اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزونیدلینگ چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

مزونیدلینگ چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

مزونیدلینگ به عنوان یکی از روش‌های امروزی بین فرآیندهای نیدلینگ( سوزن‌کاری) شناخته می‌شود که درست مانند میکرونیدلینگ با باعث افزایش سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست می‌شود. مزونیدلینگ از دو کلمه «مزو» که آغاز کلمه مزودرم است و « نیدلینگ» که به معنی سوزن زدن می‌باشد تشکیل شده است. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این شیوه کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می‌دهند و در پایان، کیفیت، انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می‌کند.

مزونیدلینگ امکان دارد با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می‌شود و کوکتل‌های مزوتراپی به‌طور مکانیزه به عمق موردنظر فرستاده می‌شوند. به دلیل ایجاد هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست، جذب کرم‌ها و ویتامین‌های موضعی افزایش‌یافته و تأثیر پمادهای تجویزشده چند برابر افزایش می‌یابد. این روش درمانی برای انواع تیپ‌های پوستی و افرادی که خواهان بهبود آکنه و اسکار و جوان‌سازی پوست هستند مناسب می‌باشد.

کلینک دکتر رامین مدرسی با کادری زبده و در محیطی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی کرونا، ارائه دهنده کلیه خدمات پوست، مو، زیبایی و لیزر، همچنین مزونیدلینگ در اصفهان می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای روزر نوبت اینترنتی کلیک کنید.

ترکیبات مزونیدلینگ

روش درمان مزونیدلینگ

در روش درمانی مزونیدلینگ که با بی‌حسی موضعی پوست انجام می‌پذیرد، هم‌زمان با نفوذ کوکتل‌های مزوتراپی به درون لایه مزودرم توسط پانچ‌های بسیار کوچک که دستگاه در پوست ایجاد می‌کند، عمل کلاژن سازی، بسته شدن منافذ پوست، بهبود بافت‌ها و در نهایت بهبود ظاهری پوست حاصل خواهد شد.

مزونیدلینگ با استفاده از سیستم درمانی سوزنی دیجیتال انجام می‌شود. سیستم سوزنی دیجیتال از یک سری سوزن‌های میکروسکوپی تشکیل شده که عمق نفوذ و مدت ورود سوزن‌ها به بافت را کنترل می‌کند. با بهره‌گیری از این سیستم در حین درمان پزشک کانال‌های میکروسکوپی فراوانی را در ناحیه درم و اپیدرم پوست ایجاد می‌کند که میکروپانچ نامیده می‌شوند. این میکرو پانچ‌های بسیار کوچک باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شوند و نتیجه این عوامل جایگزینی کلاژن‌ها و الاستین‌هاست که دو بخش اصلی در جوانسازی و زیبایی پوست می‌باشند. تخمین‌ زده می‌شود که در این روش، ساختار کلاژنی پوست تحت درمان، در طول چهار تا هفت روز (پس از درمان) به طور نسبی جایگزین خواهد شد.

مزونیدلینگ

مزایای استفاده از مزونیدلینگ

کاندیدای مناسب مزونیدلینگ

  1. استفاده از این روش درمان برای تمامی افراد با تیپ‌های مختلف پوستی که از مشکلاتی نظیر اسکار، آکنه و لک‌های پوستی رنج می‌برند، بلامانع است؛ اما در صورتی که یکی از مشکلات زیر را دارید، قبل از انجام این عمل، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید:
  2. به یکی از انواع عفونت‌های پوستی فعال مانند تب‌خال مبتلا هستید.
  3. به داروهایی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حساسیت دارید.
  4. به دلیل ابتلا به یکی از بیماری‌هایی مانند دیابت، سیستم ایمنی قوی نداشته و زخم‌هایتان دیرتر از حد معمول، درمان می‌شوند.
  5. از داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می‌شوند، استفاده می‌کنید.

مراقبت‌های قبل از انجام مزونیدلینگ

1. بین مزونیدلینگ و کارهایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق چربی و ژل 14 روز فاصله داشته باشید.
2. یک روز قبل از مزونیدلینگ صورت، پوست خود را کاملاً تمیز کرده و از آرایش و استفاده از کرم‌ها خودداری کنید.
3. 1 تا 2 هفته قبل، از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید.
4. اگر می‌خواهید مزوی مو انجام دهید 1 روز قبل، پوست سر خود را کاملاً بشویید.
5. در جلسه مشاوره با پزشک از عوارض و تعداد جلسات و مزایا و مراقبت‌ها و داروهای مورد استفاده قبل و پس از مزونیدلینگ، سؤال کنید.
6. قبل از انجام این روش سعی کنید از روش‌هایی مانند سولاریوم و آفتاب گرفتن برای برنزه کردن پوستتان استفاده نکنید.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مراقبت‌های پس از انجام مزونیدلینگ

عوارض جانبی مزونیدلینگ

با این که مزونیدلینگ در جهت بهبود و ترمیم پوست به کار می رود؛ اما گاهی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که شامل این موارد هستند:

بروز این عوارض تا حد زیادی به مراقبت‌های بعد از انجام مزونیدلینگ بستگی دارد. رعایت بهداشت، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض انواع دودها و آلودگی‌ها، جلوگیری از شستشوی مداوم و یا استفاده از کرم‌ها و لوسیون های نامناسب و … همگی می‌تواند بروز این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهد.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست‌ها و گردن می‌توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می‌شود


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساناز [ 1402-06-28 ]
من تو کلینیک شما مزونیدلینگ صورت انجام دادم راضی بودم ولی خیلی معطل شدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای کرایوتراپی در درمان بیماری های پوستیکاربردهای کرایوتراپی در درمان بیماری های پوستی

سرما درمانی یا کرایوتراپی به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن بخشی از بدن بیمار یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد. هدف از کرایوتراپی کاهش سوخت و ساز سلولی، افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب، کاهش درد و اسپاسم، انقباض عروق است ... ادامه مطلب

با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟

حفظ و احیای جوانی، همواره از اصلی ترین خواسته های بشر بوده و تلاش های بسیاری نیز برای یافتن چنین روشهایی انجام پذیرفته که برخی موثر و برخی دیگر بی ثمر بوده اند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوانی، پوست صورت است که متاسفانه بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌گذارد ... ادامه مطلب

علت و درمان افتادگی پلکعلت و درمان افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی روی هردو پلک بالایی و پایینی یا یکی از پلکها انجام میشود. بلفاروپلاستی هم جنبه زیباسازی چشم و صورت را دارد و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک در افراد قابل انجام است ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.