اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / زگیل تناسلی چیست و خطرات زگیل تناسلی کدام است؟

زگیل تناسلی چیست و خطرات زگیل تناسلی کدام است؟

زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی و عفونی است که در گروه بیماری‌های آمیزشی (STD) قرار می‌گیرد. این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست فرد آلوده و از طریق برقراری روابط جنسی بین افراد منتقل می‌شود. از آنجایی که این بیماری به شدت سرایتی است، معمولاً با اولین تماس جنسی سریعاً به بدن فرد منتقل می‌گردد و به دنبال آن زائده‌هایی در اطراف ناحیه ی تناسلی و مقعد به وجود می‌آید. روشهای مختلفی برای درمان زگیل تناسلی موجود است که یکی از روش های قطعی جهت درمان انواع زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایوتراپی می باشد. کرایو تراپی شیوه درمانی قطعی است که در آن ضایعات سطحی پوست از قبیل انواع زگیل های تناسلی و پوستی، مورد بررسی قرار گرفته و سپس نیتروژن مایع (در دمای 196-) و یا دی اکسید کربن بر روی زگیل، اسپری شده و تحت انجماد قرار می‌گیرند.

کرایوتراپی زگیل تناسلی یکی از روشهای بسیار موثر برای درمان ضایعات پوستی مانند زگیل تناسلی است که در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان، با نتایجی درخشان انجام می شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد زگیل تناسلی

دلیل ایجاد این نوع زگیل‌ها ویروس پاپیلوما یا HPV است. این ویروس می‌تواند به شکل عفونت جنسی از طریق روابط جنسی منتقل شود. همه ویروس‌های پاپیلوما خطرناک نیستند و همه آنها هم ناحیه تناسلی را درگیر نمی‌کنند؛ اما بیش از نیمی از افرادی که روابط جنسی دارند، در طول دوره فعالیت جنسیشان این عفونت را تجربه می‏‎کنند. اچ ‎پی ‌وی می‌تواند روی پوست ناحیه تناسلی وجود داشته باشد؛ اما لزوماً زگیل به وجود نیاورد یا چند ماه بعد آن را به وجود بیاورد. همین موضوع باعث می‎شود بسیاری از افراد مبتلا تا ماه‌ها یا حتی سال‎ها متوجه نشوند. بعضی از انواع ویروس می‌توانند به سلول‏های دهانه رحم برسند و در آن ناحیه باعث سرطان شوند؛ بنابراین پزشکان به تمام افرادی که روابط جنسی دارند پیشنهاد می‌کنند هر چند وقت یک بار چکاپ انجام دهند.

علائم زگیل تناسلی

به طور کلی، زگیل تناسلی هم مثل هر بیماری ویروسی دیگری در مرحله فعال، علائم خودش را نشان می‌دهد. بیشتر افراد مبتلا به اچ ‏پی وی علامتی ندارند و یا علائم خیلی خفیف دارند که معمولاً از آنها عبور می‌کنند. این علائم شامل درد، خونریزی خفیف، خارش و سوزش است و گاهی در صورت درمان نشدن، گسترده شدن زگیل‌ها تا جایی که با چشم دیده شوند. این علائم یعنی چند هفته تا چند ماه از رابطه جنسی بیماری‎زا گذشته است.

عکس زگیل تناسلی

عوامل تأثیرگذار در ابتلا به زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی

اگر زگیل تناسلی قابل رؤیت باشد که با معاینه پوست ناحیه تناسلی و مقعد تشخیص داده میشود . در خانم های بالای 30 سال پزشک با انجام پاپ اسمیرسالیانه از دهانه رحم میتواند به بررسی تغییرات سلولی این ناحیه بپردازد. در خانم ها در صورت داشتن روابط جنسی متعدد و پر خطر میتوان پاپ اسمیر را نیز انجام داد.

راههای تشخیصی از طریق بررسی خون و یا ادرار برای نشان دادن عفونت فعال وجود ندارد و وجود آنتی بادی HPV در خون نشان میدهد فرد در دوره ای از زندگیش با ویروس مواجه شده و نشانه عفونت فعال با ویروس نیست . در صورتیکه ظاهر ضایعه پوستی مشکوک به سرطان باشد یا دچار خونریزی و عفونت مکرر شده و به درمان موضعی جواب ندهد میتوان بیوپسی پوستی از زگیل را جهت افتراق از سرطان پوست انجام داد. هیچ تست تشخیصی معتبری برای آقایان پس از رابطه جنسی پر خطر و در صورت عدم رویت زگیل پوستی وجود ندارد.

روشهای درمان زگیل تناسلی

درمان دارویی

در صورتی که زگیل بسیار کوچک باشد، پزشک ممکن است برای درمان زگیل تناسلی داروهای موضعی و پماد را تجویز نماید که برخی از آنها شامل موارد زیر باشد:

الکتروکوتر یا سوزاندن

یکی از روشهای قدیمی برای درمان زائده ها که از قدیم به کار گرفته می شده، الکتروکوتر یا سوزاندن زگیل ها می باشد. در این روش که جراحی معمولی می باشد، پزشک از جریان الکتریکی برای گرم کردن و از بین بردن بافت های غیر طبیعی روی پوست استفاده می کند. این روش بیشتر برای زائده های گوشتی نرم کاربرد دارد.

کرایوتراپی

یک روش درمانی خاص است که در آن ضایعات سطحی پوست، تحت انجماد قرار می‌گیرند. ممکن است انجماد مناسب‌ترین راه درمان برای انواع مختلفی از ضایعات پوستی باشد. دستگاه کرایو دارای مخزنی دو جداره و عایق شده است که مخزن این دستگاه حاوی ازت مایع یا نیتروژن مایع می باشد. ازت مایع درون این دستگاه سرمای شدیدی حدود 196- درجه سانتی گراد دارد. وقتی محتویات دستگاه کرایو روی ضایعه ی پوستی مورد نظر اسپری می شود درجه حرارت بافت ضایعه مورد نظر را به شدت و با سرعت بسیار زیادی کاهش می دهد که باعث انجماد و فریز شدن بافت مورد نظر و مرگ سلولی آن خواهد شد.

لیزر

در این روش با تابش اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولاً از آن برای زائده‌های بزرگ و با تعداد زیاد هم استفاده می‌شود. روش لیزر زگیل تناسلی معمولاً در مطب یا کلینیک، تحت بیحسی موضعی یا عمومی و در زمان کوتاهی انجام می شود و تنها روشی است که به عمق زائده ها نفوذ می کند و آنها را به صورت ریشه ای از بین می برد. به همین دلیل احتمال بازگشت و عود مجدد در این روش وجود نخواهد داشت.

جراحی زگیل تناسلی

یکی از روش هایی که پزشکان یا جراحان عمومی برای از بین بردن زگیل به کار میگیرند، جراحی می باشد. عمل جراحی اغلب برای زائده های روی پوست کاربرد داشته و اگر زگیل داخل واژن یا مقعد باشد، از لیزر برای از بین بردن آن استفاده می کنند. جراحی شامل روش سنتی بریدن به وسیله تیغ جراحی می باشد و قبل از آن محل عفونی به طور موضعی بیحس می شود. زخم ناشی از برداشتن زگیل ها بخیه زده می شوند.

خطرات زگیل تناسلی

ویروس اچ پی وی HPV علت اصلی سرطان در دهانه رحم است. همچنین این عفونت می تواند به تغییرات پیش سرطانی در سلول های دهانه رحم، به نام دیسپلازی، منجر شود. انواع دیگر اچ پی وی نیز ممکن است باعث ایجاد سرطان در ناحیه تناسلی زنانه (فرج) شوند. آنها همچنین می توانند سرطان آلت تناسلی و مقعد را نیز ایجاد کنند.

مراقبت قبل از کرایو زگیل تناسلی

قبل از درمان توجه کنید که محل درمان تمیز و عاری از هرگونه کرم های مختلف باشد. همچنین عدم استفاده از داروهای ضد انعقاد خون جهت بهبود عملکرد مناسب خواهد بود.

مراقبت بعد از کرایو زگیل تناسلی

موارد منع انجام کرایوتراپی

عدم تحمل سرما، سابقه‌ کهیر سرد، کرایوگلوبینمی (نوعی ناهنجاری خونی)، سابقه‌ی سندرم رینود، هر بیماری که در آن سطح بالای کرایوگلوبولین وجود دارد (مثل کولیت اولسروز فعال، بیماری کلاژن واسکولار شدید و فعال).

حساسیت شناخته شده یا واکنش های ناخواسته مهم نسبت به کرایوتراپی، بیمارانی که احتمال هیپوپیگمانتاسیون را قبول نمی‌کنند، برخی بدخیمی ها (ملانوم و کارسینوم سلول‌های سنگفرشی)، ضایعاتی که در مناطق با خونرسانی ضعیف واقع شده‌اند و ضایعاتی که نیاز به بیوپسی برای تشخیص دارند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی

هزینه لیزر زگیل تناسلی به عوامل گوناگونی وابسته است که در ادامه برخی از آنها را عنوان کرده‌ایم:

عوارض کرایوتراپی

تاول های شدید، عفونت، خونریزی و یا تیره شدن پوست به عنوان سایر عوارض استفاده از این روش درمانی در بیماران مختلف دیده شده است.

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره مزوتراپیدرباره مزوتراپی

با بالا رفتن سن آنچه در پوست بسیار محسوس است ، خستگی و از دست دادن شادابی و طراوت پوست است. این عارضه به دلیل از دست دادن توانایی بدن در قبال دفع سموم و مواد زائد اتفاق می‌افتد. همچنین به مرور زمان گردش خون نیز ضعیف شده، به این واسطه، مواد غذایی و اکسیژن کمتری به بافت‌ها می‌رسد. ... ادامه مطلب

لیفت غبغب بدون جراحی با اندولیفتلیفت غبغب بدون جراحی با اندولیفت

اندولیفت یک روش لیزر درمانی ساده و با نتیجه لیفت بسیار کارآمد و بدون نیاز به بیهوشی می باشد. در اندولیفت، پرتوی لیزر به صورت موضعی و سطحی استفاده نمی شود. این لیزر با استفاده از فیبرهایی تابیده می شود که به ضخامت یک تار مو هستند و به زیر پوست و به بافت‌های عمقی فرستاده می شود. ... ادامه مطلب

بهترین روشهای جوانسازی پوستبهترین روشهای جوانسازی پوست

امروزه جوانسازی پوست با روش های نوین و موثری صورت می‌گیرد و به بهبود کلی پوست منجر می‌شود. یکی از موثرترین عوامل ایجاد پیری در پوست بعد از افزایش سن و زنتیک، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. از عوامل دیگر، می‌توان به وراثت، بیماری های پوستی،شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت، استرس و ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.