اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریمبرای زیبایی جایگزینی نیستچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / راه های تقویت، رشد و پرپشت شدن مو

راه های تقویت، رشد و پرپشت شدن مو

مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد به حساب می آید و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست. ریزش مو به دلایل متفاوتی در زنان و مردان اتفاق می‌افتد که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است به طاسی دائم تبدیل شود. عوامل بسیاری همچون وراثت، استرس، ابتلا به برخی بیماریها، سوء تغذیه و تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ مو و موارد بسیار دیگر باعث ضعیف شدن موی افراد میشود. امروزه علاوه بر مراقبت‌های روزانه، راهکارهای متعددی برای رشد و تقویت موهای سر در کلینیک‌ها ارائه می‌شود که قطعاً تأثیرگذار خواهند بود. روشهای غیر جراحی از جمله درمان هایی هستند که می توانید از آنها برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش و آسیب مو

روشهای غیر جراحی تقویت مو

داروهای ضد آندروژن

داروهای ضد آندروژن از جمله مهم‌ ترین داروهای ضد ریزش مو در مردان هستند و انواع مختلفی دارند. این داروها معمولاً در دسته هورمون‌های مردانه دسته‌بندی می‌شوند. یک داروی ضد آندروژن می‌تواند به درمان ریزش مو در مردان مبتلا به طاسی معمولی مردانه کمک کند و روند ریزش را کند کند.آندروژن‌ها هم در مردان و هم در زنان تولید می‌شوند و جزء هورمون ‌های جنسی محسوب می‌شوند؛ اما معمولا در مردان سطح بالاتری از این هورمون‌ها ترشح می‌شود و بیشتر عامل ریزش موها در مردان خواهد بود. این داروها که انواع مختلفی دارند، در واقع مهارکننده‌های گیرنده آندروژن هستند و از این طریق باعث جلوگیری از ریزش موها خواهند شد.

ماینوکسیدیل

یکی از اصلی‌ترین داروهای ضد ریزش مو، هم برای مردان و هم برای زنان داروی ماینوکسیدیل 5% است. به آن ماینوکسیدیل موضعی نیز گفته می‌شود. ماینوکسیدیل به‌عنوان داروهای موضعی (مانند محلول/لوسیون موضعی و فوم) موجود است که ممکن است برای مردان و زنان استفاده شود. این داروی موضعی مستقیماً روی پوست سر اعمال می‌شود. اگر درمان با ماینوکسیدیل متوقف شود، روند طاسی معمولاً از سر گرفته خواهد شد. موهایی که دوباره رشد کرده‌اند ممکن است سه تا چهار ماه پس از قطع درمان بریزند. این دارو بهترین درمان ریزش مو زنان و مردان است و می‌توان از آن برای موارد مختلف ریزش مو استفاده کرد.

فیناستراید یا پروپشیا

این دارو هم به‌صورت اختصاصی برای درمان طاسی با الگوی مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو از جمله داروهای ضد ریزش مویی است که به‌صورت قرص خوراکی در دسترس است و برای مردان استفاده می‌شود. نحوه عملکرد این قرص به این صورت است که با جلوگیری از تبدیل هورمون تستوسترون به هورمون دی هیدروتستوسترون عمل می‌کند. این دارو این کار را با مهار آنزیم 5 آلفا ردوکتاز در فولیکول‌های مو انجام می‌دهد. دی هیدروتستوسترون باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو می‌شود و بقای موهای سالم را سخت می‌کند. در نتیجه این دارو با مسدودکردن تولید آنها باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو اندازه‌ای طبیعی داشته باشند. معمولاً سه تا شش ماه استفاده مداوم از فیناستراید قبل از مشاهده هرگونه اثری لازم است. اگر درمان متوقف شود، معمولاً طی شش تا دوازده ماه روند طاسی از سرگرفته می‌شود. در خصوص مصرف این دارو البته محدودیت‌هایی وجود دارد و در بیماری‌هایی مانند نارسایی کبد، احتمال بارداری شریک جنسی، سرطان‌های پروستات و سرطان سینه در مردان باید محتاط بود.

روشهای غیر جراحی تقویت و ضد ریزش مو

مولتی ویتامین

در مواردی که فرد دچار ریزش موی شدید می‌شود، خصوصاً زمانی‌که این ریزش به دلیل استرس، سبک زندگی، شرایط محیطی و تغذیه نامناسب است، در کنار بسیاری از داروهای ضد ریزش مو، انواع مولتی ویتامین‌ها هم تجویز می‌شود. ترکیبات مولتی ویتامین حاوی ترکیبات بسیار ضروری برای رشد و تقویت موها و سلامت تارهای مو است و به جلوگیری از ریزش موها کمک زیادی می‌کند. ویتامین‌های B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D و غیره به همراه مواد معدنی ضروری و مهم از جمله زینک، از شاخص‌ترین ترکیبات مشاهده‌ شده در مکمل‌های مولتی ویتامین است. ترکیبات و فرمولاسیون مکمل‌های مولتی ویتامین ممکن است از برندی تا برند دیگر متفاوت باشد و هر یک محتویات به‌خصوصی داشته باشد. بااین‌حال بسته به شرایط فرد، پزشک، بهترین مکمل مولتی ویتامینی را برای درمان ریزش مو تجویز خواهد کرد. کپسول‌های مولتی ویتامین را می‌توان به‌عنوان قرص جلوگیری از ریزش مو هم مصرف کرد.

هیر فیلر

هیرفیلر یک ماده ژل مانند است که همه مواد مغذی موردنیاز برای رشد مجدد موها شامل بیومیمتیک، هیالورونیک اسید ، انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی را دارد. این مواد به تقویت ریشه موها کمک می‌کنند و باعث درمان ریزش مو با الگوهای زنانه و مردانه و حتی ریزش موی ژنتیکی خواهند شد. هیرفیلر برای افرادی که موهای نازک و کم‌پشتی دارند و مایل به داشتن موهای پرپشت‌تر و زیباتر هستند کاربرد دارد. این روش درمانی یک لایه محافظ در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می‌کند تا از آنها در برابر عوامل خطرناکی مانند استرس، نور خورشید و آلودگی‌های محیطی به‌خوبی محافظت شود. هیرفیلر یک ماده تزریقی است که با تکنیک میکرو تزریق به زیر پوست سر تزریق می‌شود و بعد از نفوذ در ریشه موها باعث تقویت فولیکول‌های مو و رشد مجدد موها خواهد شد. در واقع هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات این ماده موها را هیدراته می‌کند و با تحریک فیبروبلاست‌ها باعث تولید کلاژن جدید خواهد شد. به‌علاوه این مواد باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شوند و ضمن حفظ خاصیت ارتجاعی و جوانسازی این ناحیه به عملکرد بهتر فولیکول‌ها نیز کمک می‌کنند. این مواد نه‌تنها باعث رشد مجدد موها می‌شوند بلکه راهکاری برای جلوگیری از گسترش ریزش و توقف آن نیز خواهند بود.

مزوتراپی

مزوتراپی مو یک تکنیک درمانی بدون تهاجم است که شامل تزریق محدود مواد دارویی یا غیر دارویی مفید است. این مواد به کمک سوزن‌هایی بسیار ریز در فواصلی معین که پزشک تعیین می‌کند به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و با رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست، باعث بهبود وضعیت پوست و مو خواهد شد. فرآیند درمان مزوتراپی شامل تزریق مواد مغذی سالم به مزودرم (لایه ضخیم زیر اپیدرم که به عنوان پیوند بین بافت‌ های پوست و لایه چربی عمل می‌کند) پوست سر است. با این‌ حال، این فرایند درمانی باید با کمک تزریق به روش ویژه انجام شود که مواد مغذی مایع غنی را از طریق سوزن هر قسمت از ناحیه طاس پوست وارد می‌کند. در نتیجه، حداکثر جذب مواد مغذی توسط فولیکول‌های مو به پوست انجام شده و این اطمینان را می‌دهد که با گردش خون مناسب و تعادل هورمونی به تقویت و رشد مجدد موها کمک خواهد شد.

پی آر پی

پی آر پی مو به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت بوده و از مؤثرترین درمان‌ های تقویت موی سر است که با جدا سازی اجزاء خون فرد و تزریق پلاسما، باعث تحریک و رویش مجدد موهای در حال ریزش شده و همچنین کلاژن سازی بخشهای آسیب دیده را بر عهده دارد. ابتدا نمونه خون به مقدار 10 CC از فرد گرفته می‌شود. سپس با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ، پلاکت ‌ها جدا شده و آماده تزریق می‌شوند. انجام تزریق پی آر پی مو با وسیله خاصی بنام مزوگان صورت می‌گیرد. این وسیله این قابلیت را دارد که مقدار و عمق تزریق را به‌دقت تنظیم نموده و در نتیجه از تزریقات با عمق و مقدار نامناسب جلوگیری کرده مانع از هدر رفتن پی آر پی تهیه شده می‌گردد.

لیزر تراپی

یکی دیگر از روشهای تقویت مو لیزر تراپی یا لیزر سرد است که با سطح انرژی و جریان کم و اثربخشی بالا صورت می‌گیرد. در این روش جراحی انجام نخواهد شد و به بافت و بازسازی ریشه مو و تقویت آن کمک می‌کند. این روش باعث می‌شود فرد، موهای ضخیم‌تر، بدون ریزش و براق‌تر داشته باشد.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روشهای درمانی غیر تهاجمی (بدون جراحی) است که با استفاده از تزریق گاز دی اکسید کربن به لایه‌های زیر پوستی به رفع مشکلات پوست و مو می‌پردازد. از این روش برای تقویت رشد و ترمیم مو استفاده می‌شود. با تزریق گاز کربن دی اکسید در ناحیه پوست سر، جریان خون افزایش می‌یابد و به این ترتیب رشد موها تحریک می‌شود. فرایند اکسیژنه شدن بافت، باعث رویش مجدد مو و بهبود سنتز کلاژن و پروتئین در اطراف فولیکول مو می‌شود.

کاشت مو

گاهی موهای فرد تنها با روشهای تقویتی، جوابدهی و افزایش تراکم دلخواه را برای فرد ندارد و فرد در این مرحله اقدام به انجام کاشت و یا ترمیم مو میکند. واژه کاشت مو در اصل به معنای پیوند طبیعی می باشد. شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد، به صورتی که هر چقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

پیشگیری از ریزش مو

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :هنگامه [ 1402-09-07 ]
سلام من تزریق پی آر پی انجام دادم، و از عملکردش خیلی راضی بودم واقعا عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی، درمان موضعی مشکلات پوستیمزوتراپی، درمان موضعی مشکلات پوستی

اگر پوست شما پیر شده و ایجاد چین و چروک‌ها شما را آزرده کرده‌اند و به دنبال یک روش جوان‌سازی غیرتهاجمی برای پوست خود می‌گردید، مزوتراپی پوست روشی مؤثر و مناسب است. مزوتراپی به ‌عنوان یک روش جوانسازی موثر و بدون نیاز به جراحی، می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست شما بازگرداند ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب نچرال در مدرن ترین کلینیک اصفهانتزریق ژل لب نچرال در مدرن ترین کلینیک اصفهان

تزریق ژل لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملاً بی خطر است و نتایج بسیار فوق العاده ای را به همراه دارد. افرادی که از فرم و حجم لب های خود ناراضی هستند و می خواهند لب های خوش فرم و حجیم تری داشته باشند، می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند ... ادامه مطلب

بهترین روشهای درمان شوره سربهترین روشهای درمان شوره سر

شوره سر، پوسته‌های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌های مرده پوست در موها ایجاد می‌شود. در واقع سلول‌های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌شود. در ادامه این بخش به بهترین روشهای درمان شوره سر اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.