اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / مزایای لیزر برای حذف موهای اضافی و زائد

مزایای لیزر برای حذف موهای اضافی و زائد

لیزر موهای زائد را می‌توان یک روش راحت و بی‌خطر برای کاهش دائمی و یا از بین بردن موهای زائد و ناخواسته‌ی صورت و بدن نام برد. روش لیزر، مؤثرتر و دائمی‌تر نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، کرم‌های موبر، الکترولیز و … می‌باشد. شما می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد از روش‌های متعددی استفاده نمایید. ژیلت یکی از گزینه‌های سریع اصلاح موهای زائد می‌باشد. رشد موها پس از اصلاح با ژیلت سریع می‌باشد.

از کرم‌های موبر نیز می‌توانید برای حذف موهای زائد استفاده نمایید. این کرم‌ها بوی بدی دارند و همچنین در کاهش سرعت رشد مو تأثیری ندارند. موم یا اپیلاسیون نیز از گزینه‌های متعارف حذف موهای زائد می‌باشند. در این روش، رشد موها هفته‌ها به تأخیر می‌افتد؛ اما این روش، علاوه بر آنکه ممکن است سبب تحریک و خارش پوست شود، دردناک نیز می‌باشد.

برای لیزر موهای زائد در اصفهان با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی بدون درد و ایجاد عوارض، در کوتاه ترین زمان ممکن، به رفع موهای زائد خود بپردازید. لطفا جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش انجام لیزر موهای زائد

لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک‌رنگ است که از انرژی بسیار زیادی برخوردار است. وجود همین انرژی قابل‌کنترل باعث شده است تا مصارف زیادی برای لیزر در زمینه پزشکی به وجود بیاید. یکی از مفیدترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است. دستگاه لیزر موهای زائد، برای هدف قرار دادن پوست طول موج نور را ساطع می‌کند، انرژی‌ای که از این طول موج نور حاصل می‌شود به پوست و ملانین رنگ‌دانه مو انتقال می‌یابد. برای حذف موهای زائد بدون آسیب‌رسانی به پوست، نور لیزر سلول‌های بنیادی پوست را که به فولیکول مو معروف هستند مورد هدف قرار دهد. فولیکول مو در قسمت برآمدگی مو قرار دارد.

اگر بخواهیم موضوع مذکور را کمی ساده‌تر و شفاف‌تر بیان کنیم باید بگوییم: در زمان استفاده از لیزر مو، رنگ‌دانه‌های ملانین موجود در مو این انرژی را جذب کرده و آن را به ریشه مو منتقل می‌کند. این انتقال انرژی باعث تخریب ریشه مو شده و شما را از شر موهای زائد خلاص می‌کند. ازآنجاکه سطح پوست نیز رنگ‌دانه ملانین دارد، در لیزر موهای زائد آنچه مهم است، دریافت نور لیزر توسط رنگ‌دانه مو است و نباید رنگ‌دانه پوست نور لیزر را جذب کند. لیزر مو زمانی بدون عارضه است که به پوست صدمه نزند و تنها به فولیکول مو آسیب رسانده و آن را بسوزاند.

لیزر موی زائد

مزایای لیزر موهای زائد

روش‌های مختلفی برای حذف موهای زائد صورت و بدن وجود دارد، از تیغ و موم گرفته تا لیزر موهای زائد، اما در بین همه روش‌ها، لیزر نسبت بهروش‌های دیگر برتری محسوسی دارد که مزایا و معایب این روش خصوصاً عوارض لیزر موهای زیر بغل و همچنین لیزر موهای صورت همواره موردبحث بوده است. به طورخلاصه مزایای لیزر برای حذف موهای اضافی و زائد به شرح زیر می‌باشد:

1- سرعت انجام لیزر

از مزایای لیزر مو صرفه‌جویی در زمان است. مدت‌زمان حذف موهای زائد با لیزر برای نواحی مختلف بدن متفاوت است برای مثال زمان لازم برای لیزر قسمت‌های کوچک‌تر مانند لب پایین ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد، این درحالی است که لیزر پا حدود 1 ساعت زمان می‌برد. همچنین زمان لازم برای لیزر موهای زائد آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر است.

2- صرفه‌جویی در هزینه حذف موهای زائد

تعداد جلسات در تعیین هزینه لیزر موهای زائد بسیار تأثیرگذارند و هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، قیمت لیزر مو هم بیشتر خواهد شد. ولی چون نتایج لیزر مو بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می‌شود هزینه‌ی آن قابل توجیه است.

3- لیزر مو به پوست آسیبی نمی‌رساند.

لیزر موهای زائد، روشی است که هیچ آسیبی به بافت‌های کناری پوست وارد نمی‌کند و در صورت رعایت نکات و استفاده صحیح کمترین عوارض را خواهد داشت.

4- لیزر موهای زائد بدون درد است.

از آنجائی که آستانه تحمل درد در افراد مختلف، متفاوت است، می‌توان گفت که درد ناشی از حذف موهای زائد با لیزر هم در افراد مختلف متفاوت است. البته شدت درد در برخی از قسمت‌های بدن که حساس‌تر هست بیشتر می‌باشد و بیشتر کسانی که لیزر انجام داده‌اند معتقدند که درد موم خیلی بیشتر از درد لیزر است. لیزر مو در آقایان به دلیل ضخامت بیشتر موها، ممکن است درد بیشتری به همراه داشته باشد.

5- حذف موهای زائد با لیزر به کاهش موهای زیرپوستی کمک می‌کند.

روش اصلاح با تیغ و اپیلاسیون باعث رشد موهای زیرپوستی می‌شود و این امر بسیار ناخوشایند است. لیزر بافت موها را تغییر می‌دهد و همین امر سبب کاهش رشد موهای زیر پوستی می‌شود.

6- لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است.

این بدان معنا است که برخلاف روش‌هایی همچون اپیلاسیون، لیزر مو یک‌بار برای همیشه انجام می‌شود و پس‌ازآن شما دیگر شاهد رشد مو در ناحیه پاک‌سازی شده نخواهید بود.

7- بهترین روش حذف موهایی که به مدت طولانی با تراشیده شده‌اند.

لیزر برخلاف سایر درمان‌ها روی موهای تراشیده شده بهتر انجام می‌شود و شما در فواصل بین جلسات هم می‌توانید موهای خود را بتراشید.

8- لیزر یک روش سالم و مؤثر برای حذف موهای زائد است.

امن و بدون خطر بودن لیزر بیش از 20 سال است که تائید شده است. پس جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد؛ اما انتخاب دستگاه لیزر خانگی مناسب و باکیفیت، مراجعه به مراکز درمانی معتبر و رعایت اصول و دستورالعمل‌ها بسیار حائز اهمیت است.

9- لیزر بهترین روش برای قسمت‌هایی از بدن هست که اپیلاسیون نمی‌شوند.

معمولاً اپیلاسیون برای نواحی از بدن که دارای مویرگ‌های بسیار قرمز هستند توصیه نمی‌شود. این در حالی است که لیزر برای تمام قسمت‌های مختلف بدن قابل‌استفاده است حتی نواحی حساس مانند فاصله بین چشم‌ها لیزر با انسداد مویرگ‌های قرمز و ناپدید کردن آن‌ها می‌تواند مشکلات پوستی را درمان کند.

10- حذف موهای زائد با لیزر یک روش درمانی مناسب برای آقایان می باشد.

میزان هورمون تستوسترون در مردان بالا است و همین امر باعث رشد موهای ضخیم و پرمویی در مردان است و کندن این موهای زائد دردناک است. لیزر موهای زائد مردان نسبت به روش‌های دیگر درد کمتری دارد و مردان با انجام این روش دیگر نیاز به اپیلاسیون در هر هفته یا اصلاح چند روز یک‌بار ندارند. توجه داشته باشید که برای انتخاب کلینیک لیزر مو تنها هزینه نباید ملاک شما باشد. مکان‌هایی که برای لیزر ارزان‌قیمت تبلیغات می‌کنند، ممکن است دستگاهی که با آن لیزر انجام می‌دهند مناسب نباشد.

انتخاب دستگاه لیزر مناسب پوست شما و نیز انجام لیزر توسط یک متخصص ماهر و مجرب می‌تواند کمی هزینه‌بر باشد اما سلامتی و زیبایی ارزش کمی سرمایه‌گذاری بیشتر را دارد.

افراد مناسب جهت لیزر مو

استفاده از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد. اکثر افراد با خیال راحت می‌توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند. تنها نکته‌ای که باید بدانید آن است که لیزر مو روی بدن اشخاصی که پوست روشن و موهای تیره‌تر دارند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این به آن معناست که هرقدر فرد موهای تیره‌تری داشته باشد، به جلسات کمتری برای حذف کامل حجم مو احتیاج دارد.

افراد نامناسب جهت لیزر مو

چنانچه سابقه بیماری یا مصرف داروی خاصی را دارید باید پیش از اقدام به لیزر موهای زائد پزشک خود را در جریان قرار دهید. در ضمن چنانچه فردی دارای سابقه موارد زیر باشد ممکن است کاندید مناسبی برای انجام لیزر مو نباشد و یا حتماً باید تحت شرایط خاص و کنترل‌شده از لیزر استفاده کند:

اگر در حال انجام درمان‌هایی مانند پاکسازی پوست هستید به پزشک خود اطلاع دهید. بهتر است فاصله زمانی حدوداً ده‌روزه برای لیزر صورت رعایت شود.

هزینه لیزر موهای زائد

عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت لیزر مو تأثیرگذار باشد. در مورد لیزر مو در غالب موارد هزینه تحت تأثیر فناوری دستگاه لیزر و میزان مهارت و تجربه پزشک یا اپراتور قرار دارد.به‌صورت مختصر عوامل زیر می‌تواند در هزینه لیزر مو تأثیرگذار باشد:

برای آگاهی از هزینه و قیمت لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر مدرسی اصفهان با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نواحی انجام لیزر موهای زائد

ناحیه‌های ممکن و مناسب برای لیزر موهای زائد آقایان و خانم‌ها متفاوت است. این ناحیه‌ها به‌طورمعمول به شکل زیر است.

نواحی لیزر مو در بانوان:

صورت، چانه، گردن، نوک پستان، بازوها، زیر بغل، دست‌ها، بیکینی، پاها

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی
نواحی لیزر مو در آقایان:

صورت، جلوی گردن، پشت گردن، بالای سینه، پشت کمر، روی شکم، دست‌ها، باسن، بیکینی، پاها

مراقبت‌های بعد از لیزر مو

1. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شدید تا 7 روز اول جدا خودداری کنید.
2. اگر پس از انجام لیزر موهای زائد پوستتان تاول زد، آن را دست‌کاری نکنید. اگر پوست دچار مشکل شد از متخصص خود بخواهید یک پماد معرفی کند تا بهبود یابید.
3. همچنین ممکن است برای کاهش ناراحتی‌های بعد از درمان، از ژل ترمیم‌کننده، حوله‌های خنک، کمپرس یخ یا آلوئه ورا استفاده کنید.
4. بلافاصله پس از لیزر مو از گرم کردن محل خودداری کنید.
5. حداقل از 2 هفته بعد از درمان یا تا زمان بهبودی، از هرگونه درمان دیگر با لیزر یا روش‌های شیمیایی در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
6. استفاده از طیف وسیع ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر هنگام دریافت نمایش لیزر بسیار مهم است و برای حفاظت از پوست توصیه می‌شود.
7. اگر عوارض جانبی مانند افزایش بیش‌ازحد رنگ‌دانه یا قرمزی طولانی‌مدت و تورم، واکنش هیستامین یا تاول را تجربه کرده‌اید، برای راهنمایی در مورد درمان با متخصص خود تماس بگیرید.
8. برای دستیابی به بهترین نتیجه، جلسات درمانی کامل را در فواصل زمانی که توسط متخصص توصیه می‌شود انجام دهید.

عوارض لیزر موهای زائد

در این روش، نور و اشعه متراکم لیزر به فولیکول‌های مو تابانیده می‌شود. رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کنند. در نتیجه، موها تخریب می‌شوند. تمرکز لیزر مو روی فولیکول‌ها است به همین دلیل است که، پس از مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد، وقتی به خودتان نگاه می‌کنید، علاوه بر مقداری قرمزی ناشی از لیزر، تفاوت فوری دیگری مشاهده نمی‌کنید. مو هنوز وجود دارد، اما عاملی که باعث رشد آن می‌شود سوزانده شده و از بین رفته است.

لیزر علاوه بر اینکه مزیت‌هایی مانند دقت و سرعت عمل بالا دارد، درعین‌حال اگر توسط متخصص این کار انجام نشود، می‌تواند عوارض متعددی نیز داشته باشد؛ بنابراین، قبل از تصمیم به انجام این عمل زیبایی، لازم است که اطلاعات کافی از عوارض مختلف از بین بردن موهای زائد با لیزر داشته باشید. برخی افراد، تحت تأثیر تبلیغات لیزر ارزان قرارگرفته و با مراجعه به این مراکز مشکلات جدی را برای خود به وجود می‌آورند. انتخاب دستگاه لیزر بهتر و متخصص مجرب ارزش کمی سرمایه‌گذاری بیشتر را دارد.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل بوکال فت یا تخلیه چربی صورتعمل بوکال فت یا تخلیه چربی صورت

بوکال فت به بافت چربی که در زیر گونه قرار دارد گفته می شود که موجب می شود ، صورت شخص گرد تر دیده شود . هدف از عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال ، برداشت بافت چربی موجود در گونه و صورت است که موجب می شود گونه برجسته تر و زاویه فک کاملا مشخص شود ... ادامه مطلب

مزونیدلینگ و جوانسازی پوستمزونیدلینگ و جوانسازی پوست

مزونیدلینگ درمانی ترکیبی از روشهای مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. هدف از انجام این روش تولید کلاژن و الاستین در پوست است که باعث افزایش کیفیت، انعطاف‌پذیری، حالت کشسانی و جوانسازی پوست می‌شود ... ادامه مطلب

لیفت لب چیست و روشهای آن کدام است؟لیفت لب چیست و روشهای آن کدام است؟

لیفت لب به عملی گفته می‌شود که طی آن فاصله لب بالا و بینی در حد نرمال و متناسب با اجزای صورت، کاهش یافته، همچنین در صورت نیاز، گوشه‌های لب نیز به سمت بالا سوق داده می‌شود و در نگاه کلی، به دو روش جراحی و غیر جراحی تقسیم می‌گردد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.