اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟

ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟

نوعی پروتئین به نام کلاژن در پوست وجود دارد که موجب حالت کشسانی می‌شود. هنگامی که سطح این پروتئین در پوست کم شود، توانایی انبساط و انقباض پوست کاهش می‌یابد و نتیجه آن، نازک شدن پوست و ایجاد ترک و شکاف است. ایجاد برخی تغییرات ناگهانی منجر به کشیدگی پوست می‌شود. برای مثال، عواملی مانند چاق و لاغر شدن‌های ناگهانی یا بارداری، نوعی ضایعه پوستی ایجاد می‌شود که آن را به عنوان ترک پوستی یا استرچ مارک می‌شناسیم. معمولاً روش‌های درمانی جهت جلوگیری از پیشروی ترک‌ ها به کار گرفته می‌شوند؛ به گونه‌ای که در صورت وجود ترک آن را ترمیم و جمع‌تر می‌کند؛ اما به صورت کامل بهبود نمی‌یابد.

درمان ترک های پوستی یا استرچ مارک از جمله اقدامات تخصصی است که در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان با بکارگیری ابزار مدرن و بروزترین روشها قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد استرچ مارک

عوامل ایجاد ترک های پوستی میتوانند با موارد زیر در ارتباط باشند:

علائم استرچ مارک

قبل از شروع پدیدار شدن ترک های پوستی، پوست، نمای نازک و صورتی پیدا میکند. همچنین ممکن است احساس خارش یا حساسیت ایجاد شود.ترک ها ابتدا به صورت چروک ایجاد میشوند، پیشرفت رگه ها میتواند قرمز، بنفش، قهوه ای قرمز یا قهوه ای تیره باشد که بستگی به رنگ پوست دارد. رگه ها درنهایت محو و صاف میشوند و رنگشان به نقره ای در طول زمان تغییر میکند. ترک های پوستی ممکن است به تدریج کم رنگ تر شوند؛ اما این موضوع اغلب میتواند چند سال زمان ببرد.

ترک پوستی یا استرچ مارک

نواحی در معرض استرچ مارک

نواحی که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند:

عوارض استرچ مارک

ترک های پوستی خطر جسمانی نیستند؛ اما میتوانند مشکلاتی در تصور ذهنی خود فرد ایجاد کرده و باعث اضطراب شوند. برای بعضی افراد، ترک ها یک نگرانی زیبایی به شمار می روند که میتوانند روی زندگی روزمره تأثیر بگذارند. در موارد نادر، ممکن است یک مشکل زمینه ای سلامتی را نشان دهند که نیازمند درمان یا پایش هستند.

جلوگیری از استرچ مارک

متخصصین عقیده دارند که ژنتیک نقش مهمی را در به وجود آمدن ترک پوستی ایفا می‌کند؛ اما اگر والدین شما ترک پوستی دارند این مسئله ضرورتاً بدین این معنا نیست که شما نیز دچار چنین مشکلی خواهید شد. یکی از بهترین روش‌های موجود به منظور پیشگیری از به وجود آمدن ترک پوستی، حفظ تناسب اندام و جلوگیری از نوسانات وزن می‌باشد. نوشیدن آب به مقدار کافی نقش مهمی را در پیشگیری از آسیب دیدگی پوست ایفا می‌کند. سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از غذاهای سرشار از روی از قبیل ماهی و انواع مغزها استفاده کنید و از مصرف غذاهای حاوی ویتامین آ، دی و سی مانند مرکبات، شیر و سیب زمینی شیرین غافل نشوید.

درمان استرچ مارک

درمان‌های موضعی

استفاده از کرم‌های موضعی و پمادها نیز از راه‌های ارزان کاهش ظاهر ترک پوستی است. این درمان باید به‌طور منظم و پیاپی و طولانی‌مدت انجام شود تا اثرگذار واقع شود. در درمان با کرم‌ها کاملاً ترک‌ها از بین نمی‌رود؛ اما تا حد زیادی از ظاهر آن کاسته می‌شود. پیش از استفاده از کرم و پمادها با مشورت نمایید.

لایه‌برداری پوست

یک‌ راه ساده برای درمان ترک پوستی به روش پزشکی توسط تراشیدن یا لایه‌برداری پوست است. در این روش، سلول‌های مرده پوست جدا می‌شوند و رشد سلول‌های جدید رخ می‌دهد. لایه‌بردارهای شیمیایی نیز اثر مشابهی دارند و با جدا کردن لایه مرده سطح پوست رشد و ترمیم پوست جدید را سرعت می‌بخشند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ ، لایه درمیش پوست را هدف قرار می‌دهد که لایه میانی پوست و محل ایجاد ترک پوستی است. در طی این درمان با سوزن‌های ریزی که در سر یک دستگاه (درمارول) متصل شده‌اند سطح پوست را سوراخ می‌کنند تا کلاژن ترشح شود. این سوزن‌ها میکروسکوپی هستند و موجب خونریزی نمی‌شوند و فقط سبب قرمزی پوست می‌شوند. این درمان ظاهر پوست را بهتر و ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

میکرودرمی

در این درمان لایه اپیدرم و رویی پوست هدف قرار داده می‌شود و در نتیجه آن پوست، کلاژن ترشح می‌کند و پوست سفت و کشیده می‌شود. در این درمان سلول‌های مرده از پوست جدا می‌شوند و پس از چند جلسه کاهش ظاهر ترک پوستی به‌وضوح قابل ‌مشاهده خواهد بود. در حین این درمان ممکن است پوستتان خشک شود و به علت تراشیده شدن، پوست دچار قرمزی شود؛ اما طی 24 ساعت پوست شروع به ترمیم می‌کند و این علائم از بین می‌روند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یک درمان معمول برای ترک‌های پوستی است. در این روش لیزرها به پوست نفوذ می‌کند و باعث بازسازی می‌شوند. این روش با تحریک بافتهای اطراف ترک ‌های پوستی سبب سرعت بهبود آنها می‌شوند. لیزر سبب تحریک ملانین در محل لیزر درمانی می‌شوند و سلول‌های رنگدانه در ترک پوست سبب همرنگ ‌سازی آن با دیگر نقاط پوست می‌شوند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

استفاده از embedding یا نخ گذاری

در این روش با گذاشتن نخ کوچک مخصوص در بافت استریاها سبب تحریک کلاژن سازی و سبب بازسازی پوست ناحیه استریا شده و استریاها به تدریج محو می گردد.

جراحی زیبایی

اگر درمان‌های دیگر ناموفق باشند، می‌توان از جراحی زیبایی بهره گرفت. جراحی ممکن است خود سبب ایجاد ترک شود؛ اما ترک‌ های پوستی را به‌طور دائم از بین می‌برد. به ‌موجب این درمان، پوست کشیده‌ تر می‌شود و مستحکم‌تر به نظر می‌رسد.

هزینه درمان ترک پوستی

ترک های پوستی انواع بسیاری دارند، به همین دلیل تعداد جلسات و حتی روش هایی که برای درمان استفاده می شود در تمامی افراد یکسان نیست

درمان بیماری های پوستی، جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو وابرو ، ریش و سبیل، همچنین لیزر موهای زائد از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان، در بهترین سطح به مراجعین محترم ارائه میگردد. شما میتوانید از طریق شماره تماس 36703885 - 031 از کلیه خدمات این مرکز مطلع گردید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر اربیوم چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟لیزر اربیوم چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

اگر به دنبال درمانی سریع و بدون عارضه برای رفع مشکلات پوستی از قبیل چین و چروک و جای جوش هستید؛ یکی از بهترین روشها لیزر اربیوم میباشد. در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان، با بهره گیری از مدرن ترین دستگاه های لیزر میتوانید به نتایج مطلوبی در پوست خود دست پیدا کنید ... ادامه مطلب

ترمیم و از بین بردن اسکار زخم، بخیه وسوختگیترمیم و از بین بردن اسکار زخم، بخیه وسوختگی

امروزه روشهای لیزری و غیر لیزری بدون تهاجم (غیر جراحی) برای درمان اسکار زخم، بخیه و سوختگی وجود دارد که پزشک پوست جای زخم‌ها و اسکارهای ایجاد شده بر روی پوست شما را با دقت فراوان با استفاده از این روشها ترمیم می‌کند ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FIT چگونه است؟کاشت ریش و سبیل به روش FIT چگونه است؟

کاشت مو به روش اف آی تی روش بدون جراحی در کاشت مو به شمار می‌آید و فاقد جراحی بودن این روش امتیازی است که خیلی‌ها را به استفاده از کاشت مو به روش اف آی تی متمایل می‌کند و در نتیجه متداول‌ترین نوع کاشت مو محسوب می‌شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.