اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تزریق مزوژل، ژل، بوتاکس، پی آر پی و مزوتراپی برای جوانسازی

تزریق مزوژل، ژل، بوتاکس، پی آر پی و مزوتراپی برای جوانسازی

با افزایش سن، تغییرات ایجاد شده بر روی صورت و گردن، نشان دهنده‌ی روند طبیعی پیری است. معمولاً عوامل زیادی (ژنتیکی، تأثیرات نور خورشید) باعث شل‌شدگی پوست می‌شوند و نیروی گرانش نیز بر روی آن تأثیرگذار خواهد بود. در واقع فرایند پیری تحت تأثیر عوامل ژنتیکی درونی و مجموعه‌ای از عوامل محیطی قرار می‌گیرد. این تغییرات مرتبط با افزایش سن، در ابتدا از نواحی اطراف پلک‌ها و ابروها آغاز می‌شوند و به تدریج به تمام صورت و گردن گسترش می‌یابند.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش‌های تزریقی مختلفی برای جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند که رایج‌ترین و ایمن‌ترین این روش‌ها را به شما معرفی می کنیم. هدف تمامی این روش‌ها، سفت کردن و کشیدن بافت شل‌شده‌ی صورت و جوانسازی حجمی صورت خواهد بود. این تکنیک‌های تزریقی، بدون داشتن خطرات مرتبط با جراحی‌های تهاجمی و بیهوشی عمومی، ظاهر شما را به نحو چشمگیری بهبود خواهند داد.

عوامل تأثیر گذار بر پیر شدن پوست

5 روش تزریقی جوانسازی پوست

1. تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. این سم از باکتری کلستریدیم تولید می شود و عامل بیماری بوتولیسم است. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است؛ اما متخصص پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، تزریق بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس می تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و غیره شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند.

2. تزریق ژل

ژل ‌ها یا با عبارت کلی تر پر کننده ها موادی هستند که در زیر پوست تزریق می ‌شوند تا فرورفتگی هایی را که ایجاد خط و خطوطی بر پوست کرده است، پر کنند و باعث جوانسازی پوست و صورت شوند. این مواد را برای پر کردن چروک ‌های عمیق مانند خط خنده استفاده می ‌کنند. این قبیل پر کننده ‌ها کاربرد بیشتری در افراد مسن دارند و در افراد جوان ‌تر برای زیبایی بیشتر و افزایش حجم لب یا گونه استفاده می‌ شود. پر کننده‌ ها بر حسب نوع آن ها چند ماه تا چند سال در پوست مانده و پس از آن نیاز به تزریق مکرر دارند.

روشهای تزریقی جوانسازی پوست

انواع مختلفی از فیلرها تولید شده ‌اند؛ ولی بیشترین نوع مورد استفاده در دنیا فیلر‌هایی از جنس «اسید هیالورونیک» هستند. هیالورونیک اسید به طور طبیعی و با غلظت بالا در بافت زمینه ‌ای پوست و در بافت ‌های نگه دارنده ای مثل غضروف و مایع مفصلی بدن ما وجود دارد که با افزایش سن غلظت و مقدار آن کاهش می‌ یابد و این کاهش در پوست مسبب ایجاد شلی و چروک می ‌باشد؛ بنابراین تزریق فیلر هایی از این جنس می ‌تواند باعث ترمیم و احیای چروک‌ ها، پر کردن شیار‌های طبیعی مثل خطوط خنده، جوانسازی لب با تزریق ژل لب و همچنین سفتی و لیفتینگ پوست شود. اکثر فیلرهای از جنس اسید هیالورونیک بین شش ماه تا یک سال دوام دارند.

3. مزوژل

مزوژل یکی از درمان‌های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت و به خصوص نواحی اطراف چشم است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد. هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات طبیعی پوست است که در ساخت کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی آن نقش مهمی دارد. این ماده می‌تواند سلول‌های تولیدکننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌رسانی به بافت‌های پوست آسیب‌های آنها را از بین ببرد.

در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند و از بروز دوباره نشانه‌های پیری یا ایجاد لک پوستی برای مدتی تقریباً طولانی جلوگیری کنند. از دیگر دلایل این روش درمانی می توان به لیفت گونه ها به صورت کاملاً طبیعی، آبرسانی عمقی پوست و ایجاد شادابی و درخشندگی بیشتر، افزایش قابلیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست و همچنین جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست اشاره کرد.

4. مزوتراپی

مزوتراپی در جوانسازی پوست روشی غیر تهاجمی است و امکان این را فراهم می آورد که در لایه اپیدرم تزریقی با استفاده از مواد مفید انجام شود تا بیشترین جذب را داشته باشید. این امر به شما این امکان را می دهد تا از ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک ، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و سایر عواملی که به طور طبیعی در درمان موضعی مناسب هستند تزریق شوند، اطمینان حاصل کنید که می توانند کارایی بیشتری داشته باشند. به طور کلی، در جوانسازی پوست با مزوتراپی به این مواد فعال اجازه داده می شود اثرات بهینه کننده، جوان سازی و سفت کننده بهینه ارائه دهند. هزاران سوزن ریز کنترل شده، این ترکیبات مفید را مستقیماً به لایه های عمیق تر پوست منتقل می کنند مزایای آن برای پوست حداکثر شود و نتایج سریع و طولانی مدت پدید آورند.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

5. پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP یک محصول و درمان طبیعی است که از بدن شما ایجاد شده است. این شامل گرفتن نمونه‌ای از خون شما برای غلظت و سپس جداسازی گلبول‌های قرمز و سفید از پلاکت‌ها و پلاسما است. پلاکت‌های غنی حاوی فاکتورهای رشد در این پلاسمای غلیظ وجود دارد. سپس در وقت ملاقات مجدداً روی پوست شما تجویز می‌شود. پلاکت‌ها سلول‌های موجود در خون هستند که به بهبود بافت و تحریک رشد سلول‌های جدید کمک می‌کنند. هنگامی که PRP به مناطق خاصی از پوست تزریق می‌شود، باعث رشد کلاژن شما و بازسازی بافت و همچنین سرعت بخشیدن به روند ترمیم پوست می‌شود. این فرآیند ترمیم باعث صاف شدن، سفت شدن پوست، زخم کمتر و بهبود رنگ پوست می‌شود.

هزینه روشهای تزریقی جوانسازی پوست

عموماً روش های زیبایی دارای هزینه ثابت نیستند و عوامل مختلفی در تعیین قیمت هزینه عمل زیبایی شما تأثیرگذار هستند. برخی از این عوامل به مشکلی که شما بر روی پوست خود دارید مربوط می‌شوند. برخی به تخصص پزشک، رزومه و ابزاری که پزشک متخصص برای درمان استفاده می کند نیز می‌تواند در هزینه ها تأثیرگذار باشد.

برای آگاهی از ویژگیهای کلینیک معتبر کاشت مو کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رحماندوست [ 1402-08-23 ]
پی آر پی برای جوانسازی صورت و کاهش ریزش مو خیلی خوبه من انجام دادم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانیخطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی لیفت پیشانی

جراحی لیفت ابرو و پیشانی روشی است که طی آن کل ابرو لیفت شده و خطوط بین دو ابرو یا همان خطوط اخم، به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابند. جراحی لیفت ابرو و پیشانی برای افرادی مناسب است که ابروهای افتاده دارند ... ادامه مطلب

تزریق فیلرتزریق فیلر

فیلر های پوستی شامل ژل های تزریقی و چربی می باشد که به چند دسته تقسیم میشوند. فیلر های موقتی و دائمیفیلر ها موادی هستند که در داخل پوست تزریق شده و باعث حجم دادن و صاف کردن چین و چروک ها و رفع جای جوش و اسکار ها می شوند. ... ادامه مطلب

چند نکته مهم در مورد ژل الانسه و میزان ماندگاری آنچند نکته مهم در مورد ژل الانسه و میزان ماندگاری آن

ژل الانسه یکی از فیلرهای معتبر و با کیفیت است که تزریق آن با توجه به ساختار متفاوتی که دارد؛ با نتایجی چشمگیر در افزایش حجم و جوانسازی همراه است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.