اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / برای مراقبت از پوست چرب چه اقداماتی لازم است؟

برای مراقبت از پوست چرب چه اقداماتی لازم است؟

غدد چربی‌ که روی سطح پوست وجود دارند، وظیفه ترشح سبوم را دارند که یک ماده چرب است. این ماده همراه با عرق به سطح پوست می‌آید و باعث نرم‌شدن پوست می‌شود. اگر غده‌های چربی بیش از حد فعالیت کنند، سبوم بیشتری تولید می‌کنند و همین موضوع باعث چرب‌ شدن پوست می‌شود. هر فرد باید مقدار مشخصی چربی طبیعی روی سطح پوستش داشته باشد و پوست چرب به این معنا است که چربی اضافه روی سطح پوست وجود دارد. اگر پوست به موقع تمیز نشود یا در معرض آلودگی قرار گیرد، منافذ پوست بسته می‌شوند و امکان تنفس از پوست را می‌گیرند و انواع مشکلات پوستی به وجود می‌آیند.

آنچه در این مطلب میخوانید

چربی اضافی روی سطح پوست باعث براق‌شدن پوست و حتی آرایش می‌شود و این موضوعی آزار دهنده است. یکی از راه‌هایی که به درمان این مشکل کمک می‌کند، مراقبت از پوست است. واقعیت این است که نمی‌توانید عواملی مانند ژنتیک یا تغییرات هورمونی را کنترل کنید؛ اما می‌توانید از پوست خود مراقبت کرده و میزان چربی اضافی آن را کنترل کنید. با کمک نکاتی که در ادامه ذکر می گردد می‌توانید ظاهر براق پوست را کاهش دهید و از پوست چرب خود مراقبت کنید.

دلایل چرب شدن پوست

علائم پوست چرب

  1. ظاهری نرم و براق بودن غیر طبیعی پوست
  2. عدم ماندگاری آرایش روی پوست صورت
  3. از پیشانی تا روی بینی و گونه ها تولید چربی می کند.
  4. دارای منافذ بزرگ و باز
  5. مستعد آکنه و جوش و جوش سرسیاه

پس از کلیک روی لیکن با نشانه های پوست چرب آشنا شوید.

بهترین محصولات روتین پوست چرب

رسیدگی منظم و روزانه به پوست با استفاده از یک سری محصولات مراقبتی پوست را روتین پوستی می‌گویند. اگرچه بخشی از وضعیت پوست به ژنتیک مربوط می‌شود؛ اما حفظ عادات سالم و داشتن روتین پوستی تأثیر زیادی بر حفظ سلامت پوست شما دارد. روتین پوستی باید متناسب با پوست هر فرد باشد. پس ابتدا لازم است تا نوع پوست خود را بشناسید. در صورتی که از نوع پوست خود شناخت کافی داشته باشید، به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند. هنگامی که از محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌کنید، پوست شاداب‌تر و جوان‌تری خواهید داشت. در روتین پوست چرب باید از محصولات فاقد چربی و سبک استفاده کنید. هر پوستی با هر نوع و وضعیتی در روتین خود به محصولات زیر نیاز دارد:

مراقبت از پوست چرب

روتین پوست چرب و منافذ باز

مرحله 1: صبح و شب پوست خود را تمیز کنید.

مهم‌ترین گام در روتین پوستی چرب، مراقبت از پوست با پاکسازی آن است. اگر چه تمامی افراد باید صبح و شب پوست خود را بشویند؛ اما این موضوع برای افرادی که پوست چرب دارند، مهم‌تر است. در طول شب پوست شما مشغول ریختن سلول‌های مرده و تولید چربی است. پاک‌کننده صورت برای پوست‌های چرب باید فاقد روغن و دارای اسید سالیسیلیک باشد.

مرحله 2: از تونر استفاده کنید.

پس از شستن پوست و زمانی که سطح پوست عاری از هرگونه مواد آرایشی، چربی و آلودگی بود، از یک تونر استفاده کنید. تونر مورد استفاده شما باید دارای یکی از مواد زیر باشد:

با استفاده از تونر آلودگی‌ها و مواد اضافی سطح پوست به طور کامل حذف شده و منافذ پوستی شما باز می‌شود تا جوش‌های پوستی به وجود نیایند.

مرحله 3: پوست خود را درمان کنید.

نسبت به مشکلات پوستی خود بی توجه نبوده و آنها را درمان کنید. یکی از مهم‌ترین مشکلات پوست‌های چرب، جوش و آکنه است. برای درمان این مشکلات به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا دارو و محصولات مناسب با نوع مشکل پوستی شما را تجویز کند. مثلاً برای درمان آکنه ، ممکن است مصرف بنزوئیل پراکسید توصیه شود تا چربی اضافی پوست کاهش یابد.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

مرحله 4: در صبح و شب پوست را مرطوب کنید.

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان، یکی از مهم‌ترین مراحل در روتین پوستی چرب محسوب می‌شود. البته افرادی که پوست چرب دارند، باید مراقب نوع مرطوب‌کننده پوستی خود باشند. یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست چرب دارای ویژگی‌های زیر است:

مرحله 5: مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید.

محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید نیز اهمیت زیادی دارد. ضدآفتاب مناسب پوست چرب باید فاقد چربی بوده و SPF بالاتر از 30 داشته باشد. دقت کنید که حتی در روزهای ابری نیز استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است. 15 دقیقه پیش از خروج از خانه، کرم ضدآفتاب را بر روی پوست بمالید و هر 2 ساعت یک‌بار، آن را تمدید کنید. در ساعات اوج تابش نور خورشید نیز علاوه بر ضدآفتاب از وسایل محافظتی مانند کلاه و عینک آفتابی نیز استفاده کنید.

مرحله 6: پوست را لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست چرب از تجمع سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی در منافذ جلوگیری می‌کند. با یک لایه‌برداری مناسب احتمال ایجاد جوش و آکنه کاهش یافته و سلامت پوست تضمین می‌شود. برای پوست‌های چرب 1 تا 2 بار در هفته باید از یک لایه‌بردار شیمیایی استفاده کرد. لایه بردار شیمیایی همچون اسیدهای آلفا هیدورکسی (AHA) و اسیدهای بتا هیدروکسی (BAHs) بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب هستند. توجه داشته باشید که لایه‌برداری مرحله بعد از پاکسازی و استفاده از تونر است.

سایر مراقبت های روتین پوست چرب

برای آگاهی از خواص هیالورونیک اسید برای پوست ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
از چه روشهای غیر جراحی برای لیفت شقیقه می توان استفاده کرد؟از چه روشهای غیر جراحی برای لیفت شقیقه می توان استفاده کرد؟

افراد با افزایش سن دچار شل شدگی و افتادگی عضلات اطراف چشم‌ها می‌شوند. به طوری که ابروها به سمت پایین حرکت می‌کنند. در اثر کاهش فاصله بین ابروها با چشم‌ها ظاهر چهره افراد اخمو یا خسته به نظر می‌رسد. به همین دلیل افراد برای لیفت شقیقه و ابرو اقدام می‌کنند. ... ادامه مطلب

ترک های پوستی یا استریاترک های پوستی یا استریا

استرچ مارک (stretch mark) یا استریا (striae) یا همان ترکهای پوستی، ضایعاتی هستند که در اثر عواملی چون بارداری و افزایش وزن ایجاد می‌شوند. در واقع این ضایعات، به دلیل نازک شدن لایه درم (آتروفی یا همان تحلیل پوست) و فرورفتگی پوست (اپیدرم) ایجاد می‌شود ... ادامه مطلب

ترمیم تزریق ژل لب چیست و به چه منظور انجام میشود؟ترمیم تزریق ژل لب چیست و به چه منظور انجام میشود؟

پس از تزریق ژل لب ممکن است پس از دو هفته ترمیم تزریق ژل لب نیاز باشد. از دلایلی که نیازمند ترمیم پس از تزریق ژل لب میباشد؛ غیر قرینه بودن و نیاز به افزایش حجم بیشتر لبها است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.