اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیست

آیا پیسی درمان دارد؟

درمان لک و پیس برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، اهمیت زیادی دارد. این بیماری معمولاً پوست را درگیر می کند؛ اما ممکن است در تمام قسمت های بدن که رنگدانه در آن وجود دارد دیده شود. این بیماری مسری و کشنده نیست؛ اما به دلیل ایجاد تغییرات ظاهری و تأثیرات روانی در بیمار و اطرافیان باعث کاهش عزت نفس، گوشه گیری و بروز افسردگی در فرد شده و کیفیت زندگی بیمار را می کاهد. در این بیماری سلول های تولید کننده ملانین یا ملانوسیت ها از بین می روند. علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد که عوامل ژنتیکی، سیستم ایمنی فاکتورهای بیوشیمیایی و عصبی و حتی عوامل محیطی در بروز آن نقش دارند.

هیچ دارویی نمی تواند روند بیماری پیسی یا همان از بین رفتن سلول های رنگدانه ای (ملانوسیت ها) را متوقف کند؛ اما برخی از داروها که به تنهایی در ترکیب یا همراه با نور درمانی استفاده می شوند، می توانند به بازگرداندن بخشی از رنگ پوست کمک کنند. داروها و روش های درمانی مبتنی بر نور برای کمک به بازگرداندن رنگ پوست یا حتی تسکین رنگ پوست در دسترس هستند، اگرچه نتایج متفاوت و غیر قابل پیش بینی هستند. اگر درمان برای مدتی موفقیت آمیز باشد، ممکن است نتایج ماندگار نباشند یا لکه های جدیدی ظاهر شوند.

درمان بیماری های پوستی، جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو وابرو ، ریش و سبیل، همچنین لیزر موهای زائد از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان، در بهترین سطح به مراجعین محترم ارائه میگردد. شما میتوانید از طریق شماره تماس 36703885 - 031 از کلیه خدمات این مرکز مطلع گردید.

علل ایجاد پیسی

در کمال تعجب، علل ایجاد پیسی هنوز به‌درستی مشخص نشده‌اند؛ اما تحقیقات انجام‌شده موارد زیر را مشخص کرده‌اند:

پیسی

علائم بیماری پیسی

علائم و نشانه‌های پیسی عبارتند از:

روش های درمان پیسی

اساساً انتخاب نوع روش درمان ویتیلیگو یا درمان لک و پیس‎های ناشی از آن، بستگی به سن، ناحیه و میزان پوست درگیرشده، سرعت شیوع بیماری پیسی و میزان تأثیر آن بر زندگی فرد دارد. معمولاً داروها و روش‌های درمانی مبتنی بر نور یا نور درمانی برای کمک به بازگرداندن رنگ طبیعی پوست و یا تسکین آن استفاده می‌شوند؛ اگرچه نتایج بهبودیافتگان ویتیلیگو متفاوت و قابل پیش‌بینی نیست و انتظاری برای درمان قطعی پیسی پوست نباید داشت.

محافظت از آفتاب

آفتاب سوختگی یک خطر جدی برای لک و پیس است. بیمار باید پوست خود را از آفتاب محافظت کرده و از آن دوری کند. هنگامی که فرد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، پوست رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کند تا از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت کند؛ اما اگر فرد پیسی داشته باشد، ملانین کافی در پوست او وجود ندارد، بنابراین پوست از اشعه آفتاب در امان نخواهد بود. همیشه باید از کرم ضد آفتاب با فاکتور SPF به اندازه 30 به بالا استفاده شود تا از پوست در برابر آفتاب سوختگی و آسیب‌های طولانی مدت محافظت به عمل آید.

ویتامین دی

اگر پوست در معرض آفتاب قرار نگیرد، خطر کمبود ویتامین D وجود دارد. ویتامین D برای سالم نگه داشتن استخوان و دندان‌ها نیز ضروری است. نور خورشید منبع اصلی ویتامین D است، اگرچه این ویتامین در برخی غذاها مانند ماهی نیز یافت می‌شود.

ممکن است دریافت کافی ویتامین D از مواد غذایی و نور خورشید به تنهایی مشکل باشد؛ بنابراین باید در نظر گرفته شود که یک مکمل روزانه حاوی 10 میلی گرم ویتامین D مصرف شود.

کرم کاموفلاژ

کرم کاموفلاژ می‌تواند بر روی لکه‌های سفید پوست اعمال شود. کرم‌ها برای مطابقت با رنگ پوست طبیعی ساخته شده‌اند. این کرم‌ها کمک می‌کنند تا لکه‌های سفید با نواحی دیگر پوست ترکیب شوند تا ظاهری یکنواخت ایجاد کنند. کرم‌های کاموفلاژ ضد آب هستند و در هر جای بدن قابل استفاده می‌باشند. آنها تا چهار روز روی بدن و 12 تا 18 ساعت روی صورت باقی می‌مانند. همچنین می‌توان از این کرم که می‌تواند حاوی مواد ضد آفتاب با درجه SPF بالا باشد نیز استفاده کرد.

درمان‌های موضعی

درمان‌های موضعی که در حال حاضر برای بیماری لک و پیس (ویتیلیگو) مؤثر هستند، عبارتند از:

کرم‌های کورتیکواستروئید. این کرم‌ها را می‌توان به مدت سه ماه برای رفع علائم لک و پیس (برص) بر روی پوست بالا تنه و اندام‌های تحتانی استفاده کرد. دقت کنید که از استروئیدهای قوی هرگز نباید بر روی قسمت‌هایی از صورت (به خصوص پلک‌ها)، گردن، زیر بغل و کشاله ران که پوست نازک دارد، استفاده کرد. بازدارنده‌های کلسینئورین (کرم پیمکرولیموس و پماد تاکرولیموس). این محصولات را می‌توان برای درمان علائم لک و پیس در محل پلک‌ها، صورت، گردن، زیر بغل و کشاله ران استفاده کرد.

نور درمانی

نور درمانی به معنی استفاده از تابش‌های ماوراء بنفش (UV) برای درمان عوارض پوستی می‌باشد. انواع مختلف این روش درمانی عبارت است از:

عمل جراحی

در این روش، لایه سطحی پوست در محل لکه‌هایی که حالت ثابت و پایدار داشته باشند، از طریق عمل جراحی (تراشیدن، درم ابریژن، سنباده یا لیزر) برداشته می‌شود و به جای آن پوستی با رنگ طبیعی که از قسمت دیگری از بدن برداشته شده است، پیوند زده می‌شود.

رنگ‌زدایی

در روش رنگ‌زدایی، از مونوبنزیل اتر یا هیدروکوئینون برای از بین بردن رنگ پوست در افرادی که پوست تیره دارند و این بیماری در آنها به حالت پیشرفته رسیده است، استفاده می‌شود.

لیزر درمانی

انواع مختلف لیزرهای کیو سوئیچ از قبیل روبی (694 نانومتر)، اکساندرایت (755 نانومتر) و ان دی یاگ (532 نانومتر و 1064 نانومتر) به تنهایی یا همراه با عوامل رنگ‌زدای موضعی مانند مونوبنزیل اتر یا MMEH به منظور رفع لکه‌های ناشی از این بیماری استفاده می‌شود. این لیزرها با تخریب انتخابی رنگدانه‌های ملانین و سلول‌های تولید کننده ملانین، به عنوان عامل رنگ‌زداي پوست عمل می‌کند.

کرایوتراپی

در مواردی که هدف از رنگ‌زدایی، از بین بردن رنگ قسمت کوچکی از پوست باشد، روش کرایوتراپی با نیتروژن مایع از کارایی بالایی برخوردار است. کرایوتراپی روشی است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و نتایج دائمی و ماندگاری را حاصل می‌کند. این روش در صورتی که توسط پزشک باتجربه انجام شود، کاملاً ساده و راحت خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است. ملانوسیت‌ها يا سلول‌هاي توليد کننده ملانين، حساسیت شدیدی نسبت به منجمد شدن به وسیله نیتروژن مایع دارند و بنابراین کرایوتراپی می‌تواند منجر به از بین رفتن رنگ پوست به طور کامل و دائمی شود. بهترین نتایج حاصل از این روش درمانی معمولاً 4 هفته بعد از انجام عمل مشاهده می‌شود. ممکن است لازم باشد در قسمت‌هایی از پوست که بعد از عمل، رنگ آن به طور کامل از بین نمی‌رود، این عمل در چند جلسه به فاصله هر 4 تا 6 هفته تکرار شود تا که رنگ پوست به طور کامل محو شود.

فتوتراپی

شواهد نشان می‌دهند که فتوتراپی به ویژه هنگامی که با سایر درمان‌ها ترکیب شود، تأثیر مثبتی بر درمان لک و پیس دارد. در هنگام فتوتراپی، پوست در معرض نور ماوراء بنفش (A UVA) یا ماوراء بنفش (B UVB) قرار می‌گیرد. ممکن است ابتدا دارویی به نام پسورالن تجویز شود که به حساس‌تر شدن پوست نسبت به نور کمک می‌کند. پسورالن را می‌توان از طریق دهان (به صورت خوراکی) نیز مصرف کرد.

به دلیل قرار گرفتن در معرض پرتوهای UVA، فتوتراپی ممکن است خطر ابتلا به «سرطان پوست» را افزایش دهد. خطر ابتلا به بیماری سرطان پوست با نور UVB کمتر است. متخصص پوست باید قبل از تصمیم به انجام فتوتراپی در مورد خطرات آن با بیمار صحبت کند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

پیوند پوست

پیوند پوستی یک عمل جراحی است که در آن پوست طبیعی و سالم از ناحیه‌ای برداشته شده و برای پوشاندن ناحیه آسیب دیده یا از بین رفته استفاده می‌شود. برای درمان پیسی، می‌توان از پیوند پوست برای پوشاندن یک لکه سفید استفاده کرد.

پیوندهای پوستی بسته به شرایط زیر قابل اجرا هستند:

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حبیبی [ 1403-01-08 ]
مدت یک سال میشود بدن لکه پیس شده خال خال سفید شده

معصومه [ 1402-10-07 ]
دست وصورتم وپام لکه های سفید شده .سه با دکتر پوست رفتم دارو گرفتم .اثری نداشت .میگن کبدت چربه .ترویید کم کارهم دارم بعلاوه کم خونی شدید .که همش میگن کم میکنه به پیسی

زهرا [ 1402-08-10 ]
سلام پسر سه ساله من درگیر برص شده لطفا راهنمایی کنید

فاطمه [ 1402-06-30 ]
پیسی درمان داره؟؟؟؟

فیصل صوفی زاده [ 1402-02-26 ]
سلام وقت شما بخیر یک سوال داشتم میخواستم بپرسم آیا لکه اگر ۵سانتیمتر باشد قبل درمان است

زهره محمودی [ 1402-02-05 ]
درمورد لکه پیسی مشاو ره ودرمان باید چه کار کرد

محمد مجتبی عساکره [ 1401-12-01 ]
سلام من بچم از ۳ سالگی درگیرش بودم الان ۸ ساله شه کل بدنش لکه داره حتی صورتش دارویی نیست که استفاده نکردم ولی درمان نشد

زهراحیاوی [ 1401-10-05 ]
مشکل پیسی دارم کل بدنم

صفا احمدی [ 1401-10-04 ]
من لکی سفیدی دارم

آرزو اکبری [ 1401-08-05 ]
سلام خوبین میخاستم پپرسم چگونه پسی ره درمان کنی

آرزو اکبری [ 1401-08-05 ]
سلام خوبین میخاستم پپرسم چگونه پسی ره درمان کنی

گل زار نیک نام [ 1401-06-20 ]
من با درمان به جایی نرسیدم خدا را شکر به طرز معجزه آسا بهبود یافتم الانم پوست خوب و مطلوبی دارم خدا را شکر

لیلا امیری [ 1401-04-31 ]
خواهش میکنم جواب بدید پیسی درمان دارد یا نه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انجام سابسیژن چه مزایایی دارد؟انجام سابسیژن چه مزایایی دارد؟

سابسیژن برای آزاد کردن نوارهای بافتی پیوندی اسکار انجام می‌شود که مانند کمندی دور اسکار را گرفته است و با کشیدن اسکار به سمت داخل باعث ایجاد فرورفتگی روی پوست می‌شود. ... ادامه مطلب

پلاسما جت بینی روشی غیر جراحی برای کوچک کردن بینیپلاسما جت بینی روشی غیر جراحی برای کوچک کردن بینی

روش پلاسما جت بیشتر برای بینی های گوشتی استفاده می شود. البته افراد دیگر با نوع بینی متفاوت نیز می‌توانند از روش فوق استفاده کنند اما بهترین کاندید برای انجام پلاسما جت بینی افراد با بینی های گوشتی هستند. ... ادامه مطلب

اولتراپی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟اولتراپی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت صورت با اولتراپی در اصفهان یک گزینه درمانی برای جوانسازی پوست است که از امواج اولتراسوند برای سفت کردن پوست استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.