اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ - تلفن : 8-36703885
هیچ وقت برای زیبایی دیر نیستبرای زیبایی جایگزینی نیستبا خیال راحت سلفی بگیرچهره خوب که داشته باشیبا افتخار صورتگریم
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوست و مو / نکاتی درباره بیماری ماکولار آمیلوئیدوز

نکاتی درباره بیماری ماکولار آمیلوئیدوز

آمیلوئید یکی از پروتئین های موجود در بدن و پوست است که در صورت تجمع بیش از حد می تواند منجر به ایجاد اختلال در پوست و ارگان های بدن شود. ماکولار آمیلوئیدوز بیماری است که در اثر تجمع رسوب آمیلوئید در پوست ایجاد می شود که بیشتر در ناحیه پشت، کتف، بازو، جلوی سینه و شکم و به طور وسیع در بالاتنه دیده میشود. علت بروز این بیماری مشخص نیست؛ اما جنبه ژنتیکی آن ثابت شده است. این بیماری با خارش همراه است و هرچه فرد ناحیه را بیشتر بخاراند، رسوب این ماده و لک پوستی ناشی از آن بیشتر میشود. ماکولار واگیردار نیست و ارتباطی به ارگانها و بیماریهای داخلی ندارد. این بیماری با مصرف دارو کمرنگ خواهد شد؛ اما درمان صددرصد ندارد.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، درمان جوش و جای جوش، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل ، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد ماكولار آميلوئيدوز

علت اصلی بیماری پوستی ماكولار آميلوئيدوز نامشخص می‌باشد. با این وجود عوامل زیر در به وجود آمدن این بیماری دخیل می‌باشند:

بیماری ماکولار آمیلوئیدوز

علائم ماكولار آميلوئيدوز

دو علامت مهم این بیماری، تیرگی پوست و خارش است. البته در بعضی از موارد خارش وجود ندارد و تنها شکایت، تیرگی پوست است این تیرگی بیشتر ناحیه فوقانی تنه و پشت را درگیر میکند؛ اما در مواردی ممکن است سایر نواحی مانند بازوها، گردن و سینه را نیز گرفتار کند. اکثراً دو طرفه و قرینه میباشد؛ اما در مواردی ممکن است یک طرفه باشد. مشخصه تیرگی این بیماری این است که نمایی موجی و مشبک دارد. این لکه ها معمولاً برجسته نیست و معمولاً ناحیه فوقانی تنه را گرفتار میکند.

انواع ماکولار آمیلوئیدوز

آمیلوئیدوز پوستی چندین فرم دارد که از این میان، دو فرم شایع‌تر از بقیه می‌باشند: یکی فرم ماکولار و دیگری فرم لیکنوئید (پاپولر).

  1. فرم ماکولار: اغلب به صورت تیره شدن در ناحیه بالایی و پشتی تنه، قفسه سینه، گردن و یا ساق و ران و باسن خصوصاً در زنان میانسال تظاهر می‌کند که الگوی ripple (راه‌راه) دیده می‌شود. میزان خارش پوست از خفیف تا شدید متغیر است
  2. فرم لیکن آمیلوئیدوز: ضایعات به شکل پوست ضخیم و خارش‌دار در ساق پا یا خارج بازو تظاهر می‌کند. این فرم در مردها شایع‌تر بوده و میانگین سنی بیماران 50 سالگی می‌باشد.

افراد مستعد ابتلا به ماکولار آمیلوئیدوز

تشخیص ماکولارآمیلوئیدوز

تشخیص آمیلوئیدوز بسیار دشوار بوده و اغلب نادیده گرفته می شود؛ زیرا علائم این بیماری بسیار شبیه بیماری های شایع دیگر است. این در حالی است که تشخیص به موقع این بیماری از آسیب دیدگی اندام ها و عوارض جانبی آن جلوگیری کرده و باعث درمان مؤثرتر خواهد شد.

آزمایش های تشخیصی آمیلوئیدوز

خون و ادرار شما ممکن است برای بررسی وجود پروتئین غیر طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و نشان دهنده ابتلای شما به آمیلوئیدوز باشد. البته با توجه به علائم و نشانه های فرد، ممکن است از آزمایش های مربوط به عملکرد تیروئید و کبد نیز استفاده شود.

نمونه برداری تشخیصی آمیلوئیدوز

ممکن است برای تشخیص بیماری یک نمونه بافتی از فرد گرفته شده و مورد بررسی های آزمایشی قرار گیرد. برای این کار ممکن است از چربی زیر پوست شکم (آسپیرات چربی)، مغز استخوان یا اندام آسیب دیده مثل کبد یا کلیه فرد نمونه برداری شود.

تصویربرداری

تصاویر گرفته شده از اندام های دیگر شده در اثر ابتلا به آمیلوئیدوز می تواند به تعیین میزان پیشرفت بیماری کمک کند. این شیوه های تصویربرداری تشخیصی ممکن است شامل موارد زیر شود:

عوارض ماکولار آمیلوئیدوز

بسته به این که آمیلوئیدوز کدام ارگان بدن را درگیر کرده باشد عوارض آن می تواند کاملاً متفاوت و البته بسیار جدی باشد.

پیشگیری از ماکولار آمیلوئیدوز

درست است که علت اصلی بیماری تا کنون مشخص نگردیده است و گاهی اوقات از طریق وراثت منتقل می شود؛ اما با رعایت برخی نکات می توانید احتمال ابتلا به بیماری را پایین بیاورید:

اينستاگرام دکتر رامين مدرسي

درمان بیماری ماکولار آمیلوئیدوز

داروهای موضعی

درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و تنها می توان با استفاده از داروهای موضعی از شدت خارش پوست و علائم کم کرد. داروهای که معمولاً تجویز می گردد عبارتند از :

داروهای سیستمیک

لیزر

از لیزر برای درمان لکه ها استفاده می شود البته در بعضی موارد از ترکیبات بی رنگ کننده نیز استفاده می شود. البته لکه ها به طور کامل از بین نخواهد رفت؛ ولی می توان آنها را کمرنگ کرد. معمولاً از لیزر فرکشنال یا ان دی یاگ استفاده می شود.

جراحی سرپایی تزریق چربی به باسن و بغل ران در اصفهان، از جمله اقدامات رایجی است که در کلینیک دکتر رامین مدرسی با مهارت بالا و کسب نتایج ماندگار، کم عارضه و رضایت بخش انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ
تلفن : 36703885 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سعید [ 1402-09-09 ]
خیلی خارش داره بدنم لکهایه سیاه پشت کمرم در اومده

فاطیما [ 1402-05-22 ]
من ده ساله همین مشکل و دارم کل پشت کمر بازو قفسه سینه واقعا نمیدونم چیکار کنم پیش خیلی از دکترا رفتم ولی هیچ فرقی نکرده الانم ک میگن خوب نمیشه پول هزینه لیزرم ندارم واقعا سخته برام با این سن کمم

محمود [ 1402-04-27 ]
سلام وقت بخیر بیماری ماکولار رو دارم اندازه کف دست قسمت پشت شونه هام و اندازه سکه وسط قفسه سینه زبر شده عین سمباده خارش کمه فقط بخاطر لک زشتی که داره دنبال درمانشم محمود از تهران

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق هیالورونیک اسید برای لب مدل عروسکیتزریق هیالورونیک اسید برای لب مدل عروسکی

این روزها تزریق ژل لب بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و هر روزه به طرفداران آن افزوده می‌شود. درواقع می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین روش‌های زیبایی است. بیشترین مورد تزریق ژل در زنان، مربوط به حجم دادن به لب و رفع نامتقارن بودن لب است. ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو دائمی است؟آیا کاشت ابرو دائمی است؟

کاشت ابرو یک فرایند کاملاً سازگار با بدن است و شما بعد از کاشت، ابروهای طبیعی خواهید داشت. کاشت ابرو یک راه حل دائمی و ماندگار است. مویی که از فولیکول‌ های کاشته شده رشد می‌ کند دائمی است. رشد ابرو را تجربه می کنید، می توانید ابروهای خود را مانند ابروهای معمولی اصلاح کنید. ... ادامه مطلب

ماندگاری ژل لب چقدر است؟ماندگاری ژل لب چقدر است؟

یکی از مواردی که بعد از ایجاد فرم و حجم مطلوب در تزریق ژل لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. عوامل متعددی در ماندگاری تزریق ژل لب دخیل هستند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی

کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد.

این کلینیک با بهره گیری از بهترین پزشکان پوست، مو، زیبایی، لیزر و جراحی پلاستیک در اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کلینیک دکتر مدرسی با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.