اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / با جوش چرکی و دردناک زیرپوستی چه کنیم؟

با جوش چرکی و دردناک زیرپوستی چه کنیم؟

جوش چرکی یا آکنه کیستیک (cystic acne) که به آن آکنه ندولوسیستیک (nodulocystic acne) نیز می‌گویند، شکل شدیدی از آکنه است که منجر به ایجاد کیست‌های چرکین بزرگ و ملتهب می‌شود. برخلاف سایر اشکال خفیف‌تر آکنه، جوش چرکی به‌طور قابل توجهی دردناک است و زمانی رخ می‌دهد که چربی و سلول‌های مرده پوست در اعماق فولیکول‌ها یا منافذ مو جمع شوند. جوش چرکی در دوران بلوغ برای پسران جوان شایع‌تر است؛ اما متأسفانه می‌تواند تا سال‌های بزرگسالی نیز ادامه یابد، به‌ویژه زمانی که عدم تعادل هورمونی وجود دارد. برای زنان بالغ، تجربه آکنه کیستیک اطراف چرخه‌های قاعدگی، به‌ویژه در خط فک و چانه، که نواحی رایج برای جوش‌های هورمونی هستند، معمول است.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، درمان جوش و جای جوش، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت جوشهای دردناک و چرکی صورت

آکنه زمانی ایجاد می‌شود که منافذ روی پوست مسدود شوند. بنابراین ممکن است زمانی که روغن طبیعی تولید شده در پوست منافذ را مسدود می‌کند، جوش چرکی دردناک ایجاد شود. هنگامی که این منافذ مسدود می‌شوند، التهاب و تورم ایجاد می‌شود. فاکتورهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند در ایجاد جوش چرکی نقش داشته باشند، از جمله:

جوش های چرکی و دردناک زیرپوستی

علائم جوش دردناک و چرکی صورت

  1. برآمدگی‌های بزرگ، قرمز و دردناک روی صورت، قفسه‌ی سینه، پشت، بالای بازو، شانه یا ران
  2. گره‌هایی که حالت قرمز دارند؛ ولی روی آن سفید نیست.
  3. ضایعاتی که قبل از ظاهر شدن، در زیر پوست احساس می‌شوند.
  4. جوش‌های قابل‌رؤیت که چرک و گره دارند و دارای نوک تیزی هستند.
  5. برآمدگی‌هایی که حتی بدون دست زدن به آنها، دردناک هستند.

درمان‌ جوش دردناک و چرکی زیر پوستی

معمولاً پزشکان برای درمان سریع جوش صورت و از بین بردن جای جوش از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. طبق تجربه داروهای بدون نسخه مانند:

انواع ژل شستشو

کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی خاص جوش‌های خفیف (مانند ژل ضدجوش سینره) برای درمان جوش صورت فوری و از بین بردن جوش صورت در یک روز مؤثر هستند؛ اما در مورد جوش‌های متوسط تا شدید باید روش‌های درمانی قویتری مانند:

لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی حرفه‌ای مانند اسید گلیکول یک یا اسید سالیسیلیک برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، منافذ، جوش‌های سر سفید و سر سیاه و تحریک برای رشد پوستی جدید به کار می‌روند. لایه بردارهای شیمیایی همچنین در کاهش ظاهر زخم‌های آکنه بسیار مؤثر هستند. لایه بردارهای شیمیایی دارای سه نوع درجه بندی هستند: لایه بردارهای سطحی، متوسط و عمقی. لایه برداری‌های لایه‌های زنده (لایه‌های متوسط و عمیق) با استفاده از محصولاتی مانند اسید تری کلرواستیک (TCA) و فنل باید توسط یک پزشک انجام شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روش لایه برداری مکانیکی لایه سطحی پوست است. این نوع درمان شامل یک دستگاه دستی است که کریستال‌ها را روی پوست می‌کشد. کریستال‌ها به آرامی سطح پوست را سایش یا صیقل می‌دهند. یک لوله‌ی خلاء کریستال‌ها و سلول‌های پوست را پاکسازی می‌کند. میکرودرم ابریژن موجب لایه برداری و باز کردن منافذ پوست می‌شود. نتایج سریعاً قابل مشاهده هستند و پوستی روشن‌تر و صورتی رنگ به وجود می‌آید.

میکرونیدلینگ

یکی دیگر از درمان های بی نظیر جوش و جای جوش میکرونیدلینگ است. در این فرآیند سوزن های کوچکی به درون پوست اطراف جای زخم وارد می شوند تا پوست را به تولید کلاژن بیشتر وادار کنند. این کلاژن می تواند با صاف کردن پوست، ظاهر زخم های ناشی از جوش را کاهش دهد. با این حال، رفع زخم ناشی از جوش می تواند به بروز عوارض موقتی از جمله قرمزی، درد و التهاب منجر شود.

درمان لیزری جوش

درمان های لیزری با از بین بردن سطحی ترین لایه پوست و به سطح رساندن سلول های جوان تر زیرین، جوش ها و جای زخم ناشی از جوش ها را از بین می برند. این درمان، سطح پوست را بدون استفاده از مواد شیمیایی یا اسکراب تجدید کرده و ظاهر جای زخم ها را کاهش می دهد. با این حال، درمان لیزری جوش ها برای هر نوع پوستی مخصوصاً انواع حساس مناسب نیست. تأثیرگذاری این درمان به نوع جوش بستگی دارد.

ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین دارویی امید بخش برای مبتلایانی است که روش های دیگر در درمان جوشهای کیستی آنان مؤثر نبوده است. ایزوترتینوئین یک داروی خوراکی قدرتمند است که از ویتامین A مشتق شده و با تغییر شکل غدد سباسه جریان تولید چربی در این غدد را متوقف می کند. این کاهش در تولید سیبوم می تواند به کاهش مقدار باکتری و در نهایت رفع عفونت منجر شود.

فوتودینامیک (PDT)

در طول این فرایند، یک پماد مخصوص (فوتوسنسیتایزر) به محل جوش اعمال شده و سپس یک نور کنترل شده به رنگ قرمز یا آبی بر روی محل تابانده می شود. این فرایند با هدف کوچک کردن غدد سباسه، کاهش مقدار چربی و از بین بردن باکتری ها در منافذ پوست و همچنین کاهش مؤثر اندازه جوش های کیستی انجام می شود.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

پیشگیری از جوش چرکی و دردناک زیر پوستی

در اینجا به چند نکته برای مراقبت از پوست افراد دارای آکنه یا مستعد به آن در برابر بروز جوش اشاره شده است:

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علیرضاچادرکافور [ 1401-06-30 ]
قرصی میخاهم که جوش راازباسن من بخشکاند،جوش بزرگ است وداعم جوش زیرپوستی چرکی میزند،کلاّ بدن بدن همیشه غده چرکی زیرپوستی میزندمخصوصاپاها،،،لطفاّجواب دهید که چه قرصی مصرف کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت مزوتراپی و پی آر پی چیست؟تفاوت مزوتراپی و پی آر پی چیست؟

همانطور که می دانید در کنار کاشت موی سر، در حال حاضر از روش هایی مانند مزوتراپی مو و یا روش PRP هم برای برخی از کسانی که مشکل ریزش مو دارند ، استفاده می شود. پی آر پی و مزوتراپی همچنین برای جوانسازی پوست با افزایش تولید کلاژن، و درمان بسیاری از مشکلات پوستی کاربرد دارند ... ادامه مطلب

درمان لبخند لثه ای با بوتاکسدرمان لبخند لثه ای با بوتاکس

لبخند لثه ای به شرایطی گفته می‌شود که هنگام خندیدن، لب بالایی بیش از اندازه بالا رفته و سطح وسیعی از لثه در حین خندیدن نمایان می‌شود ... ادامه مطلب

مزایای اوزون تراپی برای مو و پوست سرمزایای اوزون تراپی برای مو و پوست سر

اوزون تراپي مو به طور وسیع براي درمان مشكلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ريزش مو و صدمات مو استفاده مي شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.