اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی و داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های مو و استفاده از پرتوهای نور باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود. در واقع حرارتی که از لیزر ساطع شده جذب این رنگدانه ها می شود، موجب تخریب فولیکول ها شده و فولیکول ها امکان رشد مو را ندارند. با اینکه اغلب افراد از نتایج و اثرات لیزر در طولانی مدت رضایت کامل دارند؛ اما ممکن است بعضی افراد دچار برگشت مجدد موها شوند.برگشت موهای زائد بعد از لیزر می تواند به دلایلی باشد که در ادامه شرح داده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه لیزر موهای زائد

از آنجایی که لیزر سوزش یا درد بسیار خفیفی ایجاد میکند برای برخی افراد به دلیل داشتن پوست های حساس از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می شود. استفاده از بی حس کننده ها باتوجه به آستانه تحمل فرد، نوع پوست، ضخامت و جنس مو صورت می گیرد. در طول لیزر، عینک مخصوصی بر روی چشم فرد قرار داده می شود تا از بروز آسیب نیز پیشگیری شود. اشعه لیزر با عبور از سطح پوست، فولیکول های مو را مورد هدف قرار می دهد و با آسیب رساندن به فولیکول، مانع از رشد مجدد موها می شود.

همچنین بخوانید: عملکرد لیزر موهای زائد

مراقبت قبل از لیزر موهای زائد

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

  1. تمامی مراقبت‌ها را طبق دستور متخصص انجام دهید .
  2. حداقل تا شش هفته بعد از لیزر نباید در معرض نور مستقیم آفتاب باشید .
  3. از خاراندن محل‌های لیزر شده اجتناب کنید .
  4. از کمپرس یخ استفاده کنید .
  5. از لوسیون مرطوب کننده و خنک کننده استفاده نمایید .
  6. کرم ضد آفتاب بزنید .

عوامل مؤثر در رشد مجدد مو بعد از لیزر موی زائد

یکی از دلایل اصلی بازگشت موهای ناخواسته پس از لیزر، بروز اختلالات هورمونی است. هورمون هایی در بدن وجود دارند که فولیکول ها و رشد مو را تحریک می کنند. پس از انجام فرآیند لیزر درمانی، ممکن است این هورمون ها دچار اختلال شده و میزان آنها در بدن افزایش یابد. به عنوان مثال زنان در دوران بارداری دچار مشکلات و اختلالات هورمونی می شوند و تولید برخی هورمون ها در بدن آنها دستخوش تغییراتی می شود. همچنین ممکن است برخی از افراد در سنین نوجوانی موهای زائد را با لیزر از بین ببرند؛ اما با بالا رفتن سن، اختلالات هورمونی باعث بازگشت موهای زائد می شود. برخی از بیماری ها که مربوط به هورمون های بدن هستند نیز می توانند بعد از لیزر باعث رشد مجدد موهای ناخواسته شوند.

رنگ مو یا پوست شما ممکن است تعیین کند که لیزر درمانی در ابتدا چقدر برای شما مؤثر است. در حال حاضر، لیزر موهای زائد برای موهای بور، سفید یا خاکستری در مقایسه با موهای مشکی خیلی مؤثر در نظر گرفته نمی شود.

یکی دیگر از عواملی که در ماندگاری لیزر تأثیر بسزایی دارد تعداد جلسات و زمان انجام آن است. هدف از لیزر درمانی، از کار انداختن فولیکول‌ها در صورت داشتن ملانین فراوان است. با از دست دادن ملانین، موی زائد دیگر قادر به رشد مجدد نیست. برای اثربخشی عمل لیزر باید تعداد جلسات کافی و با زمان بندی صحیح باشد.

اگر می خواهید بعد از لیزر درمانی از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کنید، باید به مراکز زیبایی تخصصی که از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و همچنین کادری مجرب و متخصص استفاده می کنند مراجعه کنید. کیفیت لیزر درمانی تأثیر مستقیمی در از بین بردن موهای زائد دارد. شدت و حرارت لیزر باید مناسب باشد تا بتواند فولیکول های مو را به خوبی از بین ببرد و همچنین باعث آسیب پوستی نشود. کیفیت لیزر درمانی بستگی به نوع دستگاه لیزر و اپراتور آن دارد که از دانش، تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.

جلوگیری از رشد موهای زائد بعد از لیزر

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

موارد منع انجام لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

  1. درد: درد عارضه‌ای موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود.
  2. قرمزی و التهاب: استفاده از کمپرس سرد یا ژل بعد از لیزر، درمان‌های مؤثری برای قرمزی و التهاب هستند. این عارضه هم موقت بوده و خود به خود برطرف می‌شود.
  3. تغییر رنگ پوست: یکی از عوارض لیزر که ماندگاری زیادی دارند. لکه‌های تیره یا روشن پوستی بین چند ماه تا چند سال ماندگار هستند. البته احتمال وقوع این عارضه بسیار نادر است.
  4. سوختگی و تاول: این عارضه زمانی رخ می‌دهد که دستگاه لیزر فرسوده باشد یا اپراتور لیزر تجربه‌ی کافی نداشته باشد.

برای آگاهی از خواص هیالورونیک اسید برای پوست ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتانه داوری [ 1402-08-14 ]
من چون خودم مشکل هورمونی داشتم فکر میکنم یکی از دلایل برگشت مو زائد مشکلات هورمونی باشه چون قبل از لیزر حتما باید این مشکل رو درمان کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ساکشن غبغب چیست؟ساکشن غبغب چیست؟

به برداشتن بافت چربی اضافی در ناحیه زیر چانه و گردن اصطلاحاً جراحی غبغب یا ساکشن غبغب گفته می شود که زیبایی را به چهره و گردن برمیگرداند و افراد را جوانتر نشان میدهد. ... ادامه مطلب

درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژلدرمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

برای اصلاح عدم تقارن‌ های جزئی ولی قابل توجه، می‌ توان از تزریق ژل استفاده کرد. این روش به دلیل آنکه یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است، برای تغییر ظاهر فک میتواند مفید واقع شود. ... ادامه مطلب

مقایسه رفع موهای زائد با لیزر و اپیلاسیونمقایسه رفع موهای زائد با لیزر و اپیلاسیون

لیزر و اپیلاسیون در واقع هر دو روش‌هایی برای از بین بردن موهای زائد هستند، با این تفاوت که در اپیلاسیون از مواد چسبنده‌ای روی پوست برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود؛ اما در لیزر از پرتوهای نوری استفاده می‌شود که منجر به تخریب پیازچه موهای زائد می‌شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.