اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / پوست جوش دار چه نوع پوستی است و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

پوست جوش دار چه نوع پوستی است و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

زیبایی و لطافت پوست نقش بسیار مهمی را در زیبایی چهره ایفا می‌کند، از این رو همه ی افراد، خواهان پوستی سالم، شفاف، صاف و عاری از هر گونه جوش و آکنه هستند. جوش از مشکلات شایع پوستی است که می‌تواند فرد را برای سالیان زیادی درگیر کند. به طور کلی کسانی که پوست چرب تری دارند بیشتر جوش می زنند؛ چراکه محیط مناسبی برای رشد پاتوژن ها روی پوست خود دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی، استرس، تغذیه و کشیدن سیگار و … نیز می تواند در بروز جوش تأثیر بسزایی داشته باشد. مراقبت از پوست جوش دار، برای داشتن پوستی سالم و شفاف نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. پوست‌های جوش دار یا افراد مستعد جوش نسبت به باقی افراد از پوست حساس‌تری برخوردار هستند. داشتن یک روتین منظم مراقبتی در طولانی مدت می‌تواند جوش‌های شما را از بین ببرد و پوستی شاداب داشته باشید. البته بهتر است که برای شروع روتین پوستی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

خرید محصولات مناسب مراقبت از پوست و انجام روتین روزانه مراقبت از پوست جوش دار، نه تنها می‌تواند در درمان جوش مؤثر باشد، بلکه می‌تواند مشکلات دیگر پوستی مانند خشکی، اسکار آکنه و … را کاهش دهد.

پوست جوش دار چه نوع پوستی است؟

پوست چرب و جوشدار یکی از انواع رایج پوست است که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد نیازمند مراقبت بیشتری است. این نوع پوست به دلیل ترشح بیشتر غدد سباسه پوست روغنی‌تر بوده و مستعد بروز آکنه است. آندروژن نام هورمونی است که می‌تواند باعث‌ترشح بیش از حد سبوم در پوست شود.

چرا جوش می زنیم؟

پوست شما دارای میلیون‌ها غدد چربی ریز است که به فولیکول‌های مو در سراسر بدن متصل بوده و برای محافظت از پوست نوعی چربی به نام سبوم تولید می‌کند. در برخی موارد خروج این سبوم به دلایلی با اختلال مواجه می‌شود:

پوست جوش دار چه نوع پوستی است

مراقبت از پوست جوش دار

پوست شما در طول روز در معرض محیط بیرون قرار دارد که با انجام روتین روزانه مراقبت از پوست جوش دار می‌توان پوستی سالم و بدون جوش داشت. در ادامه به تمام مراحل روتین مراقبت از پوست جوش‌دار اشاره می‌کنیم:

صبح‌ها قبل از هر کاری صورت خود را با شوینده مناسب بشویید. شما باید صورت خود را به صورت عمیق تمیز کنید تا منافذ پوستتان از وجود چربی اضافی، جرم، میکروب و مواد آرایشی به صورت کامل پاک شود که این امر با خرید شوینده صورت امکان پذیر است.

در مرحله دوم شما باید سراغ محصولات دیگری بروید که به شستشوی عمیق‌تری پرداخته و پوستتان را از شر سلول‌های مرده رها کند. به طور کلی، لایه برداری پوست به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شوند. کرم لایه بردار باید متناسب با نوع پوست شما انتخاب شود.

تغذیه پوست با سرم یکی از مراحل مهم در روتین روزانه مراقبت از پوست جوش دار است. سرم پوست از جمله محصولاتی است که با خاصیت مرطوب کنندگی قوی خود، مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

پوست هیدراته و مرطوب، در مقابل آسیب‌های درونی و بیرونی بیشتر دوام می‌آورد. برای انجام این مرحله، استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان با بافت نرم و سبک بهترین گزینه است. استفاده از مرطوب کننده را بر حسب نیاز پوست باید انجام دهید؛ ولی به طور معمول دو بار در روز صبح و شب، کرم را روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

شما باید بخشی از روتین مراقبت از پوست جوش دار خود را به درمان جوش‌ها اختصاص دهید. برای این کار باید از ضد جوشی استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسین و روی است. این نوع محصولات عوامل عفونی در منافذ پوست را از بین برده و پوست را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند.

کرم ضد آفتاب حاوی ترکیباتی است که از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند. شما باید در تمام طول روز چه در محیط کار، فضای روباز و منزل از کرم ضد آفتاب روی پوست صورت و گردن خود استفاده نمایید و آن را حتماً در برنامه مراقبت از پوست جوش دار بگذارید.

سبک زندگی و مواد غذایی که شما در طول روز مصرف می‌کنید، تأثیر قابل توجهی روی کیفیت و سلامت پوست شما می‌گذارد. خوردن غذاهای ضد جوش مانند غذاهایی که گلوکز کمی در ساختار خود دارند و از کربوهیدرات‌های پیچیده ساخته شده اند، ممکن است خطر ابتلا به آکنه را کاهش دهد. همچنین مصرف زینک، ویتامین‌های A و E و مواد شیمیایی به نام آنتی اکسیدان برای پوست بسیار مناسب است. میوه‌ها، سبزی‌های زرد و نارنجی مانند هویج، زرد آلو و … از جمله مواد غذایی هستند که به دوست پوست معروف هستند.

استفاده از محصولات روتین روزانه که متناسب با نوع پوست شما هستند باعث جلوگیری از رخداد بسایری از مشکلات پوستی مثل جوش می شود. ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس به دنبال محصولاتی باشید که مخصوص نوع پوست شما هستند. در تهیه محصولات روتین پوست، نام برند، ترکیبات و کیفیت مواد بکار رفته بسیار مهم و مؤثر هستند.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

بهترین محصولات پوست جوش دار

  1. شوینده پوست چرب
  2. میسلار واتر
  3. تونر
  4. مرطوب کننده پوست و آبرسان مناسب پوست چرب
  5. سرم مخصوص پوست چرب
  6. کرم دور چشم
  7. کرم ضد آفتاب
  8. ماسک صورت

سایر مراقبتهای پوست جوشدار

روشهای متعددی برای برداشتن انواع خال وجود دارد که همگی در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان، در کنار انواع روشهای کاشت مو ، تزریق ژل و بوتاکس و بسیاری خدمات دیگر در حیطه پوست، مو و زیبایی، با مدرن ترین تجهیزات و مجرب ترین کادر درمانی، قابل انجام می‌باشد. اگر مایل به بهره مندی از خدمات این مرکز می‌باشید؛ با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نیدلینگ صورت چیست؟نیدلینگ صورت چیست؟

نیدلینگ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی برای درمان آسیب‌ های پوستی است که با تحریک سلول‌ های تولیدکننده کلاژن به ترمیم و رفع آسیب‌ های پوستی کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

راه های درمان لک بارداریراه های درمان لک بارداری

لک های حاملگی معمولا به رنگ قهوه ای تیره در پیشانی ، گونه ها و لب بالا دیده می شوند . اندازه لک ها متغیر است و ممکن از ۰.۵ تا ۱۰ سانتی متر دیده شود البته امکان بزرگتر شدن این لکه های پوستی به مرور زمان هم وجود دارد ... ادامه مطلب

زاویه سازی صورت با تزریق ژلزاویه سازی صورت با تزریق ژل

زاویه سازی صورت و برجسته کردن خط فک از اعمال زیبایی است که این روزها بسیار رواج پیدا کرده و روشهای مختلفی هم برای انجام این کار وجود دارد که یکی از آنها تزریق ژل یا فیلر است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.