اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
برای زیبایی جایگزینی نیستهیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبا افتخار صورتگریمچهره خوب که داشته باشیبا خیال راحت سلفی بگیر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

یکی از اصلی‌ترین عواملی که به پیری چشم و صورت می‌انجامد، از دست دادن حجم (چربی) صورت و اطراف چشم مخصوصاً ناحیه زیر چشم است. ناحیه زیر چشم در طی روند پیری و یا لاغری به سرعت و به طور برجسته تحت تأثیر قرار می‌گیرد. طی این روند ناحیه پایین چشم‌ها به دلیل از دست دادن چربیشان دچار گود شدگی می‌شوند. ایجاد یک ناحیه فرو رفته در زیر چشم‌ها به همراه بروز کیسه یا حلقه‌های تیره رخ می‌دهد که به اصطلاح این تغییر را با نام «تغییر شکل ناحیه اشک» می‌شناسند.

گودی و سیاهی زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بین وراثت، افزایش سن، خستگی و استرس مهمترین عوامل هستند. از دیگر عوامل مؤثر بر گودی و سیاهی زیر چشم می توان به هایپرپیگمنتاسیون، نور خورشید، سیگار کشیدن، بی خوابی، کمبود های غذایی و… اشاره کرد. از آنجایی که گودی زیر چشم نشان دهنده افزایش سن است، بسیاری از آقایان و بانوان به دنبال برطرف نمودن آن می باشند که بهترین روش درمان قطعی فرو رفتگی زیر چشم، تزریق فیلر است.

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با امکان اجرای بهترین تکنیک‌های جوانسازی اطراف چشم، می‌تواند ارائه دهنده خدمات به مراجعین محترم در برطرف نمودن تیرگی، فرو رفتگی و چین وچروک‌های زیر چشم باشد.

فیلر دور چشم

در واقع تزریق فیلر زیر چشم یک تزریق بافتی است که پایه آن اسید هیالورنیک اسید طبیعی می باشد و دارای مولکول پیچیده است که در پوست قرار دارد. از فیلر چشم به منظور حجیم نمودن، بالا کشیدن قسمت هایی از پوست که دچار فرورفتگی شده، منعطف نمودن چین و چروک های عمقی و ایجاد پوست درخشان استفاده می‌شود که به عنوان یک محرک در ناحیه زیر چشم عمل می‌کند.

فرورفتگی دور چشم

علاوه بر اسید هیالورونیک پر کننده هایی از جمله اسید لاکتیک، کلسیم و کلاژن هستند که به همان میزان تأثیر گذارند ولی به طور معمول از هیالورونیک اسید بیشتر استفاده می‌شود زیرا ظرفیت پذیرش آب آن در اطراف پوست بیشتر از بقیه است. عمده ی مارک های فیلر اسید هیالورونیک عبارتند از:

مزایای فیلر دور چشم

فیلرهای زیر چشم نه تنها برای افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را بهبود بخشند مزایای مختلفی دارند، بلکه همچنین افرادی که طرفدار عمل جراحی نیستند، مناسب است. برخی از فواید این روش درمانی عبارت‌اند از:

نحوه تزریق فیلر دور چشم

  1. برای بیحس کردن محل تزریق، معمولاً از کرم بیحس‌کننده استفاده می‌شود. البته می‌شود برای بیحس کردن از روش تزریقی هم استفاده کرد.
  2. بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه، محل تزریق بیحس می‌شود. روی تخت مخصوص با زاویه 60 درجه می‌خوابید و ماده بیحس‌کننده پاک می‌شود.
  3. محل تزریق با پنبه و الکل تمیز می‌شود.
  4. پزشک فیلر را در محل مناسب تزریق می‌کند.
  5. بعد از تزریق نوبت ماساژ دادن ملایم فیلر است. پزشک با ملایمت محل تزریق را ماساژ می‌دهد تا تزریق ظاهری یکنواخت داشته باشد. سپس از شما می‌خواهد تا چشمان خود را در جهات مختلف حرکت بدهید و باز هم محل تزریق را بررسی می‌کند.

نحوه مراقبت از فیلر تزریق شده به دور چشم

در طی چند روز اول پس از تزریق فیلر باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است سر، کمی بالاتر از بدن باشد. این کار برای جلوگیری از ورم زیر چشم ضرورت دارد. همچنین:

  1. باید تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.
  2. از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  3. اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.
  4. سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.
  5. یک هفته قبل از تزریق کردن فیلر از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین خودداری کنید.
  6. یک هفته قبل از انجام تزریق از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

مدت ماندگاری فیلر دور چشم

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک در ناحیه دور چشم حدوداً یک سال تا یک سال و نیم است؛ اما ماندگاری اثرات تحریک کلاژن سازی هیالورونیک‌های مرغوب 5 سال به طول خواهد انجامید.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

کاندید مناسب و نا مناسب تزریق فیلر دور چشم

افراد زیر می‌توانند این تزریق را انجام دهند:

  1. افراد غیر سیگاری
  2. افرادی که دچار گودی، چین و چروک و فرورفتگی زیر چشم شده‌اند.
  3. کسانی که در اثر افزایش سن، چربی ناحیه زیر چشم خود را از دست داده‌اند.

در عوض افراد زیر نباید این تزریق را انجام دهند:

  1. افرادی که اختلالات خونریزی دارند.
  2. افرادی که نسبت به ترکیبات مصنوعی مورد استفاده در فیلرهای پوستی حساسیت دارند.
  3. افراد مبتلا به بیماری‌های خاص
  4. خانم‌های باردار و شیرده

عوارض تزریق فیلر دور چشم

ممکن است هر کدام از روش‌های مختلف درمان گودی زیر چشم دارای عوارضی باشند. اگر تزریق فیلر به دست پزشک متخصص و با تجربه صورت نگیرد، احتمال عوارضی همچون قرمزی، کبودی، گلوله گلوله شدن فیلر در زیر پوست و ... وجود دارد. عواملی همچون وجود جوش یا کهیر می‌تواند در تشدید عوارض جانبی تأثیرگذار باشد.

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :روح الله احمدی [ 1401-11-09 ]
۲۷ سال سن دارم گودی زیری چشم دارم و ارثی است و بدنبال درمان قطعی و طولانی مدت هستم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد لیزر برای دور چشم چیست؟کاربرد لیزر برای دور چشم چیست؟

پوست دور چشم یکی از نازک‌ ترین و ظریف‌ ترین پوست‌ های بدن است و به همین دلیل سریع‌تر پیر می‌ شود. جوانسازی پوست دور چشم به درمان‌ های مختلفی اشاره دارد که به منظور صاف کردن چین و چروک‌ ها، به حداقل رساندن پف پلک و گودی زیر چشم و صاف و سفت کردن پلک‌ های بالا و پایین انجام می‌ شوند. ... ادامه مطلب

درمان تیرگی پوست صورتدرمان تیرگی پوست صورت

تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون به وجود لکه های پوستی‌ گفته می شود که نسبت به پوست مجاور خود تیره تر هستند. هایپرپیگمانتاسیون می‌ تواند به صورت منتشر در تمام پوست نیز به وجود بیاید. ... ادامه مطلب

پاکسازی پوست، اولین مرحله درمان جوشپاکسازی پوست، اولین مرحله درمان جوش

جوش هنگامی به وجود می‌ آید که غدد چربی متصل به فولیکول مو، در زمان بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی تحریک می‌ شوند.برای جلوگیری از جوش، بهتر است به طور مرتب پوست خود را با روشی که با نوع پوست شما سازگار است پاکسازی کنید. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.