اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از پوست / چرا همه افراد باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنند؟

چرا همه افراد باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنند؟

در شرایط عادی، پوست انسان به‌طور طبیعی چربی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند تا با ایجاد یک لایه محافظ چربی از خشک ‌شدن و از بین رفتن رطوبت پوست جلوگیری کند. کرم‌های مرطوب کننده‌ علاوه بر تأمین رطوبت، با تشکیل یک لایه محافظتی بر روی پوست از تبخیر رطوبت لایه خارجی پوست جلوگیری می‌کنند. هنگامی که پوست به دلایل مختلف نظیر ژنتیک، بیماری‌های پوستی، استفاده بیش از حد از شوینده‌های صابونی، عدم مراقبت درست از آن و... خشک و دهیدراته می‌شود، به کرم مرطوب کننده و خاصیت رطوبت رسانی‌اش نیاز پیدا می‌کند. رطوبت رسانی به معنای ایجاد سدی محافظتی روی پوست برای جلوگیری از تبخیر و از دست رفتن آب است. هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد، لطافت و شادابی تا مدتی طولانی حفظ شده و آب در پوست محبوس می‌شود. لذا کرم مرطوب کننده‌ صورت باعث آبرسانی بهتر و رسیدن مواد مغذی به پوست می‌شود.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو ، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل استفاده از مرطوب کننده

1. جوانسازی پوست

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با چین و چروک و شاداب نگه داشتن پوست، گنجاندن کرم مرطوب کننده با کیفیت در روتین مراقبتی پوست است. به خصوص در ماه های سرد، مرطوب نگه داشتن پوست واقعاً به بهبود بافت و ظاهر پوستتان کمک می کند.

2. درمان خشکی پوست

با مصرف منظم کرم صورت مرطوب کننده، پوست خود را از خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کنید. هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که قسمت هایی از پوستتان لک یا تغییر رنگ داشته باشد. پس برای داشتن چهره ای صاف، تأثیرگذار و یکنواخت، از مرطوب کننده ها کمک بگیرید.

3. جلوگیری از ایجاد جوش

باید صورت خود را کاملاً مرطوب نگه دارید تا بدون آکنه پوستی باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می کنند؛ بنابراین منافذ پوستتان مسدود می‌شود و جوش می زنید.

4- مراقبت از پوست حساس

افرادی که پوست تحریک پذیری دارند، مواردی مانند قرمزی، اگزما و لکه های خارش دار را خیلی تجربه می کنند. اگر پوست شما هم حساس است، به دنبال مرطوب کننده صورت حاوی ترکیبات آرام بخش، مانند بابونه و آلوئه ورا باشید. این مواد از چهره ی شما محافظت می کند و به آن ظاهر مطلوبی می بخشد.

5- خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان

رادیکال های آزاد باعث تحریک سلول های سرطانی می شوند. از فواید دیگر کرم مرطوب کننده به خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می توان اشاره کرد که به حذف رادیکال‌های آزاد که سلول‌های بدن را تهدید می‌کنند کمک می کند.

6-کاهش مضرات استفاده مداوم از محصولات آرایشی

پوست صورت که بیشتر از سایر نقاط در معرض آسیب‌های محیطی قرار داشته و معمولاً به دلیل مصرف محصولات آرایشی و اصلاح صورت، زودتر دچار پیری و عوارض پوستی می‌شود. مصرف مستمر مرطوب ‌کننده‌ ها در سلامت و زیبایی پوست نقشی مؤثر دارد و همچنین روشی برای پیشگیری و درمان چروک دور چشم به حساب می آید.

کرم مرطوب کننده

مشخصات کرم مرطوب کننده خوب

  1. رنگ و بوی خوبی دارد و از شفافيت خوب و ظاهری کاملاً یک دست برخوردار است.
  2. عدم ايجاد حساسيت و آلودگي ميکروبي و قارچي هنگام مصرف
  3. دارای قوام و ويسکوزيته لازم است.
  4. امکان پاک شدن سريع پس از شستشو و عدم ايجاد حس چرب در پوست پس از استفاده
  5. پس از مصرف و ماساژ در پوست سریع جذب پوست می شود.

ترکیبات مرطوب کننده

زمان استفاده از کرم مرطوب کننده

بعد از شستن صورت بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده است. بهتر است 2 بار در روز یکبار صبح و یکبار شب صورت خود را با شوینده‌ای که مناسب با نوع پوست شما فرموله شده است، شسته و بعد کرم مرطوب کننده بزنید. پس از حمام رفتن و دوش گرفتن، استفاده از کرم مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می‌کند.

روش استفاده از مرطوب کننده صورت

  1. پس از حمام کردن بلافاصله بعد از خشک کردن پوستتان، روی آن مرطوب‌کننده بمالید. از آنجا که هنوز پوست رطوبت دارد، مرطوب‌کننده کاملاً در سطح پوست نفوذ می‌کند.
  2. هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، مرطوب‌کننده را روی دستان خود بمالید.
  3. بعد از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده مناسب پوستتان، بلافاصله باید مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر به مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، رطوبت کرم می‌تواند همراه با رطوبت طبیعی پوست شما تبخیر شود.
  4. حتی می‌توانید از مرطوب‌ کننده‌ به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید. یک مرطوب‌کننده سبک، آرایش را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مضرات کرم مرطوب کننده

در مقایسه با داروهای موضعی مختلف که توسط متخصصان پوست استفاده می‌شود، مرطوب‌کننده‌ها به ندرت خطری برای سلامتی دارند. شایع ترین عوارض جانبی مرطوب کننده عبارتند از:

در کلینیک دکتر رامین مدرسی از روشهای موثری مانند پی آر پی ، مزوتراپی و هیر فیلر برای تقویت مو استفاده می‌شود. با این وجود برای افرادی که دچار کاهش شدید حجم موهای خود هستند؛ کاشت مو می‌تواند روش موثرتری باشد که البته تشخیص و انتخاب بهترین روش برعهده پزشک است. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چند نکته درباره مدل ژل لب روسیچند نکته درباره مدل ژل لب روسی

ژل لب روسی روشی است که به طور مشخص از روسیه گرفته شده و باعث ایجاد ظاهری شبیه به یک عروسک روسی می شود.برخلاف روش‌های معمول تزریق ژل لب، در این روش ماده‌ی فیلر از ناحیه پایه‌ی لب‌ها به صورت عمودی تزریق می‌شود. ... ادامه مطلب

ویژگی های پوست سالم و روشهای افزایش شادابی پوستویژگی های پوست سالم و روشهای افزایش شادابی پوست

مراقبت از پوست صورت یک بخش مهم در سبک زندگی افراد به شمار می رود چرا که امروزه تمامی افراد چه مرد و چه زن به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب می باشند. ... ادامه مطلب

برای مراقبت از پوست چرب چه اقداماتی لازم است؟برای مراقبت از پوست چرب چه اقداماتی لازم است؟

یکی از راه هایی که به درمان چربی اضافی روی سطح پوست کمک می کند، مراقبت از پوست چرب است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.