اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
با افتخار صورتگریمبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / روشهای ترکیبی در درمان پیری پوست

روشهای ترکیبی در درمان پیری پوست

با افزایش سن، به ‌اندازه‌ی کافی کلاژن و الاستین ساخته نمی‌شود. این دو ماده بر روی زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر و از مواد تشکیل دهنده‌ی بافت آن هستند. علاوه بر این‌ مواردی مانند عدم رسیدگی کافی به پوست در دوران جوانی، استرس، مصرف مواد مخدر و نور آفتاب باعث تخریب پوست می‌شوند. جوانسازی پوست صورت یک روش درمانی زیبایی است. جوانسازی پوست صورت، عمقی مشخص از ساختار پوست صورت را هدف گرفته و به این ترتیب برای درمان مشکلات ایجاد شده در پوست صورت مانند چین و چروک، شل‌شدگی، تغییر رنگدانه‌ها و جای زخم و جراحت باقیمانده بر روی پوست، استفاده می شوند. روش های ترکیبی مورد استفاده برای جوانسازی پوست یکی از بهترین اقدامات در جهت جوانسازی پوست صورت می باشند که به دلیل بهره مندی از روش های مختلف به صورت ترکیبی، دارای نتایج طبیعی و چشمگیری در زمینه درمان پیری پوست هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل پیر شدن پوست

  1. افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن و عدم توانایی پوست در زدودن سلول های مرده از سطح پوست میشود.
  2. عوامل ارثی و ژنتیک در ایجاد چین و چروک های پوستی مؤثر است.
  3. مصرف دخانیات و الکل تأثیر بسیار بدی می تواند روی کیفیت پوست داشته باشد.
  4. آلودگی های محیطی و قرارگیری در معرض نور خورشید می تواند اثرات پیری در پوست شما را افزایش دهد.
  5. اگر آب کمی مصرف می کنید و از غذاهای ناسالم مانند فست فودها زیاد استفاده می کنید، جوانی و شادابی پوست خود را زودتر از دست می دهید.
  6. قرارگیری در محیط ها و شرایط استرس زا و همچنین خواب ناکافی تأثیر بسیار زیادی در افزایش چین و چروک های پوستی دارد.
  7. استفاده از شوینده ها و مواد آرایشی که متناسب با پوست شما نیستند یا بی کیفیت می باشند، عواقب بسیار بدی برای سلامت پوست شما دارد.
روشهای ترکیبی در درمان پیری پوست

علائم پیری پوست

جوانسازی صورت با روشهای ترکیبی

لیزر فرکشنال CO2

جوانسازی با لیزر فرکشنال CO2 نوعی درمان پوستی است که برای کاهش جای جوش، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. لیزر تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس معمولاً چین‌ و چروک‌های صورت را کاهش داده و یا آنها را برطرف می‌کند. این ماده در زیر پوست ناحیه اطراف چشم، پیشانی و دهان تزریق شده تا چین‌ و چروک دور چشم، خط اخم و خطوط نگرانی و چین‌وچروک گردن برطرف شود. بوتاکس که از پروتئین تصفیه‌شده ساخته می‌شود تکانه‌های عصبی را مسدود و عضلات را ضعیف می‌کند تا چین‌ و چروک‌ها کاهش پیدا کنند و بدین شکل به چهره ظاهری جوان‌تر می‌بخشد. پزشک به درون عضلاتی که موجب بروز چین‌ و چروک و خطوط روی پیشانی می‌شوند چندین تزریق بسیار کوچک انجام می‌دهد.

تزریق فیلر

تزریق ژل جهت بازیابی حجمی از چربی که به‌ویژه در اثر افزایش سن، قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن کاهش پیدا کرده استفاده می‌شوند. ژل‌های قابل تزریق در زیر چشم، در چین‌های اطراف بینی، دهان و جهت حجم دهی و فرم‌دهی مجدد به لب‌ها و صورت استفاده می‌شوند.

آر اف فرکشنال (رادیوفرکانسی)

در روش RF فرکشنال به جای استفاده از نور لیزر از انرژی رادیو فرکانسی برای ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده می‌شود. در واقع آر اف، فرکانسی بالا و با حداقل نفوذ را به لایه‌های پوست اعمال می‌کند که منجر به تولید گرما می‌شود و این گرما باعث تحریک فیبروبلاست‌ها و تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این مواد، اصلی‌ترین ترکیبات برای ساخت سلول‌های پوستی جدید هستند.

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

تزریق بوتاکس و فیلر

برای درمان چین و چروک ، ترکیب بوتاکس و تزریق فیلر(پرکننده) نتیجه بهتری میدهد و درمان، طولانی و ماندگارتر میشود. این کار بخصوص در خط اخم های شدید و عمیق کاربرد دارد. در صورتی که این دو تزریق در یک محل انجام می‌شود بهتر است بین آنها یک تا دو هفته فاصله باشد. به عنوان مثال در بعضی بیماران لازم است که در خط اخم عمیق هم بوتاکس هم فیلر تزریق شود، در این صورت بهتر است ابتدا تزریق بوتاکس انجام شود و بعد از یک هفته فیلر تزریق شود.

لیزر فرکشنال و تزریق فیلر یا بوتاکس

لیزر فرکسل یا فرکشنال در درمان چروک‌های پوستی و سایر علائم پیری بسیار مؤثر است. به همین دلیل گاهی لازم است که این لیزر با بوتاکس یا پرکننده ترکیب شود تا بیمار بهترین نتیجه زیبایی را شاهد باشد. لیزر فرکشنال بر چروک‌های استاتیک صورت فرد مؤثر است و بوتاکس در درمان چروک‌های دینامیک فرد مفید است. ترکیب این دو روش اثر زیادی در جوانسازی صورت فرد دارد. بهتر است بوتاکس یک هفته بعد از لیزر فرکشنال انجام شود و در روز لیزر این اقدام انجام نشود. در فردی که لیزر فرکسل انجام داده است استفاده از فیلر باعث پرکردن چروک های عمقی می شود که این مسئله در جوانسازی حداکثری پوست مؤثر است. نکته مهم اینکه فیلر باید دو تا سه هفته بعد از لیزر فرکسل تزریق شود.

لیزر فرکشنال و رادیو فرکانسی

ترکیب این دو روش اثر هم افزایی در بهبود پوست دارد. انجام رادیو فرکانسی (برای مثال ترماژ ) و لیزر فرکسل در یک روز بلامانع است. در این مورد باید ترماژ اول انجام شود و سپس لیزر فرکسل انجام شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لادن مهدوی [ 1402-08-22 ]
سلام آقا ی دکتر شما چه نوع ویتامینی برای جلوگیری از پیری پوست پیشنهاد میدید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی، بهترین راه چاق شدن صورتتزریق چربی، بهترین راه چاق شدن صورت

تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی به دست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. ... ادامه مطلب

راههای مراقبت از پوست خشک چیست؟راههای مراقبت از پوست خشک چیست؟

مراقبت از پوست و حفظ شادابی و سلامت آن اهمیت بسیاری در زیبایی آن دارد و زمانی که دارای پوست خشک هستید مراقبت از آن اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا پوست خشک بسیار شکننده تر از انواع دیگر پوست است. در ادامه این مطلب مراقبتهای ضروری پوست خشک را برای شما شرح داده ایم. ... ادامه مطلب

تزریق هیالورونیک اسید برای لب مدل عروسکیتزریق هیالورونیک اسید برای لب مدل عروسکی

این روزها تزریق ژل لب بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و هر روزه به طرفداران آن افزوده می‌شود. درواقع می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین روش‌های زیبایی است. بیشترین مورد تزریق ژل در زنان، مربوط به حجم دادن به لب و رفع نامتقارن بودن لب است. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.