اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / درمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

درمان ترک و خطوط بعد از حاملگی

ترک‌های پوستی که با عنوان استرچ مارک (stretch-marks) یا استریا (striae) نیز شناخته می‌شوند ضایعات پوستی هستند که به دلیل نازک شدن و فرورفتگی پوست به شکل خط خط‌هایی در نواحی از بدن مانند ران، باسن، شکم و سینه‌ها دیده می‌شود. مهم‌ترین علت ایجاد استریا کشیده شدن ناگهانی پوست در دوران حاملگی و یا رژیم‌های لاغری و چاقی می‌باشد و گاهی در بعضی از بیماری‌ها نیز دیده می‌شود. این امر باعث کم شدن تعداد الاستین و کلاژن در پوست شده و در این مناطق از بدن ترک خوردگی ایجاد می‌شود. در ابتدا این ترک‌ها قرمز تا بنفش هستند ولی به مرور زمان سفیدرنگ می‌شود. جهت درمان این خطوط روش‌های متفاوتی وجود دارد که به آن می‌پردازیم.

ترک پوست یا استریا از جمله مشکلات ناخوش آیند پوستی می‌باشد که با وجود دشواری درمان، در کلینیک دکتر رامین مدرسی با بهره گیری از بهترین روشهای درمانی، به خوبی بهبود می‌یابد. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از مراحل و روشهای درمان ترک پوست در این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 36703885 - 031 اقدام فرمایید.

درمان با استفاده از لیزر

برای حذف ترک‌های پوستی دو نوع لیزر شامل لیزر لایه‌برداری سطحی پوست و لیزر جوانسازی پوست وجود دارد. در لیزر لایه برداری سطحی پوست، خارجی‌ترین لایه پوست از قسمت اپیدرم حذف می‌شود و باعث رشد سلول‌های جدید و پر شدن علائم ترک پوستی می‌شود. در لیزر جوان‌سازی پوست، لیزر حفره‌های کوچکی در پوست اطراف ترک ایجاد می‌کند. تولید سلول‌های جدید آغازشده و روند آن بهبود می‌یابد و موجب از بین رفتن علائم کشیدگی پوست می‌گردد. درواقع پرتو نور لیزر یک لایه نازک از پوست ناحیه دارای ترک پوستی (استریا) را از بین می‌برد و ناحیه درمان شده با لیزر، به سرعت بهبود می‌یابد و لایه جدیدی از پوست ایجاد می‌گردد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی پرطرفدار برای درمان ترک پوست عارضه‌های پوستی گوناگون، مانند جوش و آکنه، جای جوش، ترک‌های پوستی و پیری پوست، به شمار می‌رود. این عمل ظاهر پوست را با اصلاح ناهنجاری‌های خطوط پوستی بهبود می‌بخشد و ترک‌های پوستی ناچیز را در مراحل اولیه از بین می‌برد. در این عمل از دستگاهی استفاده می‌شود که کریستال‌های ریزی را روی پوست می‌پاشد، سپس با لوله مکنده کریستال‌ها و سلول‌های پوستی مرده از روی سطح پوست جمع می‌شود. لایه رویی پوست به آرامی برداشته می‌شود و به‌این‌ترتیب رشد پوست جدید با خاصیت ارتجاعی مطلوب تحریک می‌شود.

میکرودرم ابریژن به ندرت با اثرهای جانبی همراه است و در مقایسه با درمان‌های موضعی مبتنی بر رتینوئیک اسید نتایج بهتری را به دست می‌دهد، چون رعایت توصیه‌های پس از عمل میکرودرم برای بیماران بسیار آسان‌تر است.

درمان ترک پوست

RF فراکشنال

این یک روش انقلابی برای رفع خطوط و ترک‌های پوست با استفاده از جدیدترین فناوری فرکانس رادیویی است که به بدن شما برای ساخت کلاژن به طور طبیعی کمک می‌کند. این روش به دلیل رویکرد چند جانبه‌ی آن برای ساخت کلاژن، کاربردهای بسیاری از جمله کاهش اسکار، ترک و خطوط حاملگی (به ویژه پس از بارداری، کاهش یا افزایش وزن)، درمان آکنه و جای جوش صورت و سفت کردن پوست دارد. از آنجایی که استفاده از امواج RF در هر بخشی از بدن، بی‌خطر و ایمن است، می‌توانید مطمئن باشید که ترک‌ها و خطوط حاملگی شما بدون خطر و یا درد برطرف خواهد شد.

کربوکسی تراپی

یکی از بهترین روش‌های درمان ترک‌های حاملگی شکم بعد از زایمان، درمان با کربوکسی تراپی است. این روش می‌تواند تا 70 درصد از ترک‌های زایمان را از بین ببرد. در این روش به کمک یک سوزن نازک به ترک‌های پوستی گاز طبیعی دی اکسید کربن تزریق می‌شود. این گاز بعد از 10 دقیقه جذب سلول‌های پوست می‌شود. تجمع گاز CO2 در ترک‌های پوست باعث افزایش گردش خون و تشکیل کلاژن‌های جدید می‌شود. بعد از چند جلسه کربوکسی تراپی ضخامت پوست در محل استریا بیشتر شده و تا حدی زیادی این ترک‌ها برطرف می‌شوند.

میکرونیدلینگ

یکی از مؤثرترین روش‌های درمانى ترک‌هاى پوستى، میکرونیدلینگ است. البته براى بهبود نتایج درمانى از داروهاى کلاژن‌ساز و ضد ترک هم به طور همزمان استفاده مى‌شود و این مواد در کوکتل‌های مزوتراپی به روش میکرونیدلینگ وارد پوست شده و تأثیر خود را در لایه‌های عمقی پوست بر جای می‌گذارند.

این روش که اصطلاحاً به آن مزونیدلینگ گفته می‌شود و روشی ترکیبی و غیرتهاجمی است، با افزایش جریان خون موضعی نقش قابل توجهی در احیاء بافت قدیمی و ایجاد سلول‌های تازه و جوان دارد. کوکتل مزوتراپی از مواد مختلفی تشکیل شده‌ که به صورت اختصاصی بر اساس نیاز هر فرد تجویز می‌شود. میکرونیدلینگ تولید کلاژن توسط خود بدن را که یک بافت همبند برای استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌باشد، تحریک می‌کند و از همین طریق باعث درمان ترک‌های پوستی خواهد شد.

در انتها یادآوری این نکته را لازم می‌دانیم که استرچ مارک یا استریا درمان قطعی ندارد. همچنین درمان ترک‌های پوستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که همه این عوامل تحت کنترل پزشک نیستند، خصوصیات بیولوژیک پوست هر فرد، زمان سپری شده از ایجاد ترک‌های پوستی و عمق و پهنای فرورفتگی این ترک‌ها از جمله مهمترین عواملی هستند که در میزان موفقیت درمان تأثیرگذارند. به همین دلیل ممکن است درمان‌های مشابه در افراد متفاوت نتایج مختلفی در پی داشته باشد.

جدید اجازه می‌دهد تا جایگزین پوست قدیمی شده و منجر به تولید کلاژن جدید در پوست می‌شود. ازآنجاکه هیچ لایه‌ای از پوست برداشته نمی‌شود، این لیزر، روش ساده و نسبتاً بدون دردی در مقایسه با لیزر لایه‌برداری سطحی پوست است، اما درعین‌حال، در حذف ترک‌های پوستی تأثیر کمتری دارد. درواقع، انتظار می‌رود که هیچ لیزری به طور کامل یا به طور دائمی ترک‌های پوستی را حذف نکند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

دلایل ایجاد ترک‌های پوستی بارداری

در حالت کلی استریا (ترک‌های پوستی) به دلایل زیر نیز اتفاق می‌افتد:

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست در تابستانبهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست در تابستان

گرمای شدید تابستان می‌تواند روی پوست اثرات ناخوشایندی داشته باشد مانند آلودگی، آفتاب شدید، گرما و رطوبت که باعث بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود. به همین دلیل باید در این فصل از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. شما باید با تغییر فصول،روال مراقبت از پوست خود را به روز کرده و آنها را انجام دهید ... ادامه مطلب

کاربردهای تزریق ژل یا فیلرکاربردهای تزریق ژل یا فیلر

ژل یا فیلر به عنوان پر کننده و فرم دهنده به پوست برای قسمتهای مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق این ماده، علاوه بر افزایش حجم و ایجاد فرم، در جوانسازی هم نقش ایفا می‌کند ... ادامه مطلب

تزریق ژل به بینیتزریق ژل به بینی

تزریق ژل بینی یک روش درمانی ساده است که برای صاف کردن یا بالا بردن نوک بینی، رفع قوز بینی، یا اصلاح انحراف بینی بدون نیاز به عمل جراحی انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.