اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / ماینوکسیدیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ماینوکسیدیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ریزش مو به حالتی می گویند كه به صورت غیرطبیعی و بیشتر از حد نرمال موها بریزد و موی جایگزین آن رشد نكند. در حقیقت تعادل بین ریختن موی سر و رویش مجدد به هم خورده و از تعداد موهای موجود روی سر به تدریج كاسته می شود. ریزش بیش از اندازه مو مشکلی شایع است که می تواند هم مردان و هم زنان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. این عارضه زمانی رخ می دهد که پوست سر و فولیکول های مو از برخی تغییرات رنج می برند. این شرایط می تواند در نتیجه یک بیماری یا تغییراتی مشخص در محیط شکل گرفته باشد. در نتیجه حالت بی مویی یا طاسی بعد از مدتی بروز می كند.

محلول ماینوکسیدل با نام تجاری minoxidil به صورت تخصصی برای درمان ریزش مو استفاده می شود که این محلول در بعضی از دیگر بیماری ها مانند ریزش مو با الگوی سکه ای توسط پزشک تجویز می شود. محلول ماینوکسیدیل از طرف دیگر جنبه ی تقویت مو را هم دارد و عموماً برای موهای کرکی و ضعیف تجویز می شود. یکی از معایبی که محلول ماینوکسیدیل به ‌عنوان درمان قطعی و %100 طاسی سر تلقی نشد، دائمی نبودن آن بود که با قطع کردن استفاده از محلول ریزش مو مانند گذشته شروع می شود.

یکی از مواردی که می‌تواند در اثرگذاری دارو مؤثر باشد، شروع به موقع مصرف آن است. پزشکان توصیه می‌کنند که مصرف این دارو بلافاصله پس از مشاهده ریزش موها آغاز شود، نه زمانی که به ‌راحتی می‌توان اثرات ریزش مو را در او مشاهده کرد. معمولاً نشانه‌های بهبودی پس از مصرف داروی ماینوکسیدیل 4 تا 6 ماه پس از آغاز مصرف قابل مشاهده خواهند بود. این دارو ممکن است در بعضی افراد باعث درمان کامل ریزش شود و در بعضی دیگر تنها مقدار آن را کاهش دهد.

گاهی ریزش مو در صورت عدم اقدامات درمانی به موقع و مناسب، غیر قابل جبران و برگشت ناپذیر می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم؛ در صورتی که دچار ریزش مو به طور غیر عادی هستید؛ در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید. بسیاری از روشها مانند پی آر پی ، مزوتراپی و در مواردی نیز کاشت مو، درمانهای مناسبی برای ترمیم و جایگزینی موهای از دست رفته شما می‌باشند. شما می‌توانید برای برخورداری از کلیه خدمات ترمیمی و پیوند مو، به کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع داروی ماینوکسیدیل

این دارو به دو شکل فوم و محلول در دسترس است. استفاده از فوم ماینوکسیدیل برای افرادی که طاسی کامل داشته یا موهای خود را تراشیده‌اند مناسب‌تر است، چراکه شکل محلول دارو روی سر آن‌ها باقی نمانده و سر می‌خورد. به‌علاوه فوم ماینوکسیدیل حساسیت کمتری ایجاد می‌کند و بنابراین عوارض کمتری نسبت به محلول آن خواهد داشت.

برای افرادی که ریزش موی سکه‌ای یا موضعی دارند، استفاده از شکل محلول مناسب است؛ زیرا در این مدل ریزش مو فوم ماینوکسیدیل به مقدار کافی به کف سر نرسیده و دارو به درستی جذب نمی‌شود.

این دارو در دو نوع 2 و 5 درصد عرضه می‌شود. نوع 2 درصد را می‌توان برای درمان ریزش مو در ریش و سبیل آقایان و موهای بانوان استفاده کرد. نوع 5 درصد آن نیز معمولاً برای آقایان تجویز شده و برای درمان ریزش موهای شدیدتر استفاده می‌شود. به همراه این محلول لوله اسپری مخصوصی عرضه می‌شود که با استفاده از آن می‌توان دارو را روی موها ریخت.

ماینوکسیدیل

طرز استفاده ماینوکسیدیل

قبل از استفاده از این محصول تمام دستورالعمل های موجود بر روی در بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. اگر در مورد هر یک از اطلاعات این محصول مردد هستید، با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید. قبل از استفاده از دارو پوست سر خود را تمیز و خشک کنید. شما میتوانید این محصول را بر روی موی مرطوب بریزید. برای استفاده از محلول، آپیلکاتور (قطره چکان‌)‌ را با 1 میلی ‌لیتر از دارو پر کنید (در خط 1 میلی لیتر) و یا 20 قطره از محصول را استفاده کنید. موهای خود را در قسمتی که نازک شده است از هم جدا کنید و محلول را به طور مساوی به ناحیه آسیب دیده پوست سر بریزید. به آرامی مالش دهید. اجازه دهید که محلول به طور کامل خشک گردد.

برای استفاده از کف، دست های خود را در آب سرد بشویید و کاملاً خشک کنید. به مقدار نصف یک فنجان کف را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی مالش دهید. قبل از فرم دادن و خوابیدن، اجازه دهید که کف کاملاً خشک شود.

موارد منع مصرف ماینوکسیدیل

افرادی که به بیماری های قلب و عروق، مشکلات کلیوی، فشار خون و یا هر نوع بیماری خاص مبتلا می باشند باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. همچنین نباید از ماینوکسیدیل در دوران بارداری و شیردهی استفاده نمود.

عوارض جانبی ماینوکسیدیل

مصرف خوراکی

در مصرف خوراکی آن احتباس آب و سدیم، افزایش وزن، ادم محیطی، تاکی کاردی، افزایش رویش مو، افزایش برگشت‌پذیر کراتینینن و نیتروژن اوره خون و گاهی اختلالات گوارشی و بثورات جلدی گزارش شده‌ است.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

مصرف دارو موضعی

رایج‌ترین عارضه مصرف ماینوکسیدیل ایجاد احساس خارش و التهاب پوستی در ناحیه تحت درمان است. توجه داشته باشید احساس خارش و التهاب پوستی با گذشت حدود دو هفته از درمان به تدریج از بین خواهد رفت. به هر حال در صورتی که این علائم پس از این مدت ادامه پیدا کرد، مصرف دارو می‌بایست تا زمان مشاوره با پزشک متوقف شود. سایر عوارض جانبی بسیار نادر مصرف دارو موضعی یا خوراکی ماینوکسیدیل که در نتیجه جذب بیش از حد این دارو توسط بدن ایجاد می‌شود، به شرح زیر هستند:

توجه داشته باشید تأثیرات ناشی از مصرف داروی ماینوکسیدیل می‌تواند از طریق شیردهی از مادر به کودک منتقل شود؛ بنابراین زنان شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

اگر ساکن اصفهان هستید و تمایل به انجام اقدامات زیبایی، جوانسازی پوست، کاشت مو و ابرو و لیزر موهای زائد دارید، برای حصول بهترین نتایج درمانی، به پزشک پوست‌، مو و زیبایی در اصفهان مراجعه نمایید و از رجوع به افراد غیر پزشک جداً خودداری فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل و نحوه انجام کاشت مو به روش sutمراحل و نحوه انجام کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش SUT جز جدیدترین روش کاشت است که نیاز به انجام جراحی و ایجاد برشی ندارد و عوارض خاصی شما را تهدید نمی‌کند. در واقع تنها فرق کاشت مو به روش SUT نوع برداشت فولیکول‌های مو است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل اس وی اف چگونه است؟تزریق ژل اس وی اف چگونه است؟

تزریق اس وی اف ژل روشی جدید برای جوانسازی است. این ماده از مشتقات چربی استخراج شده از بدن شما است که پس از فرآوری، مجدداً به قسمت دیگری از بدن خود شما تزریق می‌گردد ... ادامه مطلب

جوانسازی و رفع چین وچروک دور لبجوانسازی و رفع چین وچروک دور لب

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می‌ شود که پوست، کلاژن خود را از دست می‌ دهد. کلاژن، فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف‌ پذیر بودن پوست می‌ شود. از دست دادن کلاژن به شکل طبیعی با بالا رفتن سن بروز می‌ کند؛ اما برخی عادت‌ های سبک زندگی ممکن است این فرآیند را تسریع کنند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.