اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تاثیر پی آر اف در جوانسازی پوست و درمان ریزش مو

تاثیر پی آر اف در جوانسازی پوست و درمان ریزش مو

در دهه اخیر پی آر پی نتایج موثری برای درمان ریزش مو آندروژنیک نشان داده است . پی آر پی برای چند دهه در دندانپزشکی ، اورتوپدی و ترمیم زخم استفاده شده است . پی آر پی به روش تزریق و به صورت مستقیم فاکتور های رشد را به پوست سر منتقل می‌ کند و سیکل آناژن فولیکول مو را تحریک و رگ‌سازی و خون‌رسانی را تسریع می ‌کند و نتایج خوبی را بدون عوارض جانبی به ارمغان می آورد . پی آر اف ( PRF ) نسل جدید پی آر پی می ‌باشد که وارد حیطه درمان ریزش مو شده است . در این مقاله به بررسی روش پی آر اف می پردازیم .

در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان می‌توانید با تزریق پی آر اف، پوستی جوان تر داشته باشید و از ریزش مو پیشگیری کنید و شاهد نتایج بسیار خوبی در این زمینه‌ها باشید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تهیه پی آر اف ( PRF ) چگونه است ؟

پی آر اف حاوی پلاکت ها ، گلبول های سفید ، فیبرین و سلول های بنیادی است . پلاکت ها از مهم ترین منابع فاکتور های رشد سلولی بدن هستند . پلاکت ها در محل آسیب دیده ، این فاکتور های رشد را آزاد می کنند . در این پروسه ، زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلول ها تسریع پیدا کرده و در سنین بالاتر باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی می شود . گلبول‌های سفید خون هم در بازسازی بافت کمک می ‌کنند .سلول های بنیادی ، سلول هایی هستند که می توانند سلول های تخصصی یا سلول های بنیادی بیشتری را بسازند . این سلول ها به عنوان یک سیستم ترمیم ‌کننده برای بازسازی بافت‌ های بدن عمل می‌‌ کنند .همه این عوامل در کنار هم در ترمیم و بازسازی فولیکول مو موثر هستند .

در ابتدا ، با توجه به کاربرد مورد نظر 2 تا 4 ویال خون از بازوی بیمار گرفته می شود . سپس خون را در لوله های مخصوص ، سانتریفیوژ می کنند تا فیبرین فعال شود و فاکتور های رشد ، گلبول های سفید و سلول های بنیادی از سایر اجزای خون که لازم نیست جدا شوند . سپس پی آر اف را از ویال ها خارج می کنند و برای کاربرد مورد نظر استفاده می کنند .

پی آراف (PRF) در چه نوع ریزش مویی تاثیردارد؟

روش پی آر اف برای درمان عارضه آلوپسی آندروژنتیک یا همان طاسی ارثی که هم در مردان و هم در زنان با الگو های مختلفی مشاهده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد . متخصصین پی آر اف معتقد اند که از این روش می توان برای درمان کم پشتی مو در زنانی که از آلوپسی ترکشن رنج می برند ، نیز استفاده کرد . آلوپسی ترکشن عارضه ای است که در اثر کشیدن زیاد مو ها برای بستن آن به حالت دم اسبی یا بافتن مو و سایر مدل های مو که نیاز به کشیده شدن مو ها دارد ، به وجود می آید . تحقیقات نشان داده است که پی آر اف برای درمان ریزش مو در مراحل اولیه به خوبی اثر می کند . در واقع این روش برای افرادی که به طور کامل طاس شده اند ، کارایی ندارد و باعث رشد مجدد مو ها در افرادی که تمام مو هایشان ریخته است ، نمی شود .

تاثیر پی آر اف در جوانسازی پوست

انجام پی آر اف به چه افرادی توصیه نمی شود ؟

افرای که مبتلا به سرطان هستند و تحت شیمی درمانی قرار دارند نمی توانند از روش پی آر اف استفاده کنند . همچنین افرادی که سیگار می‌ کشند ممکن است پاسخ خوبی به درمان ندهند .

اقدامات لازم قبل از انجام پی آر اف :

  1. هیدراته کردن 3 روز قبل از عمل بسیار مهم است .
  2. از 3 روز قبل از انجام پی آر اف از مصرف قرص های ضد التهاب پرهیز کنید .

مراقبت های لازم پس از انجام پی آر اف :

  1. تا 2 روز از مصرف قرص های ضد التهاب پرهیز کنید .
  2. تا 2 روز از بسته های یخ در ناحیه تحت درمان استفاده کنید .
  3. اگر بعد از انجام درمان احساس درد داشتید از استامینوفن استفاده کنید .
  4. تا 24 ساعت از فعالیت های شدید یا مسافرت هوایی پرهیز کنید .

کل روش پی آر اف 30 الی 45 دقیقه طول می کشد و پس از 2 الی 3 جلسه درمان می توانید بهبود را در مناطق ریزش مو مشاهده کنید .

مزایای استفاده از PRF

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

موارد دیگر استفاده از PRF :

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت مو و ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیدروفیشیال پوست چیست؟هیدروفیشیال پوست چیست؟

اگر به سلامت پوست خود می‌اندیشید و از چین و چروک‌ها، جوش، تغییر رنگ و کدورت پوست ناراضی هستید؛ و به دنبال روشی برای از بین بردن این مشکلات می‌گردید؛ هیدروفیشیال می‌تواند یکی از مناسب ترین روشها برای شما باشد ... ادامه مطلب

تخلیه ژل صورتتخلیه ژل صورت

ژل های دائمی ممکن است به مرور زمان شما را با عوارضی مانند عفونت و جا به جا شدن ژل روبه رو سازند که در اغلب موارد بهترین راه درمان، تخلیه به موقع ژل است ... ادامه مطلب

تیرگی و سیاهی زیر بغل با چه روشهایی برطرف میشود؟تیرگی و سیاهی زیر بغل با چه روشهایی برطرف میشود؟

تیرگی زیر بغل، مشکلی است که هم برای مردان و هم زنان پیش می‌آید. این مشکل می‌تواند بر اثر تعریق زیاد، استفاده از دئودرانت (ضدبو و ضدعرق)، عدم مراقبت مناسب از پوست و سایر علل مشابه، به وجود بیاید. شما می‌توانید با انجام برخی از روشهای درمانی ساده از دست مشکل تیرگی زیر بغل خود خلاص شوید. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.