اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیربرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / پانچ جای جوش برای درمان اسکار آکنه

پانچ جای جوش برای درمان اسکار آکنه

اسکار آکنه، زمانی ایجاد می‌شود که آکنه ها به قدری در عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌های داخلی می‌شوند. عوامل مختلفی باعث می‌شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود، جای جوش عمیق‌ تر و وسیع‌ تر شکل بگیرد. درمان مؤثر اسکار آکنه نیاز به رویکردی حرفه ای دارد که یکی از این روش ها پانچ پوست است. پانچ پوستی یک روش جراحی برای از بین بردن آکنه و انواع دیگر زخم های صورت است. پانچ صورت روشی برای درمان اسکار آکنه بوده که در آن ابزار پانچ برای برداشتن بافت اسکار به کار برده می شود. این درمان، نوعی روش جراحی کم تهاجمی است که برای اسکارهای عمیق روشی ایده آل محسوب می شود. در طی عمل، پزشک از یک ابزار کوچک و برش کوکی مانند برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده می‌کند تا بتواند اسکار را از بین ببرد. این روش درمانی برای زخم‌های عمیق‌تر مثل اسکارهای آیس پیک (IcePick) یا باکس کار (Boxcar) و زخم‌های کمتر از 3 میلی‌متر بهترین عملکرد را دارد.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، درمان جوش و جای جوش، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع اسکار آکنه

جای جوش انواع مختلفی دارد و هر کدام از انواع جای جوش نیز درمان های خاص خود را دارد، برخی از جای جوش ها به صورت برآمدگی و فرورفتگی، برخی به صورت لک های قرمز یا قهوه ای نمود پیدا می کند. جای جوش هایی که به صورت فرورفتگی و یا برجستگی است ممکن است اشکال مختلفی از اسکارها را داشته باشند که عبارتند از:

پانچ جای جوش برای درمان اسکار آکنه

مزایای پانچ صورت

تأثیر گذاری بالا

تا به کنون باید متوجه شده باشید که هر چه جای زخم عمیق تر باشد، از بین بردن آن نیز به مراتب سخت تر است. نکته ای که در این روش درمان به نتیجه رسیده است، تأثیرگذاری بالای آن در درمان موارد کم و شدید است که به راحتی از عهده آن بر می آید. گفتنی است که پانچ صورت برای افراد دارای اسکار و جای جوش های عمیق بسیار مناسب به شمار می آید.

مؤثر ایفا شدن

در بین روش های امروزی درمان جای جوش و آکنه توصیه می شود، پانچ را انتخاب کنید؛ چرا که لیزر و لایه بردارهای شیمیایی به راحتی از عهده پاک سازی جای جوش و آکنه های کم عمق بر نمی آیند و در رابطه با موارد سخت و دشوار چندان گزینه مناسبی نیز به شمار نمی آیند. اگر از این روش و تکنیک های مدرن استفاده کرده باشید، به راحتی متوجه منظور این عبارت خواهید شد.

ریکاوری راحت و آسان

از نظر بسیاری از پزشکان، پانچ از جراحی های زیبایی کم خطر و آسان به شمار می آید که برای انجام آن تنها به بیحسی های موضعی نیاز می باشد. همچنین روند درمان به راحتی و بدون درد صورت می گیرد.

انواع پانچ صورت

با توجه به عمق و گسترش اسکار آکنه از روش های مختلف برای پانچ صورت استفاده می شود:

روش انجام پانچ جای جوش

این روش رفع جای جوش یک روش سرپایی است بدین صورت که قبل از شروع پانچ صورت،‌ از بیحسی موضعی بر روی محل زخم استفاده می شود. سپس با استفاده از یک دستگاه کوچک برش به نام پانچ که دارای یک سوزن با سه قاعده یا یک سوزن ناکور (به قطر 5/1 تا 5/3میلیمتر) است، یک سوراخ در مجاورت زخم با زاویه حاد و در موازات پوست ایجاد می کنند. البته لازم به ذکر است که برای رفع جای زخم و چین و چروک هایی که سطحی هستند از سوزن های با قطر کوچکتر استفاده می شود.

پس از مراحل ذکر شده‌ با چرخشی، سوزن را به عقب و جلو برده و در حین انجام اینکار نوارهای فیبری را در لایه های عمیق درماتوم پوست منتقل می کنند. بعد سوزن را به اندازه 90 درجه چرخانده و روی پوست به صورت چرخشی حرکت می دهند سپس سوزن را بر می دارند و زخم را تا جایی که مانع از خونریزی شود فشار می دهند. در طول این فرآیند در واقع سوزن با نفوذ به لایه های عمیق پوست و تأثیر بر روی آن، بافت زخم را تخریب می کند و باعث می شود که اثر فرورفتگی های ناشی از زخم، آبله مرغان و امثال اینها از بین برود.

اقدامات قبل از پانچ جای جوش

اقدامات پس از پانچ جای جوش

یکی از شرایط لازم برای کسب نتیجه ای خوب و مناسب از پانچ، رعایت نکاتی است که پس از عمل باید انجام دهید. این توصیه ها مواردی هستند که در ادامه معرفی شده اند:

  1. پس از اتمام کار به روی محل های مورد درمان یافته، کمپرس آب سرد قرار دهید. این اقدام از خونریزی های احتمالی و همچنین حفظ هموستاز بدن نقش مؤثری را ایفا می کند.
  2. دیگر توصیه های مراقبتی بعد از درمان می تواند شامل پماد های تجویزی، تمیز کردن جای زخم و دست نزدن به محل پانچ باشد. همچنین قرار نگرفتن حد امکانی در معرض نور های آفتاب نیز می تواند از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.
  3. مقدار کمی کبودی در محل های مورد نظر کاملاً عادی می باشد که در این رابطه بسیاری از پزشکان، دارو های ضد التهاب و آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کنند.
  4. پس از یک هفته حتماً به پزشک برای معاینه مراجعه کنید تا بررسی های لازم در این رابطه صورت گیرد. همچنین در صورت نیاز می توان جلسات ترمیمی و توصیه های لازم را از پزشک مربوطه دریافت کنید.

دوره نقاهت پانچ صورت

بعد از آنکه از روش درمان جای جوش با پانچ استفاده کرده ایم، ممکن است قرمزی، تورم داشته باشیم. این موارد به طور عمده تا دو هفته بعد از انجام می ماند و بعد از آن بهبود کامل پیدا می کند. تغییر رنگ در این ناحیه وجود دارد که بعد از استفاده این روش به مرور بهبود پیدا می کند. اصولاً تغییر رنگ بین دو تا سه ماه بهبود می یابد.

موارد منع انجام پانچ جای جوش

عوارض پانچ صورت

پانچ صورت یک روش مؤثر و سریع برای از بین بردن جای جوش های عمیق است، اما ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد. عوارض احتمالی پانچ پوست صورت عبارتند از:

ماندن جای زخم

این تکنیک یک تکنیک اصلاح اسکار جوش است. هدف آن به حداقل رساندن ظاهر جای جوش موجود است. ممکن است که خود اسکار کوچکی بر جای بگذارد اما صد در صد اسکار حاصل از پانچ پوست از اسکار جای جوش بسیار خفیف تر خواهد بود.

عفونت

مانند هر عمل جراحی، پانچ پوست نیز خطر عفونت را به همراه دارد. دستورالعمل های مناسب مراقبت از زخم باید رعایت شود تا خطر عفونت زخم کاهش یابد.

خونریزی

خونریزی پس از پانچ کردن پوست غیرعادی است؛ اما ممکن است مقدار کمی خونریزی از زخم های برش پانچ بخیه ایجاد شود.

پارگی زخم

کشیده شدن زخم ممکن است باعث پاره شدن بخیه شود. بخیه های صورت نازک و ظریف هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است زخم باز شود.

 اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

هزینه پانچ جای جوش

با توجه به اینکه میزان اسکار در هر یک از افراد با یکدیگر تفاوت دارد، از این رو نمی‌توان به طور کلی هزینه های خاص را برای آن بیان کرد و بسته به شرایط موجود هزینه مربوط به پانچ صورت فرق می کند.

اگر می‌خواهید بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه، لیفت پوست با هایفوتراپی در اصفهان را تجربه نمایید، می‌توانید به کلینیک تخصصی و مدرن دکتر رامین مدرسی مراجعه کنید تا در این مرکز با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها، بهترین نتایج را شاهد باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهاره مویدی [ 1402-08-22 ]
سلام برا ی رفع جای بخیه و سوختگی هم میتونیم از روش پانچ استفاده کنیم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیشیال صورت چیست و چگونه انجام میشود؟فیشیال صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

فیشیال صورت یک از روش‌های جدید جوانسازی پوست به‌صورت ترکیبی و با ابزارهای متفاوت است. فیشیال صورت کاملاً غیرتهاجمی است و به همین دلیل امروز بسیاری این روش درمانی و زیبایی را به دیگر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلرتزریق فیلر

فیلر های پوستی شامل ژل های تزریقی و چربی می باشد که به چند دسته تقسیم میشوند. فیلر های موقتی و دائمیفیلر ها موادی هستند که در داخل پوست تزریق شده و باعث حجم دادن و صاف کردن چین و چروک ها و رفع جای جوش و اسکار ها می شوند. ... ادامه مطلب

درباره آر اف فرکشنال بیشتر بدانیددرباره آر اف فرکشنال بیشتر بدانید

یکی از ابزارهایی که پوست را برای ساخت کلاژن بیشتر با ایجاد حرارت تحریک می‌کند؛ دستگاه آر اف فرکشنال است. این دستگاه با بکارگیری امواج رادیوفرکوئنسی موجب شکست کلاژن های قدیمی و ساخت کلاژن های جدید می‌شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.