اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / راه های درمان لک بارداری

راه های درمان لک بارداری

مهم ترین دلیل ایجاد لک صورت در خانم ها بارداری است . این لک به صورت ماسک حاملگی یا ملاسما هم شناخته می شود و اغلب در خانم های باردار در بازه سنی 40 - 20 دیده می شود . لک های حاملگی معمولا در ناحیه پیشانی ، گونه ها و لب بالا ایجاد می شود . در خانم هایی با پوست تیره احتمال ایجاد این لک ها بیشتر است . دلیل ایجاد لک های حاملگی تغییرات هورمونی در دوران بارداری است . لک های بارداری معمولا پس از زایمان و در دوران شیر دهی رفع می شوند ولی تعداد زیادی هم باقی می مانند که به درمان نیاز دارند .

لک بارادری یا ملاسما یکی از متداول ترین مشکلات پوستی است که به دلایل هورمونی در پوست دیده می‌شود. موثرترین و بهترین روشهای درمان لک صورت در اصفهان، قابل انجام در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی میباشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با شماره تلفن 8-36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل به وجود آمدن ملاسما چیست ؟

- هورمون های بارداری
- نورخورشید
- اشعه فرابنفش
- قرص های ضد بارداری
- اختلالات غدد مانند غده تیروئید
- سابقه خانوادگی
- بعضی محصولات آرایشی و بهداشتی
- داروهای ضد صرع

راه‌های درمان لک بارداری

چگونه ملاسما را تشخیص می دهند ؟

لک های حاملگی معمولا به رنگ قهوه ای تیره در پیشانی ، گونه ها و لب بالا دیده می شوند . اندازه لک ها متغیر است و ممکن از 0.5 تا 10 سانتی متر دیده شود البته امکان بزرگتر شدن این لکه های پوستی به مرور زمان هم وجود دارد . در صورتی که ملاسما در معرض نور خورشید قرار گیرد پر رنگ تر می شود . تشخیص قطعی ملاسما با معاینه پزشک متخصص پوست انجام می شود .

زمان بهبود لک های پوستی

پس از زایمان و با بازگشت هورمون ها به حالت عادی تولید ملانین ( رنگدانه های پوست ) در مقادیر زیاد متوقف می شود و به دنبال آن تغییرات رنگ پوست شروع به از بین رفتن می کنند .

برای کمک به بهبود و رفع این لکه های پوستی لازم است به نکات زیر توجه کنید :
از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید . دور ماندن از تابش مستقیم خورشید باعث می شود لکه های پوستی تیره تر نشوند و به مرور زمان رنگ طبیعی پوست بازگردد . تا زمانی که همچنان بدون محافظ در برابر نور خورشید قرار می گیرید این عارضه باقی می ماند . جهت دور ماندن از نور خورشید می توانید از ضد آفتاب با فورمول مناسب که از پوست در برابر اشعه های خورشیدی محافظت می کند ، با SPF 30 یا بالا تر استفاده کنید . اگر در طول روز خارج از خانه هستید بدون در نظر گرفتن این که هوا آفتابی هست یا نه از ضد آفتاب استفاده کنید و به دفعات آن را تمدید کنید .

از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسبی استفاده کنید . از استفاده از محصولات آرایشی یا مراقبت هایی که پوست شما را تحریک می کند بپرهیزید زیرا می تواند مشکلات پوستی شما را تشدید کند . به جای محصولات و کرم های قوی بهتر است از کرم ها و پاک کننده های ملایم با توجه به چرب یا خشک بودن پوستتان استفاده کنید .

روش های دیگری را برای جلوگیری از بارداری مد نظر قرار دهید . استفاده از قرص های ضد بارداری حاوی استروژن می تواند در تعدادی از زنان لکه های پوستی به وجود بیاورد یا باعث تشدید آن شود . برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از قرص های ضد بارداری که فقط حاوی پروژسترون است یا روش های غیر هورمونی مانند کاندوم استفاده کنید .

درمان لک بارداری یا ملاسما

استفاده از درمان های پزشکی . در صورتیکه پس از گذشت یک سال لکه ها بهبود پیدا نکردند یا کمرنگ تر نشدند ، می توانید با مراجعه به متخصص پوست درمان های پزشکی ممکن را امتحان کنید . پزشک ممکن است یک کرم روشن‌کنندۀ پوست ، یک داروی موضعی حاوی ترتینوئین ، یک لایه‌بردار شیمیایی یا ترکیبی از درمان‌ های موضعی را برای شما تجویز کند . البته اگر در حال شیر دهی هستید یا به زودی قصد بارداری مجدد دارید لازم است پزشک را در جریان بگذارید . برای درمان کامل نمی توان انتظار نتیجه فوری داشت و روند بهبودی ممکن است ماه ها زمان نیاز داشته باشد . در ادامه به معرفی سه روش موثر در درمان لک بارداری یا ملاسما می‌پردازیم.

1.لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن و کمرنگ کردن لکه های پوستی مانند لک های بارداری یا ملاسما کاربرد دارد. این لیزر یکی از موثرترین روش ها برای درمان لک صورت می باشد. لیزر کیوسوئیچ تنها در یک جلسه می تواند ملاسما و لک التهابی صورت را کاهش داده و یا به طور کامل از بین برود. این لیزر با طول موج خاص (1064 نانومتر) بر روی پوست تابانده می شود و توسط رنگدانه های پوست جذب می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

2. دستگاه IPL

دستگاه IPL یا نور پالسی شدید تکنولوژی است که در آن از امواج نوری با انرژی بالا که در مدت زمان بسیار کوتاه به سمت پوست تابانده می‌شوند، برای نفوذ به پوست استفاده می‌شود. این امواج نوری بر روی قسمتی از پوست که دچار تغییر رنگ شده و لکه دارد، متمرکز می‌شوند و رنگ آن را روشن می‌کنند. این روش همچنین برای درمان ملاسما یا لک بارداری می‌تواند موثر باشد. در حین درمان شما کمی احساس سوزش خواهید داشت که ممکن است تا چند ساعت پس از جلسه‌ی درمانی نیز ادامه داشته باشد. این سوزش احساسی شبیه به آفتاب سوختگی دارد. برخی از بیماران تورم قابل توجه پوست را نیز تجربه کرده اند

3. لیزر فرکشنال

در این نوع لیزرها همانند فرکشنال CO2 نواحی میکروسکوپی متعددی از پوست دچار آسیب حرارتی میشود و قسمت عمده ای از پوست سالم می ماند تا نواحی آسیب دیده را ترمیم نمایند.نواحی آسیب دیده زخم شده و به صورت دبری می ریزند(پوست اندازی میشود) در این نوع لیزرها فواید زیادی وجود دارد در این روش زخم باز ایجاد نمی شود و نواحی از پوست سالم است لذا نواحی آسیب دیده به سرعت بهبود میابد.

در صورت انتخاب درجه مناسب احتمال پر رنگ به کمرنگ شدن پوست اندک است استفاده از این لیزر در نواحی حساس مانند گردن با احتمال اسکار بسیار کمی همراه است، این لیزرها با لایه برداری سطحی قادر است کک و مک و لک های پوستی را کمرنگ نمایند و می توانند جهت ملاسما به کار روند.

کلینیک تخصصی پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سحر دارویی [ 1402-03-29 ]
کرم جلوگیری لک بارداری

خانم آرزو جمالی [ 1401-12-17 ]
با سلام من روی گونه هام دوتا لک از اولین بار که پریود شدم افتاد الانم که باردار شدم بیشتر و پرنگ تر شده حالا باید چیکارکنم

زحل افغانیار [ 1401-12-01 ]
سلام در رویم لکه حاملکی دارم مدت چهار سال شده اکر لطف کنین کمکم کنین داکتر صاحب محترم

شهلازیدونی [ 1401-09-28 ]
لکه بارداری دارم وخیلی ناراحتم

معصومه خلیلیان [ 1401-09-21 ]
لیزبرای لک صورت

فاطمه میرزای [ 1400-11-26 ]
سلام وقت بخیرمن لک صورت دارم خیلی اذیت میشم چندساله ازهرروشی اسفاده کردم ولی جواب نگرفتم یعنی دوباره برگشت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی و افزایش حجم همزمان با نانوفتجوانسازی و افزایش حجم همزمان با نانوفت

روش‌های تزریقی یکی از شایع‌ترین روش‌ها است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. تزریق چربی به روش نانوفت بسیار ایمن است. در حقیقت این روش به عنوان گزینه‌ای محبوب برای جوانسازی و افزایش حجم همزمان صورت تبدیل شده است ... ادامه مطلب

فیلر مو چه روشی است و چگونه انجام میشود؟فیلر مو چه روشی است و چگونه انجام میشود؟

اگر با کاهش مو در اثر ریزش های مکرر و ضعف موهای خود روبرو هستید؛ ممکن است فیلر مو راهی برای بازسازی موها و رشد مجدد آنها باشد ... ادامه مطلب

مزایا، نحوه تزریق، مراقبتها و ماندگاری تزریق چربی به ساق پامزایا، نحوه تزریق، مراقبتها و ماندگاری تزریق چربی به ساق پا

انتقال چربی یا پیوند چربی ساق پا یک روش جراحی کم تهاجمی برای افزایش حجم و زیبایی ناحیه ساق است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.