اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / بهترین روشهای تحریک و تقویت کلاژن سازی در پوست

بهترین روشهای تحریک و تقویت کلاژن سازی در پوست

پوست یکی از مهم ترین رکن های زیبایی است و سلامت، طراوت و شادابی آن به صورت مستقیم بر جوان به نظر رسیدن چهره نقش دارد. با افزایش سن، پوست، زیبایی و شادابی دوران جوانی خود را از دست می دهد که این امر به دلیل کاهش تولید کلاژن، مهم ترین عنصر سازنده پوست است. کاهش تولید کلاژن در بدن به شل شدن پوست، ایجاد چین و چروک، از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست منجر می‌شود. از همین رو نیاز است تا با افزایش سن، توجه بیشتری به پوست، صورت گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

البته این فقط برای افراد مسن نیست و حتی اگر در دوران جوانی هستید هم باید به کلاژن سازی پوست توجه داشته باشید. هر چه میزان کلاژن سازی پوست در جوانی بیشتر باشد، در آینده نیز پوست بهتری خواهید داشت. هرچه تولید کلاژن بیشتر باشد، سلول‌های پوست هم با سرعت بالاتری دست به تجدید و ترمیم می‌زنند. همچنین کلاژن به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند و مانع ایجاد چین و چروک می‌شود.

امروزه پزشکان و محققان با کشف روابط و واکنشهای پیچیده‌ای که در این روند مؤثر هستند، توانسته‌اند راه‌های بسیاری را برای تحریک کلاژن سازی پوست ارائه دهند. این روش‌های درمانی صرفاً باید توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی انجام شوند تا بتوان از ایمنی انجام روش و اثربخش بودن فرآیند تولید کلاژن مطمئن بود.

نقش کلاژن در پوست

کلاژن نقش‌های زیادی دارد؛ ولی نقش اصلی آن ایجاد ساختار، قدرت و پشتیبانی در سراسر بدن شما است. نقش های خاص کلاژن عبارتند از:

کلاژن سازی با روشهای لیزر درمانی پوست

در این روش، لایه‌برداری پوست به وسیله لیزر با طول موج کنترل شده انجام میشود. با حذف لایه‌های سطحی و آسیب دیده، لایه پوستی صاف‌تر و جوان‌تر جایگزین میشود. گرمای حاصل از لیزر و همچنین حذف لایه‌های مرده موجب رشد سلول‌های جدید و جوان‌تر پوستی میشوند. همچنین فرآیندی با شدت پایین‌تر نیز وجود دارد که به‌جای برداشتن لایه سطحی تنها باعث گرم شدن پوست میشود. این گرما، سلول‌های پوستی را تحریک کرده و موجب کلاژن‌سازی میشود. از این رو لیزر، موجب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شده، رنگ پوست را بهبود بخشیده و موجب کلاژن سازی میشود.

همچنین بخوانید: نقش کلاژن در سلامت پوست

تزریق فیلر کلاژن ساز

تزریق فیلر کلاژن یعنی وارد کردن ماده ی جایگزین کلاژن طبیعی به لایه ی زیرین پوست که در پی آن پوست، صاف و انعطاف پذیر می شود و بافتی محکم و سفت خواهد داشت. امروزه پرکننده ها یا فیلرهای کلاژن نه تنها باعث تقویت و استحکام پوست می شود، بلکه قادر به نگهداری آب تا هزار برابر وزن خود است و هنگام نیاز پوست به رطوبت، آب رسانی به آن را انجام می دهد. اثرگذاری سریع و بهبود بافت پوست از مزایای این روش است.

کلاژن سازی با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که به عنوان درمان افزایش کلاژن‌سازی نیز شناخته می‌شود، روشی است که با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می‌شود. این دستگاه دارای سوزن‌های بسیار ریز و ظریفی است که بعد از قرار گرفتن بر روی پوست، سوراخ‌های بسیار ریزی در سطح آن ایجاد می‌کنند. ایجاد این سوراخ‌های ریز، روند ترمیمی و خودبازسازی پوست را تحریک کرده و باعث افزایش تولید کلاژن جدید در پوست می‌شود. همچنین میکرونیدلینگ به تحریک رشد فیبروبلاست‌ها نیز کمک میکند. این روش درمانی بدون درد و کم تهاجمی میتواند نتایج بسیار شگفت انگیز و ماندگاری ارائه دهد.

کلاژن سازی با میکرودرم

میکرودرم روشی ساده و بدون درد برای لایه‌برداری و جوانسازی پوست از سلول‌های مرده است. در این روش با استفاده از یک دستگاه مخصوص و اسپری میکروکریستال، سلول‌های مرده پوست جداسازی شده و سپس به کمک یک لوله مکش خلأ، این سلول‌های مرده از سطح پوست جمع‌آوری می‌شوند. سپس موادی به پوست تزریق می‌شود که منجر به افزایش گردش خون و تقویت کلاژن‌سازی می‌شود. در واقع این روش هم سلول‌های مرده را پاکسازی می‌کند و هم به تولید لایه‌های جدید پوست با میزان کلاژن و الاستین بالاتر کمک می‌کند.

تقویت کلاژن سازی در پوست

تاثیر پیلینگ در کلاژن سازی

پیلینگ یا لایه برداری شیمیایی پوست با استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی به پاکسازی لایه‌های پوست می پردازد. طی عملیات پاکسازی شیمیایی، بسته به نوع پیلینگ، سطوح بیرونی، میانی و درونی پوست برداشته شده و پوست جدید جایگزین آن می‌شود. یک روش غیر تهاجمی و مؤثر در برداشتن لایه‌های سطحی پوست، سلول‌های آسیب دیده است. پس از انجام لایه‌برداری، دارای پوست شفاف و روشن‌تر خواهید شد. میزان کلاژن‌ سازی تقویت شده و دارای پوستی ضخیم‌تر و زیباتر خواهید شد

اثرات اندولیفت در کلاژن سازی

اندولیفت یک روش جوانسازی پوست با لیزر به‌صورت سرپایی و با حداقل تهاجم است که در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی اعمال میشود. این روش به کمک بروزترین تکنولوژی لیزری انجام میشود. اندولیفت برای اهداف متعددی از جمله بازسازی لایه‌های عمیق و سطحی پوست، تونینگ پوست (پاکسازی و تقویت)، فرورفتگی بافت همبند و تحریک تولید کلاژن انجام میشود.

تاثیر هایفوتراپی در کلاژن سازی

هایفو یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU)، یک درمان زیبایی نسبتاً جدید برای صاف کردن پوست است که برخی از متخصصین این روش درمانی غیر تهاجمی و بدون درد را جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت میدانند. در این روش درمانی، از امواج فراصوت (اولتراسوند) برای تحریک تولید کلاژن استفاده میشود که منجر به سفت و صاف شدن پوست میشود.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

پی ار پی و تحریک کلاژن سازی

PRP صورت یکی از روش‌های درمانی پوست صورت است که با پلاسمای غنی از پلاکت انجام می‌شود. در پی آر پی صورت از پلاکت‌های خون برای تحریک جوانسازی استفاده می‌شود تا به بهبود بافت پوست صورت کمک ‌کند. عملکرد پی آر پی صورت به این گونه است که تزریق پلاکت ها به پوست باعث تولید فاکتور رشد و تحریک کلاژن سازی در پوست می‌گردد.

تاثیر مزوتراپی در تولید کلاژن پوست

مزوتراپی صورت بر اساس تزریق ترکیبات مختلف و مفید به لایه‌های عمیق پوست انجام می‌شود. این ترکیبات معمولاً شامل ویتامین‌ها، مواد ضد اکسایشی، اسیدهای چربی و عوامل رشد پوستی می‌شوند. مزوتراپی پوست با تزریق موادی که منجر به تحریک سلول‌های پوستی و افزایش سطح ترشح کلاژن و الاستین می‌شود، روند پیری را کند کرده و عقب می‌اندازد.

پیشگیری و مراقبت از پوست

  1. مصرف مکمل‌های غذایی که حاوی موادی مانند کلاژن، آمینواسیدها و ویتامین‌های مرتبط با تولید کلاژن هستند.
  2. استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی عناصری مانند رتینول (ویتامین A)، پپتیدها و اسید هیالورونیک هستند. این مواد می‌توانند تولید و تقویت کلاژن پوست را تحریک کنند.
  3. استفاده از ماسک‌های صورت طبیعی که موادی مانند آلوئه‌ورا، عسل، ژله رویال و خیار دارند. این ماسک‌ها می‌توانند به نحوه‌ی تغذیه و تقویت پوست کمک کنند و تولید کلاژن را تحریک نمایند.
  4. خواب کافی و استراحت مناسب. خواب کافی به پوست شما کمک می‌کند تا بهبود یابد و به تولید کلاژن کمک می‌کند. تلاش کنید هر شب حداقل 7-8 ساعت بخوابید.
  5. پیروی از رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی به تولید کلاژن کمک می کند. غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات، سبریجات برگ دار و انواع توت ها نقش عالی در تولید کلاژن ایفاد می کنند. همچنین غذاهای حاوی اسیدهای آمینه مانند گوشت بدون چربی، حبوبات، تخم مرغ و ماهی پایه های اصلی ساخت کلاژن را بنا می کنند.
  6. با استفاده از کرم ضد آفتاب با فاکتورهای محافظتی عالی از پوست صورت خود محافظت کنید.

هزینه روش‌های تقویت کلاژن سازی

هزینه و قیمت هریک از روش‌های تقویت کننده تولید کلاژن به نوع روش درمانی بستگی دارد. میزان دستمزد پزشک و محل کلینیک نیز تأثیرگذار است.

اگر می‌خواهید بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه، لیفت پوست با هایفوتراپی در اصفهان را تجربه نمایید، می‌توانید به کلینیک تخصصی و مدرن دکتر رامین مدرسی مراجعه کنید تا در این مرکز با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها، بهترین نتایج را شاهد باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی موثرترین روش رفع غبغبهایفوتراپی موثرترین روش رفع غبغب

با افزایش سن حتی در صورتی که وزن مناسبی داشته باشید، ممکن است در زیر چانه خود برجستگی را مشاهده نمایید. رفع غبغب با هایفو، یکی از موثرترین، روشهایی است که در بهبود پف زیر چانه و ایجاد زاویه بهتر چانه بکار گرفته می‌شود.در این مطلب می‌توانید با چگونگی انجام این روش آشنا شوید. ... ادامه مطلب

رقابت جوانسازی پوست با هایفو و جراحی لیفترقابت جوانسازی پوست با هایفو و جراحی لیفت

روش‌های مختلفی برای از بین بردن آثار پیری از صورت وجود دارند که از جمله این روش‌ها هایفوتراپی و جراحی لیفت صورت می‌باشد که در زمینه‌ی جوانسازی پوست با هم رقابت دارند. ... ادامه مطلب

10 سوال رایج درباره تزریق بوتاکس10 سوال رایج درباره تزریق بوتاکس

تفاوت تزریق بوتاکس با پرکننده‌ها(ژل یا فیلر و چربی) در آن است که با تزریق بوتاکس عضلات زیر پوست فلج می‌شوند و شخص دیگر قادر به انجام حرکاتی که ایجاد چین و چروک در سطح پوست می‌نماید، نیست ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.