اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / عملکرد لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد با ساختن پرتوهای نوری که انرژی یکسانی دارند، و تاباندن این پرتوها، باعث تخریب فولیکول‌های مو در پوست می‌شود. رشد و تولید مو به وسیله فولیکول‌ها صورت می‌گیرد. پس نتیجه از بین رفتن فولیکول مو توقف رشد مو خواهد بود. اساس کار لیزر بر همین مبنا است، اما ‌چگونه این کار انجام می‌شود؟ اشعه‌های نوری انرژی دارند و اگر با هر جسمی برخورد داشته باشند، انرژی را به آن جسم منتقل می‌کنند.

مانند خورشید که موجب گرم شدن اجسام می‌شود. هر جسمی بسته به ویژگی‌های فیزیکی که دارد، اشعه‌هایی با طول موج‌های مختلف را جذب می‌کند. در لیزر موهای زائد، آنچه که مورد هدف است، ملانین می‌باشد. مثلاً رنگ سیاه (که همه‌ی طیف‌های رنگی را جذب می‌کند) نسبت به رنگ سفید (که همه‌ی طیف‌های رنگی را بازتاب می‌دهد) در برابر نور خورشید بیشتر گرم می‌شود. پس ملانین رنگ‌دانه‌ی پوست و موی بدن ما است که به فراوانی در فولیکول‌های مو وجود دارد و به رنگ مشکی است.

ملانین همانند تمام اجسام، اشعه‌های نور با طول موج‌های خاصی را جذب و باقی را بازتاب می‌کند. در لیزر موهای زائد از طول موجی استفاده می‌شود که ملانین به خوبی آن را جذب کند و باعث آسیب به فولیکول‌مو شود. این طول موج باید به اندازه‌ای باشد که بافت‌های اطراف صدمه‌ای نبینند. اشعه‌ی نوری تولید شده توسط دستگاه لیزر برخلاف نور لامپ یا خورشید، تک رنگ بوده و طول موجی ثابت دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

با توجه به توضیحات بالا، حتما متوجه شده‌اید که پوست‌های روشن و سفید با موهای زائد تیره، بهترین واکنش را نسبت به لیزر نشان می‌دهند. در حقیقت موهای تیره از سطح ملانین (رنگ‌دانه) بیشتری برخوردار هستند و ملانین با جذب اشعه ناشی از لیزر که سبب تولید گرما و تخریب سلول‌های سازنده مو می‌شود، نقش مهمی در از بین بردن موهای زائد دارد. به‌عبارت دیگر هر قدر مو ضخیم‌تر و مشکی‌تر باشد، ملانین بیشتری دارد که در نتیجه نور لیزر را بهتر جذب می‌کند و راحت‌تر از بین می‌رود.

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که در طبقه‌بندی انواع پوست کسانی که در گروه یک قرار می‌گیرند (افرادی با پوست بسیار سفید) دچار کمترین التهاب و زخم و اسکار می‌شوند و افرادی که جز گروه 6 طبقه‌بندی می‌شوند، اثر اعمالی مثل لیزر و سایر جراحی‌ها در آنها با بیشترین التهاب و اسکار و کلوئید همراه است. بر این اساس رنگ پوست ایرانی‌ها بین گروه های 2 تا 5 متغیر است و در نتیجه به‌نظر می‌رسد که درمان موهای زائد برای آن‌ها مناسب و اثربخش است.

بد نیست بدانید که لیزر موهای زائد در افرادی که پوست تیره دارند، فرایندی دردناک‌تر است و به تعداد جلسات بیشتری برای نتیجه‌گیری مطلوب نیاز دارند. با این همه اگر شما از آن‌دسته افرادی هستید که پوست تیره دارید، با مراجعه به پزشک مجرب، که از دستگاه‌هایی با کیفیت بالا برای لیزر موهای زائد استفاده می‌کند مراجعه کنید. کلینیک دکتر رامین مدرسی با تجربه 10 سال فعالیت در زمینه لیزر موهای زائد در اصفهان، می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب متقاضیان باشد.

به‌عقیده‌ی پزشکان، برای نژاد ایرانی که اغلب پوستی سبزه و موهای تیره‌ روشن و حتی کرکی دارند و نیز برای کسانی که قصد از بین بردن موهای زائد را در یک ناحیه وسیع دارند، استفاده از مکانیسم لیزر دیود به‌ دلیل تأثیر بیشتر و عوارض کمتر، بهترین انتخاب است. استفاده از سایر مکانیسم‌ها از جمله الکساندرایت که برای پوست‌های بسیار روشن مناسب است، شاید سبب سوختگی یا لک و سایر عوارض جانبی در محل لیزر شود؛ اگرچه مکانیسم الکساندرایت برای کسانی که پوست گندمی دارند و مکانیسم دیود هم برای‌شان نتیجه‌بخش نبوده انتخاب بدی نیست. با این‌همه بهتر است قبل از انتخاب مکانیسم لیزر حتما با پزشک خود مشورت کنید تا با توجه به در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین روش را انتخاب کنید.

عملکرد لیزر موهای زائد

انتخاب مرکز مناسب برای لیزر موهای زائد

مهمتر از همه نوع دستگاه مورد استفاده و مهارت پزشک یا اپراتوری است که نزد او اقدام به انجام لیزر موهای زائد خواهید کرد. لازم است بدانید که دستگاه‌های لیزر متفاوتی با کیفیت و کارآیی متفاوت وجود دارد و اینکه گفته شود: دستگاه لیزر مورد استفاده برای لیزر موهای زائد، الکساندرایت یا به اختصار الکس است کافی نیست (الکس یا الکساندرایت نام عمومی لیزرهایی است که طول موج 755 نانومتر تولید می‌کنند).

لیزر الکساندریت ممکن است چینی، کره ای، ایتالیایی یا آمریکایی باشد. اینکه دستگاه لیزر موهای زائد چقدر مؤثر باشد و اینکه در چند جلسه بتواند موهای زائد را ازبین ببرد (نه اینکه برای مدت محدود رشد موها را به تأخیر بیندازد یا آنها را نازک کند) به کیفیت و فناوری پیچیده دستگاه لیزر و کمپانی سازنده آن بر می‌گردد.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مدت زمان درمان لیزر موهای زائد

در کسانی که پوست سفید و موی ضخیم و تیره دارند طی پنج الی شش جلسه یا کمتر درمان انجام می‌شود، ولی هر چه پوست تیره‌تر و مو نازک‌تر باشد تعداد جلسات بیشتر می‌شود. زمانی که موها بیشتر از 90 درصد بریزد یا در صورت کرکی شدن می‌توان لیزر را متوقف کرد. موهای هورمونی و خشن به تکرار سالانه لیزر نیاز دارند. فاصله بین هر دوره لیزر چهار تا شش هفته است و با توجه به شرایط ، ممکن است هشت هفته هم مورد تایید پزشک باشد.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و بروز‌ترین متدهای علمی، در محیطی آرام و منطبق بر استاندارد‌های نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه میکرودرم ابریژن در اصفهان می‌باشد .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منیره بیگ محمدی [ 1402-01-07 ]
سلام وقتتون بخیر من موهای سفید زائد توی صورتم دارم آیا شما دستگاهی دارید که بتونه این موهارا ازبین ببرد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی چیست؟مزوتراپی چیست؟

یکی از روشهای کاربردی برای مراجعان به کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی، مزوتراپی است. این روش، با تزریق داروها، ویتامین‌ها و موادی دیگر به محلی که قرار است مورد درمان قرار گیرد، و انتقال مستقیم آن مواد به نقطه مورد نظر اقدامات درمانی را انجام می‌دهد. ... ادامه مطلب

بیماری لوپوس چیست؟بیماری لوپوس چیست؟

لوپوس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن، به بافت‌ ها و اندام‌ های خود حمله می‌ کند. التهاب ناشی از لوپوس می‌ تواند بر بسیاری از سیستم‌ های مختلف بدن مانند مفاصل، پوست، کلیه‌ ها، سلول‌ های خونی، مغز، قلب و ریه تأثیر بگذارد. ... ادامه مطلب

اصلاح قوز بینی با تزریق ژلاصلاح قوز بینی با تزریق ژل

قوز بینی برای بسیاری از افراد، عاملی ناخوش آیند محسوب می‌شود. امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی برای رفع قوز بینی وجود دارد که تزریق ژل بینی یکی از روشهای غیرجراحی اصلاح قوز بینی است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.