اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
چهره خوب که داشته باشیبرای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا خیال راحت سلفی بگیربا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پلاسما تراپی یکی از روشهای موثر در جوانسازی پوست، درمان جوش ، از بین بردن چین و چروک های صورت ، کاهش نقاط قرمز پوست ، درمان اسکار آکنه، درمان افتادگی پلک ، لیفت بینی و همچنین کاهش لکه ها و خال های پوستی است که بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش و بخیه انجام می‌شود و اگر به درستی و مناسب با وضعیت پوست فرد انتخاب گردد؛ با نتایج درخشانی همراه خواهد بود. دستگاه‌های مورد استفاده برای پلاسماتراپی بسیار دقیق بوده و می توانند در مناطق حساس با خطر جراحت بسیار کم استفاده شوند.

این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند در هر ناحیه‌ای از پوست مورد استفاده قرار گرفته و طیف وسیعی از مشکلات پوستی را درمان کنند. این نوآوری جدید، پدیده بزرگی در صنعت زیبایی شناخته می‌شود. پلاسما تراپی این امکان را ایجاد کرده تا پزشکان زیبایی علائم پیری و بیماری‌های پوستی را بدون ایجاد هیچ‌گونه برشی در پوست درمان کنند که اصطلاحاً به این روش جراحی نرم یا soft surgery نامیده می‌شود.

اگر از افتادگی پلک یا چین و چروک پوست خود ناراضی هستید، ما به شما روش پلاسما تراپی را پیشنهاد می‌کنیم. در کلینیک دکتر رامین مدرسی، با بهترین و موثرترین نتایج ممکن، قابل انجام است. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

مزایای پلاسماتراپی

پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای پلاسما تراپی

پلاسماتراپی یک روش جراحی نرم است که طیف گسترده‌ای از درمان‌های جوان‌سازی را در بر می‌گیرد و می‌تواند تعدادی از مشکلات پوستی را بهبود بخشد. این روش جراحی می‌تواند برای موارد زیر استفاده شود:

مراقبت های قبل از انجام پلاسماتراپی

نحوه انجام پلاسما تراپی

نوک دستگاه پلاسما در فاصله 1 الی 2 میلی‌متری از سطح پوست نگه داشته می‌شود و پرتاب متعدد ذرات پلاسما در محل درمان انجام می‌شود. درصورتی که نوک دستگاه پوست را لمس کند، دستگاه سریعاً برداشته خواهد شد تا از آسیب جلوگیری شود. با این حال، به احتمال زیاد گرما و ناراحتی در ناحیه درمان را حس خواهید کرد. درمان تنها بین 10 تا 60 دقیقه با توجه به اندازه ناحیه درمان طول خواهد کشید.

مراقبت‌های بعد از پلاسما تراپی

توصیه‌های پزشک شما ممکن است شامل موارد زیر باشد. توجه داشته باشید که محل درمان را تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود همچنین ممکن است مراقبت‌های پس از پلاسما تراپی بسته به نوع دستگاه و میزان انرژی استفاده شده متفاوت باشد:
پس از درمان، توصیه می‌شود که نواحی تحت درمان را حداقل 24 ساعت نشویید و پوست‌های جدا شده را نکَنید. صبر کنید تا زخم‌ها به‌صورت کاملاً طبیعی ترمیم یابند تا از ایجاد اسکار جلوگیری شود.

باید کرم ضد آفتاب روزانه استفاده کنید و زمانی که در معرض نور خورشید هستید احتیاط لازم را داشته باشید. چند ماه پس از درمان، همچنین بایستی از کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در ناحیه تحت درمان استفاده کنید و لباس‌های آزاد و کلاه لبه‌دار جهت محافظت در مقابل نور خورشید بپوشید.

برای حدود 10 روز پس از درمان، بایستی نسبت به نواحی تحت درمان پوست بسیار حساس باشید. ممکن است توصیه شود برای کاهش خارش، کمی سرکه رقیق‌شده را به آرامی روی پوست بکشید یا اسپری کنید. همچنین بایستی دو بار در روز وازلین یا شبیه آن روی پوست اعمال کنید تا زمانی که پوسته پوسته شدن کاهش یابد. اگر تورم یا قرمزی در پوست می‌بینید، کمپرس‌های سرد را در ناحیه تحت درمان در فواصل 10 دقیقه‌ای پس از درمان قرار دهید. این روش درد را کاهش می‌دهد و با به‌کارگیری مکرر، ورم را نیز کاهش خواهد داد.

از کرم‌های ضد آفتاب به طور روزانه حداقل دو هفته قبل از درمان استفاده شود. باید از محصولات تخصصی مراقبت پوستی با مواد تشکیل دهنده ای مانند رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)، ترتینوئین یا هر مشتقی از ویتامین A اجتناب کرد و اگر سابقه تاول های تبخالی داشته باشید، ممکن است داروهای ضد ویروسی تجویز شوند.

حداقل تا 4 روز از لوازم آرایش استفاده نکنید.

از پانسمان کردن محل درمان خودداری کنید. اجازه دهید پوست خود به خود درمان شود.

از ورزش کردن، شنا کردن و حمام داغ یا حمام بخار اجتناب کنید.

متقاضیان نامناسب جهت انجام پلاسما تراپی

اغلب افراد برای پلاسما تراپی مناسب هستند، ولی در شرایط زیر پزشک شاید پلاسما تراپی را برای شما توصیه نکند:

همچنین در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های زیر نیز مجاز به انجام پلاسما تراپی نمی‌باشید:

ماندگاری پلاسما تراپی

ماندگاری پلاسما تراپی به عواملی نظیر مهارت پزشک در انجام آن و همچنین نوع دستگاه بستگی خواهد داشت. تعداد جلساتی که برای این روش در نظر گرفته شده است حدود 3 الی 5 جلسه خواهد بود که بنابر ناحیه پلاسما شده و همچنین نوع پوست بیمار متغیر است.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض پلاسما تراپی

انجام پلاسما تراپی در دست یک پزشک ماهر و آموزش دیده، روشی بسیار کم خطر است. عوارض پلاسما تراپی می تواند شامل موارد زیر باشد:

در صورتی که خال برداری با پلاسما انجام گرفته باشد، به اندازه خال، پوسته ایجاد خواهد شد و پوسته ها در عرض 1 تا 2 هفته خواهد ریخت. به هیچ وجه سعی نکنید در مراکز غیر مجاز و آرایشگاه‌ها، این درمان را انجام دهید. چراکه تشخیص درست مشکل و تناسب آن با روش پلاسماتراپی، کار یک پزشک آموزش دیده است. در صورت استفاده نامناسب از دستگاه پلاسما توسط افراد غیرمتخصص، امکان ایجاد عوارض بیشتر وجود خواهد داشت.

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

جوان‌ سازی پوست صورت با روش‌ های متفاوتی انجام می‌ شود که این روش‌ ها برای گروه‌ های سنی مختلف و آسیب‌ های پوستی متفاوت انتخاب می‌ شوند. پی آر اف مخفف فیبرین غنی از پلاکت است. این مرحله بُعدی در تکامل جوان‌ سازی طبیعی پوست و مو است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل پیشانیتزریق ژل پیشانی

تزریق ژل به پیشانی به عنوان یکی از روشهای جوانسازی محسوب می‌شود که در آن خطوط غیر فعال پیشانی، با ژل پر شده از بین می‌روند ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائدلیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از معمول‌ترین روشهای زیبایی می‌باشد. اگر شما از تراشیدن، کندن یا موم انداختن خسته شده اید،لیزر موهای زائد بهترین راه برای رفع موهای زائد شماست ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.