداقل هستند و در کل دوره نقاهت بعد از درمان بسیار کمی دارد.

نتایج درمانی دائمی خواهد بود. ترک‌های پوستی خفیف تا متوسط را نیز می‌توان با لیزر Q-switched NDYAG درمان کرد و ترک‌های پوستی قدیمی را با لیزر فرکشنال co2 می‌توان درمان نمود. لیزر فرکشنال برای کسانی که تازه متوجه نشانه‌های قرمز یا بنفش‌رنگ در بدنش شده‌اند (ترک‌های پوستی) مناسب است. به‌طور خاص برای زنان بارداری که رشد پوست سریعی دارند مؤثر است. روشهای درمان خانگی که شامل استفاده از انواع لوسیون و روغن‌ها می‌باشد، به منظور پیشگیری یا درمان استرچ مارک وجود دارد ولی هیچکدام به اندازه درمان لیزری موثرنخواهند بود.

درمان ترک‌های پوستی با میکرودرم‌ ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی است که از کریستال‌ها به‌عنوان لایه‌بردار استفاده می‌کند. این ذرات سطح پوست را خراش می‌دهند و اولین لایه پوست (اپیدرم‌ها) را از بین می‌برند. به عبارت بهتر می‌توان گفت مانند سمباته عمل می‌کنند و با سایش سطح پوست این لایه را برداشته و پوست را به تولید کلاژن تحریک می‌‌نمایند و به این وسیله پارگی‌های لایه دوم پوست (درم) را درمان کرده پوست را صاف می‌کند.

درمان ترک‌های پوستی با میکرونیدلینگ

یکی از موثرترین روش‌های درمانى ترک‌هاى پوستى، میکرونیدلینگ است. البته براى بهبود نتایج درمانى از داروهاى کلاژن‌ساز و ضد ترک هم به طور همزمان استفاده مى‌شود و این مواد در کوکتل‌های مزوتراپی به روش میکرونیدلینگ وارد پوست شده و تاثیر خود را در لایه‌های عمقی پوست بر جای می‌گذارند.

این روش که اصطلاحاً به آن مزونیدلینگ گفته می‌شود و روشی ترکیبی و غیرتهاجمی است، با افزایش جریان خون موضعی نقش قابل توجهی در احیاء بافت قدیمی و ایجاد سلول‌های تازه و جوان دارد. کوکتل مزوتراپی از مواد مختلفی تشکیل شده‌ که به صورت اختصاصی بر اساس نیاز هر فرد تجویز می‌شود. میکرونیدلینگ تولید کلاژن توسط خود بدن را که یک بافت همبند برای استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌باشد، تحریک می‌کند و از همین طریق باعث درمان ترک‌های پوستی خواهد شد.

در انتها یادآوری این نکته را لازم می‌دانیم که استرچ مارک یا استریا درمان قطعی ندارد. همچنین درمان ترک‌های پوستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که همه این عوامل تحت کنترل پزشک نیستند، خصوصیات بیولوژیک پوست هر فرد، زمان سپری شده از ایجاد ترک‌های پوستی و عمق و پهنای فرورفتگی این ترک‌ها از جمله مهمترین عواملی هستند که در میزان موفقیت درمان تأثیرگذاراند. به همین دلیل ممکن است درمان‌های مشابه در افراد متفاوت نتایج مختلفی در پی داشته باشد.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خواش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق ژل در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پارمیس [ 1400-12-23 ]
حداقل سن لیزر پوست برای از بین بردن استرچ مارک چقدر هستش؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟

حفظ و احیای جوانی، همواره از اصلی ترین خواسته های بشر بوده و تلاش های بسیاری نیز برای یافتن چنین روشهایی انجام پذیرفته که برخی موثر و برخی دیگر بی ثمر بوده اند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوانی، پوست صورت است که متاسفانه بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌گذارد ... ادامه مطلب

تکنیک های غیر جراحی زاویه سازی و افزایش هارمونی صورتتکنیک های غیر جراحی زاویه سازی و افزایش هارمونی صورت

زاویه سازی فک، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک و یا زیباسازی آن منجر می شود. در روش کانتورینگ، ریمادلینگ و زاویه سازی صورت بدون جراحی می توان با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کرد. ... ادامه مطلب

نحوه تزریق چربی برای صورت آقایاننحوه تزریق چربی برای صورت آقایان

تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوانسازی صورت در نظر گرفته می شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.