اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / بهترین زمان و روش اصلاح ابرو بعد از کاشت

بهترین زمان و روش اصلاح ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که تأثیر زیادی در چهره فرد دارد و افرادی که دارای ابروهای کم ‌‌پشت هستند یا بر اثر ریزش، تصادف و یا سوختگی بخشی از ابروی خود را دست داده ‌‌اند یا می‌خواهند فرم ظاهری ابروی خود را تغییر بدهند، می‌توانند کاشت ابرو انجام بدهند. نحوه انجام عمل کاشت ابرو این گونه است که از موهای پشت سر فرد برداشته شده و موها به ناحیه ابرو انتقال داده می‌شود، در این بین پس از کاشت ابرو به دلیل ادامه رشد موهای ابروهای کاشت شده و همچنین مابقی موهای قبلی ابرو ممکن است منظره چندان دلچسبی به وجود نیامده و مراجعین هر چه سریع‌تر مایل باشند که ابروهای خود را اصلاح نمایند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پزشک به متقاضیان توصیه می‌کند که در هفته اول و دوم بعد از عمل، از دستکاری، اصلاح و وارد کردن فشار به ابروها بپرهیزند؛ زیرا در این مدت امکان ریزش ابروها و تار موها وجود دارد. در هفته اول بعد از کاشت گرافت‌های مو، پیوند ضعیفی با پوست برقرار می‌کنند و تنها دلیل ماندگاری آنها روی ناحیه ابروها، لخته خون است، لذا هرگونه تماس یا فشار به موهای کاشته شده در این مدت منجر به عدم رشد طبیعی آنها می‌شود. رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو برای فردی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهد جهت جلوگیری از بروز عوارض کاشت ابرو طبیعی و همچنین ظهور نتیجه رضایت‌بخش از عمل بسیار مهم است، از این رو اصلاح ابروها باید در زمان مشخصی انجام شود.

علت سیخ شدن ابرو پس از کاشت

سیخ شدن ابرو بعد از عمل کاشت ابرو معمولاً به عنوان یک واکنش طبیعی بدن به جراحی در نظر گرفته نمی‌شود و به عنوان یک حالت نرمال در نتیجه این عمل زیبایی محسوب نمی‌شود. برای بسیاری از افراد که به دنبال رشد سریع مو یا تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موهای ابرو هستند، سیخ شدن ابرو می‌تواند یکی از مشکلات غیرمطلوب بعد از عمل کاشت ابرو باشد.

استفاده از مواد نامناسب

استفاده از ابزارها و مواد مصنوعی با کیفیت پایین در عمل کاشت ابرو می‌تواند نتیجه نهایی را تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از مواد نامناسب و کیفیت پایین می‌تواند به تحریک بیش از حد بافتهای پوستی و بافت زیرین منجر شده و سبب سیخ شدن ابرو شود. افراد ممکن است به مواد استفاده شده برای کاشت ابرو حساسیت نشان دهند که خود این امر هم می تواند باعث سیخ شدن و التهاب ابرو می‌شود. این التهاب معمولاً به علت عدم رعایت مراقبت‌های بهداشتی در دوران نقاهت و استفاده از مواد ضد التهابی نامناسب یا عدم مطابقت با پوست فرد رخ می‌دهد.

نوع پوست و مو

یک علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت جنس پوست و مو است که اجتناب ناپذیر است. برخی انواع پوست های چرب، خشک و حساس آسیب پذیر می باشند و منجر به رشد نامناسب موهای کاشته شده می شود. همچنین جنس و ضخامت موهای کاشته شده هم نقش بسزایی در بروز این مشکل دارد به طوری که گفته می شود یکی از دلایل اصلی سیخ شدن ابروها بعد از کاشت همین موضوع است. برای مثال موهای ظریف خواب بهتری دارند؛ اما تراکم کمتری دارند. موهای ضخیم تراکم بیشتری دارند؛ اما خواب خوبی ندارند و ممکن است به حالت سیخ سیخ رشد کنند.

عدم تخصص و مهارت پزشک

مهارت و تخصص پزشک در نتیجه بخشی عمل پیوند ابرو بسیار مهم است و می تواند علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت باشد. در صورتی که پزشک تخصص و مهارت کافی در زاویه، جهت، فاصله و عمق کاشت فولیکول های مو نداشته باشد باعث می شود تا موهای کاشته شده به صورت سیخ شده و نامرتب رشد کنند. برای جلوگیری از بروز این مشکل در انتخاب متخصص کاشت ابرو و مرکز کاشت ابرو دقت داشته باشید.

متفاوت بودن جنس موهای کاشته شده با با موهای طبیعی

اینکه موهای کاشته شده با موهای طبیعی ابرو کمی از نظر جنس و ضخامت تفاوت داشته باشد کاملاً طبیعی است؛ زیرا موهای برداشته شده از ناحیه بانک مو (موهای پشت سر یا پشت گوش) از نظر ضخامت و جنس و موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. در صورتی که موهای کاشته شده بسیار ضخیم تر، صاف تر یا فرتر باشد ممکن است منجر به سیخ شدن ابروها بعد از کاشت شود.

عدم رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو

رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به آنها ممکن است عمل پیوند ابروی شما با شکست مواجه شود.

اصلاح ابرو بعد از کاشت

آیا اصلاح ابرو پس از کاشت لازم است؟

اصلاح بعد از کاشت ابرو برای داشتن ابروهایی زیبا، سالم و مرتب ضروری است. سرعت رشد ابروهای کاشته شده بخصوص در اوایل کاشت بسیار بالا است به طوری که شاید نیاز باشد هفته‌ای دو تا 3 بار ابروهای خود را کوتاه کنید؛ اما به مرور این رشد کمتر می‌شود.

اصلاح ابرو با قیچی بعد از کاشت

کوتاه کردن با قیچی یکی از روش‌های ایمن اصلاح ابرو پس از کاشت است که هیچ آسیبی به فولیکول‌‎های تازه کاشته نمی‌زند. موهای ابرو را به سمت پایین برس بکشید سپس کوتاه کنید و بعد به سمت بالا با برس ابرو شانه بزنید و دوباره کنید این مراحل را چندین بار تکرار کنید تا از ظاهر ابروهای خود راضی شوید.

اصلاح ابرو با موچین پس از کاشت

دقت داشته باشید که موهای تازه کاشته شده را با موچین برندارید. برداشت فولیکول‌های تازه کاشته شده باعث می‌شود تا احتمال رشد برای همیشه از بین برود و دوباره نیاز به کاشت ابرو باشد. موچین ابروها را از ریشه جدا می‌کند و باید برای برداشت ابروهای طبیعی استفاده شود. حتماً قبل از استفاده از موچین با پزشک خود مشورت نمایید. زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که فولیکول‌های اهدایی در ریشه ابرو تثبیت شده باشد.

 اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

اصلاح ابرو با وکس بعد از کاشت

وکس ابرو به معنای از بین بردن موهای زائد ابرو با یک نوار موم است که موهای اطراف ابرو را به صورت یک دست تمیز می‌ نماید. استفاده از وکس برای افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند بعد از گذشت یک ماه از عمل پیوند ابرو بلامانع است؛ اما در هفته‌‌های ابتدایی به هیچ وجه نباید از وکس برای اصلاح ابرو استفاده شود؛ چراکه ممکن است به اشتباه باعث ‌شود گرافت‌های کاشت شده ابرو از ریشه خارج و دیگر رشد ننمایند.

اصلاح ابرو با بند پس از کاشت

یکی از روش‌های اصلاح ابرو استفاده از بند انداختن است که جزء یکی از بهترین روش‌های برداشتن ابروی اضافه محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی هم برای اصلاح موهای اضافه بالا و هم موهای زیر ابرو استفاده گردد؛ اما افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند در ماه اول بعد از عمل به هیچ عنوان نباید با بند، ابروی خود را تمیز نمایند؛ چون باعث آسیب جدی به گرافت‌های کاشت شده می‌شوند و ممکن است موهای کاشت شده نیز همراه موهای اضافه اشتباه با بند از ریشه خارج و منجر به عدم رشد موهای ابرو در این ناحیه ‌شود. افرادی که عمل پیوند ابرو انجام داده‌اند و قصد دارند ابروهای خود را با بند اصلاح کنند، یک ماه بعد از عمل می‌توانند بدون دغدغه این کار را انجام دهند.

اصلاح ابرو با تیغ بعد از کاشت

از ایمن‌ترین روش‌ها برای اصلاح ابرو پس از کاشت ابرو، تیغ زدن نواحی اطراف ابروها است. اگر جزء افرادی هستید که به مرتب بودن چهره خود اهمیت می‌دهید، این روش خطرات کمتری را برای شما به همراه دارد؛ زیرا تیغ ریشه‌ ی ابرو را از سطح پوست جدا نمی‌کند. از این رو امکان استفاده از این روش برای تمیز کردن ابروها وجود دارد. با این حال در حین انجام این روش نیز باید دقت و توجه لازم را به خرج دهید؛ زیرا در اثر وارد کردن فشار به ابروها پیش از گذشت یک ماه از کاشت ابرو، امکان ریزش آنها وجود دارد، بنابراین برای کسب نتیجه دلخواه، بهتر است کمی صبورتر باشید.

بهترین روش اصلاح ابرو پس از کاشت

یکی از بهترین روش‌های اصلاح ابرو قیچی زدن بعد از کاشت می ‌باشد. در این روش شما تنها باید به جهت خواب ابروهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. در روش قیچی زدن بعد از کاشت شما باید قسمت ابتدایی ابروی خود را تا اواسط ابرو به سمت بالا شانه زده و اضافه ‌های ابرو را به آرامی قیچی بزنید. این در حالی است که قسمت میانی تا دم ابرو باید به سمت پایین شانه زده شود و سپس قیچی شود.

بهترین زمان اصلاح ابرو پس از کاشت

در هفته های اول و دوم، عمل اصلاح و وارد کردن فشار به ابرو و دستکاری آنها ممنوع است؛ زیرا باعث می‌ شود ابروها ریزش داشته باشند. در هفته اول به دلیل اینکه ریشه موها هنوز قوی نشده است و فقط با لخته خون هایی ماندگاری دارند، پس از هرگونه فشار یا تماس با آن ممکن است باعث رشد نکردن آنها شود. بعد از گذشت ده روز کم کم ریشه این موها شروع به سفت شدن کرده و ریزش آنها نیز کاهش می‌یابد، پس بهترین زمان برای اصلاح ابرو ده روز یا بیشتر آن بعد از گذشت کاشت ابرو است.

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربیپرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی

در این مقاله سعی کردیم به همه سوالاتی که ممکن است در ارتباط با تزریق چربی به ذهنتان خطور کند پاسخ‌های مختصر و مفیدی داده باشیم. ... ادامه مطلب

لیفت ابرو با تزریق بوتاکسلیفت ابرو با تزریق بوتاکس

پشت پلک باز و ابروهای خوش حالت از فاکتورهای زیبایی در چهره محسوب می‌شود. با بکار گیری تکنیک خاص در تزریق بوتاکس می‌توان به شکل مناسبی لیفت ابرو را انجام داد ... ادامه مطلب

درمان تیرگی پوست صورتدرمان تیرگی پوست صورت

تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون به وجود لکه های پوستی‌ گفته می شود که نسبت به پوست مجاور خود تیره تر هستند. هایپرپیگمانتاسیون می‌ تواند به صورت منتشر در تمام پوست نیز به وجود بیاید. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.