اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / درمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

درمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

پوست وسیع‌ترین ارگان بدن است و در صورت نیاز ، توانایی قابل ملاحظه‌ای برای انبساط و انقباض دارد. پوست ، قوی و منعطف است اما بافت‌های تقویت‌ کننده پوست در صورت کشیدگی بیش از حد یا خیلی سریع ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند. اتساع سریع پوست می‌تواند به بروز ترک یا شکاف پوست منجر شود . ترک پوست مشکلی شایع است که مردان و زنان تقریباً در تمامی سنین و تمامی انواع پوست دچارش می‌شوند.

در حدود 90 درصد زنان در طول بارداری دچار ترک پوست می‌شوند ، اگرچه این مشکل برای مردان و زنان و نوجوانان نیز اتفاق می‌افتد . این مشکل اغلب در طول دوره‌های رشد و تغییرات جسمانی مانند افزایش وزن زیاد ، بلوغ و عضله‌سازی بیش از حد به وجود می آید.

درمان ترک های پوستی یا استریا از جمله اقدامات تخصصی است که در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان با بکارگیری ابزار مدرن و بروزترین روشها قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ترک پوست یا استریا چیست؟

ترک یا شکاف پوست خطوط یا نوارهایی هستند که به دلیل کشیدگی زیاد بافت‌های متصل به پوست ایجاد می‌شوند. وقتی لایه میانی پوست دچار کشیدگی زیاد شود ، برخی از فیبرهای کلاژن آن دچار پارگی می‌شوند . این باعث می‌شود رگ‌های خونی پنهان در زیر پوست از میان شکاف‌ها به شکل خطوط راه‌راه قرمز یا بنفش دیده شوند. به مرور زمان ، آنها همچنان که رگ‌های خونی التیام پیدا می‌کنند به رنگ سفید یا نقره‌ای درمی‌آیند . به طور کلی علایم مزبور به طور کامل از بین نمی‌روند.

ترک های پوستی

اگرچه علایم ترک پوست با درد همراه نیستند ، می‌توانند به حس اعتماد و عزت نفس فرد لطمه بزنند . به دلیل آثار روانی ناشی از بروز ترک پوست ، خبرگان امر سال‌هاست در تلاش هستند تا درمان مؤثری برای این عارضه پیدا شود . متاسفانه هیچ درمانی برای محو کامل آنها وجود ندارد . در هر حال راه‌های درمانی تازه‌ای برای ترک پوست در حال ایجاد است و برخی از این روش‌ها نویدبخش به نظر می‌رسند.

پیشگیری از ترک شکم بعد از زایمان

به کمک برخی روشها می توانید از ترک شکم بعد از زایمان جلوگیری نمایید یا مقدار این ترکها را کاهش دهید . مثلا ؛ برای پیشگیری از ترک حاملگی می توانید از درمان های ساده خانگی مثل کره‌ کاکائو ، روغن ویتامین E یا مرطوب‌کننده‌ های غلیظ استفاده نمایید . سایر روشهای پیشگیری عبارتند از:

رفع ترک شکم با درمان‌های پزشکی

پزشکان توصیه می‌کنند برای رفع ترک شکم ، راهکار‌های طبیعی پیشگیرانه خیلی بهتر از راهکار‌های پزشکی‌ بعد از ایجاد ترک های پوستی هستند. به ویژه انتخاب روشهای درمانی کلینیکال ترک پوست، برای مادران شیرده باید با وسواس بیشتری انجام شود و محدودیت های زیای هم دارد. اما اگر شما از امتحان کردن راهکار‌های خانگی برای رفع ترک شکم خسته شده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته اید، درمان‌های پزشکی نیز برای رفع ترک شکم وجود دارند . این درمان‌ها باید تحت نظارت یک پزشک انجام شوند.

رفع ترک شکم با لایه بردار‌های شیمیایی

در روش رفع ترک شکم با لایه برداری شیمیایی که به آن درما پیلینگ هم می‌گویند از یک محلول شیمیایی روی ترک‌های پوستی استفاده می‌شود . این محلول حاوی مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک ، کربولیک اسید ، گلیکولیک ، لاکیتک و تریکلرواسیتیک است که وقتی روی ترک‌های پوست به کار برده می‌شود ، منجر به تشکیل تاول می‌شود . پوست تاول زده بعدا پوسته پوسته شده و لایه‌ای جدید از پوست ایجاد می‌شود . این درمان ریسک‌هایی نیز دارد مانند تغییر رنگ پوست ، تیره شدن غیرعادی پوست در صورتی که قرص ضد بارداری مصرف نمایید ، اسکار و تب خال.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

رفع ترک شکم با لیزر درمانی

لیزر درمانی شیوه‌ای معمول و مورد تائید برای رفع ترک شکم و استرچ مارک‌ها است. در لیزر درمانی هم روی ترک‌های قدیمی‌تر و هم روی ترک‌های جدیدتر پوست کار می‌شود. لیزر درمانی شامل تخریب بافت پوست مورد نظر جهت تقویت و افزایش تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شود . دو روش لیزر درمانی برای رفع ترک‌های شکم وجود دارد :

  1. لیزر درمانی پالسی
  2. لیزر فرکشنال غیرفرسایشی (fractional non-ablative laser)

در هر دو روش لیزر درمانی ، ترک‌های پوست به میزان قابل رضایتی برطرف شده و بافت پوست بهبود می‌یابد . لیزر درمانی شیوه‌ی دائمی برای رفع ترک شکم است.

کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم [ 1401-10-30 ]
سلام من 9ماهه که زایمان کردم و ترک بیش از حد رو روی شکم وباسنم دارم باید چیکار کنم میشه راهنمایم کنید ممنون

مرضیه قربانی [ 1401-05-22 ]
درخواست نوبت جهت لیزر ترکهای پوستی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش انجام و مکانیسم اثر پلاسما جت چگونه است؟روش انجام و مکانیسم اثر پلاسما جت چگونه است؟

پلاسماجت برای درمان انواع جای جوش و آکنه و اسکار بسیار مؤثر می‌باشد. پلاسماجت یکی از روش‌های غیر هجومی برای جوانسازی پوست می‌باشد که نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی پوست مراقبت‌های کمتری می‌خواهد و نتایج مناسب‌تری نیز دارد. ... ادامه مطلب

راههای مراقبت از پوست خشک چیست؟راههای مراقبت از پوست خشک چیست؟

مراقبت از پوست و حفظ شادابی و سلامت آن اهمیت بسیاری در زیبایی آن دارد و زمانی که دارای پوست خشک هستید مراقبت از آن اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا پوست خشک بسیار شکننده تر از انواع دیگر پوست است. در ادامه این مطلب مراقبتهای ضروری پوست خشک را برای شما شرح داده ایم. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

با یک بار انجام کربن پیل با لیزر، نتایجی معادل انجام 10 جلسه پاکسازی پوست یا فیشیال را می‌توانید شاهد باشید. در این روش شفافیت و جلای صورت از همان لحظه انجام بخوبی قابل مشاهده است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.