اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / علل و درمان قرمزی و التهاب گونه ها

علل و درمان قرمزی و التهاب گونه ها

پوست برافروخته و قرمز زمانی اتفاق می افتد که صدها رگ خونی ریز در زیر پوست گشاد شده یا بزرگ می شوند. هنگامی که این رگ های خونی منبسط می شوند، به سرعت با خون بیشتری شده که می تواند پوست را قرمز یا صورتی نشان دهد. این اثر بیشتر در مناطقی از بدن که رگ های خونی به پوست نزدیکتر است، مانند گونه ها و سینه، دیده می شود. پوست ملتهب و قرمز ممکن است در اثر لمس، احساس گرما و یا سوزش مختصری ایجاد کند که معمولاً بی ضرر و وضعیتی کوتاه مدت است؛ اما توجه به علائم دیگری که همراه با گرگرفتگی همراه است بسیار مهم است. به هر دلیلی که علائم قرمزی روی پوست ظاهر شده باشند با روش های متناسب یا علل ایجاد آن و مراقبت های پوستی قابل درمان می باشد.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل قرمزی و التهاب گونه ها

دانستن علل مختلف احتمالی قرمزی صورت می تواند در شناسایی مشکل زمینه ای و جستجوی درمان مناسب کمک کند. شایع ترین علل قرمزی صورت عبارتند از:

سایر علل قرمز شدن پوست، عبارتند از:

علل و درمان قرمزی و التهاب گونه

علائم قرمزی و التهاب گونه ها

قرمزی صورت می تواند با علائم مختلفی همراه باشد که در بین افراد و با توجه به علت قرمزی متفاوت است. این علائم عبارتند از:

  1. گرما
  2. التهاب
  3. عروق خونی قابل مشاهده
  4. برافروختگی چانه، گونه ها، بینی، پیشانی و گردن
  5. برآمدگی یا جوش در ناحیه آسیب دیده، گاهی همراه با احساس سوزش

موارد مستعد قرمزی و التهاب گونه ها

مراقبت های پوستی برای درمان قرمزی پوست

  1. بهتر است که قبل از استفاده از مواد آرایشی و یا هر نوع کرم ضد آفتاب آن را بر روی پوست خود تست کنید. برخی مواقع حساسیت به ترکیبات شیمیایی عامل به وجود آورنده قرمزی و التهاب هستند. در ضمن جهت مراقبت های پوست توصیه می شود از لوازم آرایشی اصل و معتبر که دارای تاریخ مصرف می باشند استفاده شود.
  2. واکنش های آلرژیک که در فصول مختلف برای افراد به وجود می آید می تواند در پوست صورت افراد حساس با علائمی مانند تورم و التهاب همین طور قرمزی همراه باشد. از این رو می توان با درمان مناسب واکنش های آلرژیک را از بین برده و قرمزی پوست را نیز تعدیل کرد.
  3. از مواد دیگری که می تواند قرمزی پوست را کم کند چای سبز است. در مراقبت های پوست گفته می شود به این دلیل که چای سبز دارای خاصیت جوان سازی برای پوست می باشد می تواند علائم قرمزی را به بهترین شکل ممکن رفع کند.
  4. استفاده از صابون ها و مواد شیمیایی حساسیت زا می تواند از موارد برانگیزاننده پوست و ایجاد قرمزی باشد. بهتر است از صابون ها و شوینده های ملایم جهت این امر استفاده کنید.
  5. اگر پس از شستن صورت از مرطوب کننده های مناسب و لوسیون های مخصوص استفاده کنید در نتیجه علائم خشکی روی پوست شما کم می شود و در نتیجه می توانید قرمزی را کمتر روی پوست خود مشاهده نمایید.
  6. صورت خود را همیشه پاکیزه نگه دارید. در مراقبت های پوست توصیه می شود آلودگی ها را از پوست خود پاک کرده و هیچ گاه با آرایش نخوابید تا مواد شیمیایی و انواع باکتری ها در بافت پوست شما نفوذ نکنند.

درمان قرمزی و التهاب گونه ها

اگر قسمت‌های قرمز روی پوست خود دارید، پزشک ممکن است داروهای زیر را به شما پیشنهاد دهد:

  1. ژل بریمونیدین تارتارات دارویی است که برای استفاده در مورد اریتم مکرر مربوط به روزاسه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته شده که دارای اثر انقباضی عروقی است، به این معنی که رگ‌های خونی پوست را سفت می‌کند تا قرمزی صورت شما را کاهش دهد.
  2. آزلائیک اسید اثر ضد التهابی و کمدولیت در از بین بردن جوش و آکنه دارد. این دارو همچنین می‌تواند قرمزی صورت شما را کاهش دهد.
  3. مترونیدازول و داکسی سایکلین داروهای ضد باکتری هستند که می‌توانند باکتری‌های پوست شما را از بین ببرند و قرمزی و تورم مرتبط با عفونت‌ها را کاهش دهند.

این داروها بسته به شدت ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا قرمزی پوست را برطرف کنند. پزشک شما همچنین ممکن است روش‌های پزشکی زیر را برای کاهش قرمزی پوست یا التهاب توصیه کند:

  1. لیزر درمانی: این روش استفاده از نور لیزر یا نور شدید پالسی برای کمک به کاهش اریتما است و در نتیجه قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.
  2. درم ابریژن : این روش شامل استفاده از برس سیمی ‌برای خراشیدن یا ساییدن سطح پوست آسیب دیده است.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

پیشگیری از قرمزی و التهاب گونه ها

لیفت غیر جراحی پوست با روشهای کم عارضه و مقرون به صرفه برای جوانسازی پوست توسط دکتر رامین مدرسی، در اصفهان قابل انجام می‌باشد. اگر مایل به جوانسازی و لیفتینگ با روشهای مختلف غیرتهاجمی از جمله لیفت میدفیس با تزریق فیلر می‌باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، با شماره‌ تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مراد حاصلی [ 1403-01-21 ]
سلام پوستم کلا قرمز طوری که همه مسخرم میکنم لطفا مشاوره بدید

نگین محمدی [ 1403-01-12 ]
من مدت طولانی از پماد بتامتازون وپماد کلوبتازول استفاده کردم چند شب میشه استفاده نکردم صورتم قرمز وخارش میکنه حالا چی باید کرد

علي علیزاده هستم [ 1402-07-20 ]
سلام صورتم قرمز هست چیکار گنم خوب بشع خيلی اذيت میشم خواهش میکنم کمکم کنید

طیبه السادات شفیعی [ 1402-04-06 ]
دکتر فوق العاده بیسواد وبی تجربه وقت هدر دادم وهزینه گزافی پرداخت کردم

بامری [ 1402-03-04 ]
صورتم قرمز هس چکار کنم خوب شه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح فرم بینی بدون جراحی، به روش لیفت بینی با نخاصلاح فرم بینی بدون جراحی، به روش لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های جدید غیرتهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می‌کند. با توجه به عوارض و خطرات جانبی کم که به دلیل استفاده از کانولا و سوزن‌های مخصوص است برش‌های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی‌شود نگرانی‌ها در مورد عوارض جانبی به حداقل می‌رسد ... ادامه مطلب

لیزر جوش صورت چیست؟لیزر جوش صورت چیست؟

از بین بردن جای جوش با لیزر می‌تواند در رفع برخی مشکلات ظاهری افراد به‌شدت مؤثر و مفید باشند. لیزر درمانی یک روش درمانی تهاجمی است که جایگزین مناسبی برای جراحی اسکار صورت می‌باشد. در این روش با استفاده از اشعه، لیزر جای جوش را برطرف می‌کنند. ... ادامه مطلب

چین و چروک های پوست چگونه درمان میشوند؟چین و چروک های پوست چگونه درمان میشوند؟

جوانسازی پوست جزو خواسته های دیرینه بشر بوده و هست. امروزه روشهای متنوع و موثری برای رفع چین و چروک های پوست و جوانسازی ابداع شده است که بدون نیاز به جراحی می‌توانند با نتایج شگفت انگیزی همراه باشند ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.