اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / اگر لب های شما خشک است باید بدانید

اگر لب های شما خشک است باید بدانید

پوست لب ‌ها نسبت به پوست سایر اعضای بدن بسیار نازک است و از آنجایی که لب‌ ها فاقد قابلیت تولید چربی هستند، طبیعی است که با قرار گرفتن در معرض بعضی موارد، دچار خشکی، ترک یا پوسته شدن شوند. لب ‌ها مانند بقیه اعضای بدن در معرض عوامل متعدد محیطی مانند نور خورشید، سرما، هوای خشک، حرارت و… قرار می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که پوست لب دچار تغییرات ناخوشایندی مانند ترک خوردگی و خشکی شود. بعضی از عواملی که منجر به خشکی لب‌ها می‌شوند، شامل عدم رطوبت و کم آبی بدن این مشکل را دو چندان می کند. خشکی لب یکی از مشکلات نسبتاً رایجی است که اگر به موقع درمان نشود، منجر به ترک خوردن، ایجاد پوسته یا حتی زخم شدن لب‌ها خواهد شد. لازم است ابتدا با دلایل ایجاد این مشکل آشنا شده و سپس روش ‌هایی را بشناسید که از طریق آنها می‌توان به درمان این مسئله پرداخت.

درمان بیماری های پوستی، جوانسازی، تزریق ژل، بوتاکس و چربی، کاشت مو وابرو ، ریش و سبیل، همچنین لیزر موهای زائد از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی در اصفهان، در بهترین سطح به مراجعین محترم ارائه میگردد. شما میتوانید از طریق شماره تماس 36703885 - 031 از کلیه خدمات این مرکز مطلع گردید.

علت خشکی لب

کم‌آبی بدن

خشکی لب‌ها، دهان و چشم‌ها همگی از نشانه‌های کم‌آبی بدن است. توصیه می‌شود روزانه هشت تا دوازده لیوان آب بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید. اگر دیابت دارید یا ورزشکار هستید، بیشتر از این مقدار باید آب بنوشید. کم‌آبی بدن موجب اختلال در تعادل املاح بدن شده و تأثیرات بسیار مخربی برای پوست دارد.

عفونت قارچی

ترک‌خوردگی و خشکی لب ممکن است علامتی از عفونت قارچی پوست باشد. مخصوصاً اگر ترک در گوشه‌های دهان باشند، این احتمال قوی‌تر می‌شود. این قارچ‌ها می‌توانند در اثر گرما و رطوبت یا بزاقی که با آن لب‌های خود را تر می‌کنید، رشد کنند.

آسیب نور خورشید

در معرض ‌بودن نور خورشید و باد‌ به‌خصوص در فصل زمستان، می‌تواند باعث ترک‌ خوردگی دردناک لب‌ شود.

واکنش آلرژیک

ترک‌خوردگی لب‌ می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد. ممکن است به مواد موجود در مواد آرایشی که برای لب‌ استفاده می‌کنید، حساسیت داشته باشید. همچنین ممکن است به غذاهای خاصی حساسیت داشته باشید.

کمبود ویتامین B2

ویتامین B2 یا «ریبوفلاوین» برای فعالیت‌هایی همچون عملکرد سلولی، متابولیسم چربی‌ها و حفظ سطح نرمالی از «اسیدآمینه‌ی هموسیستئین» در خون ضروری است. اگر لب‌تان ترک‌خورده و متورم‌شده، ممکن است ناشی از کمبود «ریبوفلاوین» باشد.

مصرف بیش از حد ویتامین A

خشکی لب‌ها ممکن است به دلیل مصرف بیش‌از‌اندازه‌ی ویتامین A باشد. مسمومیت با ویتامین A زمانی روی می‌دهد که مکمل‌های زیادی مصرف کنید. شما باید در مصرف مکمل ویتامین A بسیار محتاط باشید؛ زیرا بخش عمده‌ای از نیاز بدن به ویتامین A از طریق تغذیه تأمین می‌شود. اگر مقدار ویتامین A در سیستم بدن شما زیاد باشد، باعث ترک‌خوردگی پوست و لب‌ها خواهد شد.

عوارض جانبی دارو

اگر برای درمان کم‌کاری تیروئید، آکنه یا فشار‌خون دارو مصرف می‌کنید، ممکن است واکنش آلرژیک نسبت به این داروها داشته باشید که باعث می‌شود لب‌تان خشک و متورم شود.

علت خشکی لب

علائم خشکی لب

اگر احساس می‌کنید، پوست لب شما خشک شده است، احتمال دارد یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه کنید:

  1. خشکی
  2. پوسته‌پوسته شدن
  3. ترک
  4. زخم
  5. ورم
  6. خونریزی
  7. سرخی
  8. سوزش یا گزگز

عوامل خطر خشکی لب

هر فردی ممکن است خشکی لب را تجربه کند؛ اما افرادی معمولاً به این مشکل دچار می‌شوند که پوست خشکی دارند. مصرف برخی داروها نیز می‌توانند خطر ایجاد خشکی لب را بیشتر کنند. داروها و مکمل‌هایی که می‌توانند موجب خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها شوند شامل موارد زیر هستند:

روش های جلوگیری از خشکی لب

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

درمان خشکی لب

مهم ترین اقدام، جلوگیری از خشک شدن لب ها است. کسانی که علت پوسته پوسته شدن لب هایشان تابش بیش از حد نور خورشید است، باید همیشه از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند تا آسیب مزمن پوست لب و احتمال سرطان لب تحتانی کاهش یابد. افراد مبتلا به این عارضه باید همواره، به خصوص در فصل های سرد سال، پوست لب خود را با کرم های نرم کننده بپوشانند. استفاده از روغن های گلیسیرین و وازلین هم می تواند به درمان کمک کند و استفاده از کرم های رنگی یا بی رنگ پوشاننده لب (رژلب) نیز می تواند مفید باشد. از آنجا که ترک خوردگی لب‌ها عمدتاً به علت کمبود آب ایجاد می‌شود شما باید برای جلوگیری از این مشکل مقدار زیادی آب بنوشید. سعی کنید مواد غذایی را که سرشار از ویتامین‌های B، E، A و C هستند را مصرف کنید، بنابراین از میوه‌های تازه، سبزیجات برگ دار، محصولات لبنی، غلات سبوس دار، زرده تخم مرغ و گوشت قرمز مصرف کنید به علاوه از مصرف مواد غذایی تند اجتناب ورزید. از آنجایی که لب‌ها فاقد چربی طبیعی جهت حفظ رطوبت خود هستند باید لب‌های خود را با استفاده از وازلین، ژل ویتامین E و یا آلوئه ورا مرطوب نگه دارید.

عوارض خشکی لب

اگر ترک لب ها درمان نشوند مانند یک زخم باز، دچار عفونت می گردد و باکتری ها به داخل ترک ها نفوذ می کنند.

جراحی لیفت ابرو و پیشانی در اصفهان توسط دکتر رامین مدرسی پزشک پوست مو و زیبایی برای لیفت پیشانی و رفع خطوط اخم انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه تزریق چربی برای صورت آقایاننحوه تزریق چربی برای صورت آقایان

تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوانسازی صورت در نظر گرفته می شود ... ادامه مطلب

تاثیر لیزر فرکشنال co2تاثیر لیزر فرکشنال co2

لیزر CO2 فرکشنال یکی از کاربردی ترین لیزرها در رفع چین و چروک و جوانساز. این لیزرهای پیشرفته که به تازگی وارد بازار شده‌اند، با هدف قرار دادن برخی از سلول‌های پوست (نه همه سلول‌ها) با آسیب رسانی کمتری نسبت به لیزرهای دیگر که بدون انتخاب همه پوست را مورد تهاجم قرار می‌دهند، شما را با عوارض کمتری روبه ... ادامه مطلب

پوست جوش دار چه نوع پوستی است و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟پوست جوش دار چه نوع پوستی است و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

مراقبت از پوست جوش دار، برای داشتن پوستی سالم و شفاف نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.