اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

پوست بر اثر استرس و اضطراب، تغذیه نامناسب، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی تأثیرگذار باشد. در روش RF فرکشنال به جای استفاده از نور لیزر از انرژی رادیو فرکانسی برای ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده می‌شود. در واقع آر اف، فرکانسی بالا و با حداقل نفوذ را به لایه‌های پوست اعمال می‌کند که منجر به تولید گرما می‌شود و این گرما باعث تحریک فیبروبلاست‌ها و تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این مواد، اصلی‌ ترین ترکیبات برای ساخت سلول‌های پوستی جدید هستند. لیزرco2 نیز یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، لایه های خارجی و آسیب دیده پوست را از بین می برد و با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می کند. لیزر تنها قسمت های آسیب دیده پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و از این طریق آسیب های پوستی را درمان می کند.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، درمان جوش و جای جوش، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد لیزر co2 فرکشنال

لیزر فرکشنال

نحوه درمان با لیزر co2 فرکشنال

لیزر co2 بر روی پوست با طول موجی غیر تخریبی به عمق بافت نفوذ می‌کنند و یا با طول موجی تخریبی باعث برش سطح پوست می‌شوند. در هر دوره حدود 10 تا 50 درصد از سطح بافت تحت پوشش قرار گرفته و ستون‌های حرارتی میکروسکوپی بر روی پوست با طول موجی غیر تخریبی به عمق بافت نفوذ می‌کنند و یا با طول موجی تخریبی باعث برش سطح پوست می‌شوند. پس از مشخص شدن نواحی مورد نظر از کرم بیحسی موضعی قبل از درمان استفاده می‌کنند که قبل از لیزر باید کامل شسته شود. استفاده از ژل لغزنده قبل از درمان باعث عملکرد راحت‌تر حین لیزر می‌شود. ژل لغزنده به عنوان لوبریکانت عمل کرده و باعث لغزش راحت‌تر پروب دستگاه حین لیزر در سطح پوست می‌شود. اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

اقدامات پیش از درمان با لیزر CO2

پیش از به کارگیری لیزر CO2 توصیه می‌شود که موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  1. از مصرف محصولات حاوی رتینوئید خودداری کنید؛ چراکه امکان دارد این محصولات بر نتیجه نهایی درمان تأثیر بگذارند.
  2. دو هفته پیش از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  3. مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپیرین و ویتامین E را متوقف کنید؛ زیرا می‌توانند سبب طولانی شدن روند انعقاد خون شوند.

مراقبت های بعد از درمان با لیزر co2

موارد منع انجام لیزر CO2

عوارض لیزر co2

کاربرد لیزر فرکشنال

نحوه درمان با آر اف فرکشنال

برای درمان جای جوش و جوانسازی صورت با استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال، پزشک ابتدا از کرم‌های بی‌حسی در ناحیه موردنظر استفاده می‌کند. بعد از گذشت نیم ساعت ناحیه موردنظر کاملاً بی‌حس می‌شود. در ادامه پزشک لیزر فرکشنال CO2 را که قبلاً ضدعفونی شده است را به کار می‌گیرد و امواج را به لایه‌های عمیق پوست وارد می‌نماید. ورود این امواج به ناحیه عمیق صورت باعث گرم شدن ناحیه موردنظر می‌شود و این گرم شدن باعث ترمیم لایه‌های عمیق پوستی می‌شود.

اقدامات قبل از درمان با آر اف فرکشنال

مراقبت بعد از درمان با آر اف فرکشنال

کاندید نامناسب استفاده از آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال نمی‌تواند شما را درمان کند اگر:

مدت ماندگاری آر اف فرکشنال

با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می‌تواند 2 تا 3 سال ماندگار باشد.

عوارض آر اف فرکشنال

از آنجایی که در آر اف فرکشنال سوزنی از سوزن برای جوانسازی سلولهای پوستی استفاده می شود، احتمال دارد بعد از اتمام جلسه درمانی شاهد التهاب، قرمزی، ورم، سوختگی، سوزش و کمی کبودی در زیر پوست باشید که با رعایت نکات و مصرف داروهای تجویز شده، این التهاب های پوستی از بین می روند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

با معرفی اجمالی که از این دو روش زیباسازی پوست بیان نمودیم، در رابطه با تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان گفت:

  1. نوع عملیات و شیوه انجام آن در دو شیوه RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2 به کل با یکدیگر تفاوت دارد و استفاده اصلی از روش RF فرکشنال، بیشتر برای درمان کشیدگی پوست و افتادگی آن است.
  2. یکی از مواردی که می توان برای تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 بیان کرد، بهبود اسکار آکنه یا جوش است که این بهبودی در لیزر فرکشنال دی اکسید کربن بیشتر از فرکشنال رادیو فرکوئنسی می باشد.
  3. روند درمان و بهبود در مواردی از جمله شل شدگی پوست و افتادگی آن، در روش فرکشنال RF مناسب تر است.
  4. همچنین دیگر تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان عوارض فیزیکی کمتر در نوع فرکشنال RF نسبت به فرکشنال لیزر CO2 دانست که از نظر ایجاد زخم، عمق زخم و... بهتر عمل می کند.
  5. مهم ترین تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان تهاجمی تر بودن روش لیزر فرکشنال CO2 نسبت به روش RF فرکشنال دانست.
  6. استفاده از روش RF فرکشنال می تواند برای فصول گرم تر مناسب باشد.
  7. همچنین استفاده از فرکشنال RF می تواند برای کسانی که پس از درمان، امکان استراحت را ندارند، مناسب باشد.
  8. در بخشی دیگر از موارد تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان به دستگاه های این دو اشاره نمود که دستگاه لیزر CO2 لیزر قوی تری دارد و معمولاً تعداد جلسات آن کمتر است. در این شیوه درمانی، احتمال بالایی وجود دارد که زخم هایی ایجاد شود که نیاز به استراحت برای بیمار ضروری است. استفاده از شیوه RF می تواند برای کسانی که شرایط عمل جراحی را ندارند، مناسب بوده و می توان با درصد اطمینان بالایی گفت نسبت به لیزر فرکشنال cO2، ریسکی ندارد.

کلینیک پوست و زیبایی دکتر رامین مدرسی یکی از مراکز معتبر و مجاز می‌باشد که با کادری مجرب و در محیطی ایمن، انواع خدمات غیر جراحی و جراحی سرپایی مانند لیفت سانترال لب را به شما همشهریان گرامی ارائه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره‌ تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خادم [ 1402-08-23 ]
یکی از روشهای جوانسازی پوست همین آر اف فرکشنال هست چون نتیجه خوبی داره برا ی لکه های پوستی و جای اسکار آکنه من از روش فرکشنال co2 استفاده کردم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پلاسما تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی پوست، درمان جوش ، از بین بردن چین و چروک های صورت ، کاهش نقاط قرمز پوست ، درمان اسکار آکنه، درمان افتادگی پلک ، لیفت بینی و همچنین کاهش لکه ها و خال های پوستی است که بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه انجام می‌شود ... ادامه مطلب

روش های جوانسازی پوستروش های جوانسازی پوست

برای جوانسازی پوست می‌توان از روش‌های کم تهاجمی، تهاجمی و غیر تهاجمی استفاده کرد. هر کدام از این روش‌ها با توجه به ویژگی‌هایشان، تاثیراتی روی جوانسازی پوست دارند. ... ادامه مطلب

پرسش و پاسخ در ارتباط با لیزر موهای زائدپرسش و پاسخ در ارتباط با لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین، کارآمدترین، مقرون به صرفه‌ترین و محبوب‌ترین روشهای رهایی از موهای زائد بدن است. در آغاز پس از ابداع این روش، هرگز تصور نمی‌شد لیزر موهای زائد تا این حد متقاضی داشته باشد ولی با گذشت زمان، به یکی از اولویت‌های مراجعان کلینیک‌های پوست و زیبایی بدل گردید. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.